تاریخ : شنبه 28 اسفند 1395
کد 1322

اتمام حجت رئيس خانه صنعت، معدن و تجارت ايران با بانك ها؛ گردش مالي خود از بانك هايي كه رفتارشان را با توليد كنندگان اصلاح نكنند خارج خواهيم كرد

سيد عبد الوهاب سهل آبادي در مصاحبه با خبرنگاران با اعلام خبر آزادي همسر مرحوم موسي خاني- توليد كننده قديمي اصفهاني و مالك كارخانه كيك خويي و كافي كولا- كه با شكايت يكي از بانك ها براي دريافت مطالبات خود از اين شركت زنداني شده بود،گفت: باور نمي كنم بانك ها تا اين اندازه از انصاف دور شده باشند كه براي وصول مطالبات خود به شيوه هاي غير اخلاقي متوسل شوند.
به گزارش باز نيوز، رئيس اتاق بازرگاني اصفهان افزود: و اين در حالي است كه مي دانند تمام دارايي باقي مانده از اين توليد كننده در توقيف خود آن ها است و خانواده اين فرد نيز حتي توانايي پرداخت هزينه هاي روز مره زندگي خود را ندارند،همسر سالخورده و بيمارش را به زندان مي اندازند.
وي با ابراز گلايه شديد از عدم پيگيري براي آزادي وي گفت: متاسفانه در هفته گذشته كه اين بانوي سالخورده به زندان افتاد، بنده به همراه هياتي براي بازديد از نمايشگاه ساليانه گردشگري در كشور آلمان به سر مي بردم و واقعا متاسفم كه در اين مدت ١٠ روز هيچ نهاد يا مسوولي از بخش دولتي و يا خصوصي اندك پيگيري در خصوص آزادي وي انجام نداده اند.
وي از همراهي دستگاه قضايي كشور و استان اصفهان در جهت حل مشكلات توليد كنندگان و صنعتگران قدرداني كرد و افزود: بانك ها و موسسات مالي بي هيچ هراسي  مبالغ سنگيني را بابت بهره مركب وسود و جرائم دير كرد دريافت مي كنند و حتي فتوي مكرر مراجع معظم تقليد نتوانسته است اين روند ظالمانه را متوقف كند.
وي افزود: اين آخرين اخطاربه بانك ها است،ما گردش مالي خود را از چرخه بانك هاي كه رفتار خود را با توليد كنندگان اصلاح نكنند،خارج خواهيم كرد.
گفتني است همسر مرحوم موسي خاني با شكايت بانك ملت و به خاطر ضمانت وي براي وام هاي شركت كافي كولادر هفته گذشته زنداني و عصر امروز با كفالت رئيس اتاق بازرگاني اصفهان آزاد گرديد.