تاریخ : دوشنبه 23 اسفند 1395
کد 1316

سید عبدالوهاب سهل آبادی در حاشيه نمايشگاه گردشگري برلين: توسعه گردشگری اصفهان يكي از اصلي ترين اولويت هاي اتاق بازرگاني در سال آينده است

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: اصفهان علاوه بر دارا بودن جاذبه هاي گردشگري و توريستي،یک شهر صنعتی است و موفقیت های زیادی در این زمینه کسب کرده است.
سید عبدالوهاب سهل آبادی  در دیدار با دبیر کل اتاق بازرگانی برلین با اشاره به پتانسيل هاي تاريخي و فرهنگي شهر اصفهان تصريح كرد: تحريم هاي گذشته باعث شد توليدكنندگان و صنعت گران نیازهای خود را در داخل توليد كنند و در بسياري از موارد به خودكفايي برسند اما صنعت گردشگري به واسطه شرايط خاص كشور از رشد و توسعه كمتري نسبت به ديگر صنايع برخوردار بوده است.
وي با اشاره به عزم بخش های دولتی و خصوصی برای بهبود وضعيت توریسم در اصفهان اظهار داشت : توسعه گردشگری يكي از اصلي ترين اولويت هاي اتاق بازرگاني در سال آينده است و هیأتی كه متشکل از نمايندگان بخش هاي خصوصی و دولتی با هدف بررسی نمایشگاه گردشگری برلین ( ITB  ) به آلمان سفر کرده است انتظار دارد اتاق برلین در زمینه مشاوره و سرمایه گذاری با اتاق اصفهان همکاری کند .
رییس اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به قوانين تسهيل كننده سرمایه گذاری در ایران گفت : زمینه های همکاری در ایران به خصوص در حوزه هاي هتل سازی ، آموزش صنعت توریسم ، توسعه فرودگاه و سایر زیرساخت های گردشگری برای سرمایه گذاران آلمانی فراهم است و امیدواریم بتوانیم به توافقات مناسبي دست یابیم.
دبیر کل اتاق برلین نیز با اشاره به رشد قابل توجه صنعت گردشگری در برلین نسبت به سایر شهرهای آلمان ،  گفت : سه ماه پیش به اصفهان سفر كردم و از نزدیک با پتانسیل های بی شمار گردشگری اين شهرآشنا شدم .
وی حضور هیأت ایرانی در برلین به منظور بررسی ابعاد مختلف نمایشگاه ITB را بسیار مفید ارزیابی کرد و گفت : اینکه  مدیران ارشد بخش های دولتی و خصوصی در قالب یک هیأت از این نمایشگاه بازدید خواهند کرد نشان گر عزم جدی برای توسعه و رونق گردشگری است و بي شك پیشنهادات و اتفاقات خوبی می تواند در اين نمایشگاه برای گردشگری اصفهان روی دهد .
دکتر علی نادری مشاور عالی اتاق بازرگاني اصفهان نيز با اشاره به وجود بيش از یکصد مرکز آموزش عالی در استان اصفهان ، این شهر را شهري دانش محور دانست و گفت : اصفهان در مسیر جاده ابریشم قراردارد و هم اکنون نیز با وجود صنایع بزرگ و سهم شش درصدی از جمعیت کشور را به خوداختصاص داده است .
 وي افزود:مشترکات بسیار زیادی بین شهرهاي اصفهان وبرلين وجود دارد که می تواند مبنای همکاری های آتی قرار گیرد .