تاریخ : چهارشنبه 30 فروردين 1396
کد 1337

با حضور استاندار و تشکل‌های اقتصادی در اتاق بازرگانی اصفهان ، نشست هم‌اندیشی اقتصاد مقاومتی ،تولید و اشتغال استان اصفهان برگزار شد سهل‌آبادی :مردم و تشکل‌ها پای نظامشان محکم ایستادند

نشست هم‌اندیشی اقتصاد مقاومتی ،تولید و اشتغال با حضور استاندار ،رییس اتاق بازرگانی ،هیات رییسه اتاق‌های تعاون و اصناف و جمعی از تشکل‌های اقتصادی استان در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.
نشست هم‌اندیشی اقتصاد مقاومتی ،تولید و اشتغال با حضور استاندار ،رییس اتاق بازرگانی ،هیات رییسه   اتاق‌های تعاون و اصناف و جمعی از تشکل‌های اقتصادی استان در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.
سهل‌آبادی :مردم و تشکل‌ها پای نظامشان محکم ایستادند
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان ، سید عبدالوهاب سهل‌آبادی رییس اتاق بازرگانی اصفهان در آغاز این نشست گفت: مردم و تشکل‌ها پای نظامشان محکم ایستادند و برای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی و رشد اشتغال و تولید از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند .
وی اضافه کرد:مدیر واحدهای تولیدی و فعالان اقتصادی چه در دوران پیروزی انقلاب  اسلامی و چه در دوران دفاع مقدس از تمام ظرفیت خود برای دفاع از کشور استفاده کردند.
وی اضافه کرد:در سال اقتصاد مقاومتی بایستی بخش دولتی و خصوصی در کنار یکدیگر مسایل اقتصادی را برطرف و زمینه رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی واحدهای تولیدی را فراهم کنند .
رییس خانه صنعت،معدن  و تجارت ایران تاکید کرد:شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی استان اصفهان با ریاست استاندار هرماه جلسات کارشناسی و منظمی را برگزار و مهم‌ترین مسایل فعالان اقتصادی در این شورا موردبحث و بررسی قرار می‌گیرد.
وی از تشکیل دبیرخانه سه اتاق بازرگانی ،اصناف و تعاون در اصفهان خبر داد و گفت: این دبیرخانه تلاش می‌کند که وحدت و انسجام بین تشکل‌های اقتصادی حفظ و تقویت شود.
استاندار :
رسول زرگر پور استاندار اصفهان در این نشست گفت: برگزاری انتخابات پرشور و با حضور حداکثری مردم مهم‌ترین خواسته مسوولین و دلسوزان نظام است .
وی تصریح کرد:حضور سلایق مختلف در انتخابات و حضور حداکثری مردم باعث خنثی شدن تهدیدهای بین‌المللی علیه جمهوری اسلامی و ایجاد طراوت و شادابی در فضای سیاسی و اقتصادی کشور است .
وی در بخش دیگری از سخنان خود به دستاورد دولت یازدهم در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: حضور 120 هیات سیاسی و اقتصادی  در استان باعث سرمایه‌گذاری 8 طرح به ارزش یک میلیارد یورو شده است .  
زرگر پور خاطرنشان کرد:12 هزار و 700 طرح عمرانی و خدماتی  طی چهار سال گذشته به ارزش 105 هزار میلیارد  ریال در استان به بهره‌برداری رسیده است .
وی تعداد تخت بیمارستان‌های استان اصفهان از ابتدا ساخت بیمارستان تا سال 92 را 6 هزار تخت برشمرد و گفت: طی سه سال گذشته 1200 تخت بیمارستانی در استان  اضافه‌شده است  .
وی تعداد تخت‌های مراکز اقامتی و هتل‌های  استان را تا سال 92، 12 هزار و 500 تخت عنوان کرد و گفت:در ایام عید نوروز 20 هزار تخت مراکز اقامتی به گردشگران خدمات ارایه کردند .همچنین 67 هتل در استان  پروانه ساخت دریافت و 38 هتل در حال ساخت است .
زرگر پور تعداد روز دارای هوای پاک در سال  92 را یک روز و در سال گذشته 7 روز اعلام کرد و گفت: تعداد روز  هوای سال در سال 92 ،75 روز و در سال 95 به 256 روز رسید.
وی از کشت سالانه کشاورزان شرق و غرب اصفهان طی سه سال گذشته خبر داد و گفت:کشت در دوره قبلی به‌صورت یک سال در میان انجام می‌شد.
مصطفی رناسی نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست تاکید کرد:در سال اقتصاد مقاومتی بایستی هر اقدامی که مخالف با اشتغال و تولید است متوقف شود .
وی افزود:بانک‌ها ،اداره کل مالیاتی ،تامین اجتماعی ،قوه قضاییه و سایر سازمان‌های دولتی می‌توانند نقش مهمی در تسهیل کار و تولید در جامعه ایفا کنند.
وی انتخابات ریاست جمهوری ،مواضع ترامپ،بحران سوریه،ورشکستگی بانک‌ها و نقدینگی زیاد را از چالش‌های مهم سال 96 برشمرد.
 حبیب‌الله بهرامی رییس اتاق تعاون استان اصفهان در این نشست گفت:حضور حداکثری مردم در انتخابات باعث مشروعیت بخشیدن ‌نظام و افزایش ضریب اثرگذاری ایران در جهان است.
محمدرضا برکتین رییس خانه صنعت،معدن و تجارت استان اصفهان در این نشست از همدلی بین مسوولین استان و تشکل‌های اقتصادی برای حل مسایل استان خبر داد و گفت: برخی از مسایل و مشکلات اقتصادی باید به‌صورت ساختاری برطرف شود.
صادقی رییس انجمن درمانگاه‌های پزشکی اصفهان در این نشست خواستار حفظ اشتغال موجود واحدهای خدماتی استان شد و گفت: پرداخت بدهی بیمه تامین اجتماعی به درمانگاه  می تواند این درمانگاه را از خطر ورشکستگی نجات دهد .
 
 
آلبوم تصاویر 3006-1-1396