تاریخ : يکشنبه 22 اسفند 1395
کد 1311

با حضور هیات چینی در اتاق بازرگانی اصفهان مطرح شد، مرکز تجاری جمهوری اسلامی ایران در شانگهای چین ، نمایشگاه و فروشگاه محصولات ساخت ایران

رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در چین از راه‌اندازی پاویون ایران در شانگهای چین خبر داد و گفت:این پاویون در 2 هزار و 500 متر مربع ،مکانی برای معرفی و فروش محصولات ایرا نی است .
رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در چین  از راه‌اندازی پاویون ایران در شانگهای چین خبر داد و گفت:این پاویون در 2 هزار  و 500 متر مربع ،مکانی برای معرفی و فروش محصولات ایرا نی است .
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، علی دهقانی  به همراه هیات تجاری شرکت شانگهای الکترونیک  چین در دیدار با جمعی از فعالان اقتصادی استان اصفهان گفت:این پاویون به همت شرکت شانگهای الکترونیک راه اندازی می‌شود و طراحی و معماری آن بر اساس معماری اسلامی ایرانی است .
وی هدف از راه اندازی این پاویون را معرفی و فروش محصولات ایرانی در چین عنوان کرد و گفت:این پاویون به6 بخش گردشگری ،صنایع دستی ،مواد غذایی ،مواد معدنی ،پتروشیمی و های تک اختصاص دارد و تولید کنندگان استان اصفهان می توانند از این ظرفیت استفاده کنند.
وی از فعالان اقتصادی استان اصفهان خواست که به جای تمرکز بر استان های بزرگ چین بر استان ها و شهرهای کوچک این کشور سرمایه گذاری کنند و افزود:استان های بزرگ چین هدف شرکت های امریکایی و اروپایی است و سایر استان ها کمتر مورد توجه این شرکتهاست .
 وی رویکرد تجاری چین را توسعه روابط تجاری با کشورهای جهان از جمله احیای جاده ابریشم برشمرد و گفت:شانگهای به‌عنوان یکی از بنادر مهم اقتصادی چین همواره نقش موثری در توسعه مبادلات تجاری با سایر کشورها دارد.
وی افزود:شهروندان چینی تمایل بیشتری  به مصرف کالای خارجی پیدا کردند و ایجاد پاویون های خارجی در دستور کار شرکت های چینی قرار گرفته است.
قاسم علی جباری عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه از آمادگی استان اصفهان برای معرفی محصولت تولیدی در پاویون ایران در شانگهای چین خبر داد و گفت: استان با 8 هزار و 500 واحد صنعتی می تواند محصولات تولیدی را در این پاویون اختصاصص  معرفی کند.
ژن چیان  (Chen Jian) رییس هیات تجاری شانگهای چین در این دیدار گفت:اصفهان به‌عنوان مهد فرهنگ و تمدن ایران شناخته می‌شود و از نظر چین یک استان توانمند و تاثیرگذار در اقتصاد ایران است .
وی پاویون جمهوری اسلامی ایران در شانگهای چین را سکوی معرفی برندهای ایرانی در چین برشمرد و گفت:تجارت چین با ایران بر اساس همکاری نزدیک دولتها و مورد حمایت کمیسیون منطقه ویژه اقتصادی شانگهای است .
وی ارایه خدمات صفر تا 100 صادرات و واردات به چین را بخشی از فعالیت های این پاویون برشمرد و گفت:این پاویون بهترین کانال  برای توسعه بازرگانی ایران با چین است .
وی ارایه خدمات رسانه ایی ترا بخشی دیگر از فعالیت های این پاویون برشمرد و صریح کرد: یک بنگاه مطبوعاتی در این پاویون به معرفی محصولات ایرانی در چین می پردازد.
وی از شرکت های اقتصادی استان خواست که با حضور در این پاویون  زمینه معرفی محصولات خود را فراهم کنند.