تاریخ : سه شنبه 28 دي 1395
کد 1215

در هفتمین جلسه گروه تشکل‌های اتاق بازرگانی اصفهان مطرح شد؛ دولت و مجلس از مشاوره رایگان تشکل‌های اقتصادی استفاده کنند /اصفهان پتانسیل صادرات یک میلیارد دلار طلا و جواهرات ساخته‌شده را دارد/همایش تشکل‌های اقتصادی استان اصفهان برگزار شود

هفتمین جلسه گروه تشکل‌های اتاق بازرگانی اصفهان با حضور نماینده تشکل‌ها و انجمن‌های تخصصی استان اصفهان در سالن اجتماعات اتاق برگزار شد.
هفتمین جلسه گروه تشکل‌های  اتاق بازرگانی اصفهان با حضور نماینده تشکل‌ها و انجمن‌های تخصصی استان اصفهان در سالن اجتماعات اتاق برگزار شد.
 به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان،پرویز اخوان نایب‌رئیس گروه تشکل‌های اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه از برگزاری همایش تشکل‌های اقتصادی استان اصفهان در سال جاری خبر داد و گفت: در این همایش مسائل و مشکلات انجمن‌های تخصصی موردبحث و بررسی قرار می‌گیرد .
  وی افزود: گروه تشکل‌های اتاق  تلاش دارد  تا با رعایت حریم انجمن‌های تخصصی،در بخش‌هایی که تشکلی جود ندارد انجمن تشکیل دهد تا مسائل هر بخش به‌صورت تخصصی دنبال شود.
تشکل‌های اقتصادی مشاورانی رایگان برای دولت و مجلس شورای اسلامی‌اند
  مرتضی بیشه عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه خواستار توجه ویژه به تشکل‌ها و انجمن‌های تخصصی هر بخش از سوی دولت شد و گفت:تشکل‌های اقتصادی مشاورانی رایگان برای دولت و مجلس شورای اسلامی‌اند که می‌توانند پیشنهاد‌ها کاربردی و اثرگذار ارائه دهند.
وی اضافه کرد: مسئولی که یک واحد تولیدی را  مدیریت نکرده نمی‌تواند تصمیم اثرگذار برای واحدهای تولیدی بگیرد. ازاین‌رو تشکل‌ها  و انجمن‌های تخصصی می‌توانند دولت را در تصمیم سازی مشاورت  کنند.
  وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشکیل انجمن صنایع پلاستیک و پل میر استان اصفهان  اشاره کرد و گفت:این انجمن باهدف بررسی مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی ،بازاریابی و صادرات محصولات پلاستیکی و ارائه دیدگاه‌های کارشناسی شده به مسئولین تشکیل‌شده است .
وی فعالیت واحدهای بدون مجوز را یکی از چالش‌های  تولیدکنندگان  پلاستیک و پلیمر برشمرد و گفت:این واحدها  بدون رعایت استاندارد و هزینه پایین کالاهای بدون کیفیت و ارزان‌تر به بازار روانه می‌کنند.   
استان اصفهان پتانسیل صادرات یک میلیارد دلار طلا و جواهرات ساخته‌شده را دارد
ابراهیم حبیب الهی عضو مسئول کمیته طلا و جواهرات اتاق بازرگانی اصفهان  در این جلسه از تشکیل انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا ،نقره و سنگ‌های قیمتی باهدف تقویت صادرات این بخش خبر داد و گفت:استان اصفهان به‌عنوان قطب تولید و صادرات طلا و جواهرات کشور شناخته می‌شود و زمینه صادرات یک میلیارد دلاری در این بخش را دارد.
وی از فعالیت یک هزار و 500 کارگاه تولید طلا در اندازه کوچک و بزرگ در استان اصفهان خبر داد و گفت:در شرایط کنونی که صادرات  طلای استان  به صفر رسیده بسیاری از این واحدها در وضعیت تعطیلی به سر می‌برند.
مهدی جعفر پیشه رئیس انجمن صنفی  انبوه‌سازان مسکن و ساختمان استان اصفهان در این جلسه  خواستار فعال شدن تشکل‌های اقتصادی در انتقال دیدگاه‌ها و نظرات اعضا به مسئولین دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی شد.
علی عطار استاد دانشگاه اصفهان به تحلیل نقش تشکل‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پرداخت و گفت:تشکل‌ها همواره در انتخابات ریاست جمهوری امریکا نقش مهم و اثرگذار داشته‌اند.
وی تأکید کرد:تشکل‌ها باعث به وجود آمدن پدیده ترامپ نشدند زیرا عمده تشکل‌ها از کاندیداتوری هیلاری کلینتون حمایت می کردند و ترامپ با موج سواری بر فضای اجتماعی توانست پیروز انتخابات شود .
 
 
آلبوم تصاویر 2093-10-95