تاریخ : سه شنبه 18 ارديبهشت 1403
کد 7443

نقش‌آفرینی بین‌المللی اتاق‌های بازرگانی، حرکت در سمت حکمرانی مردم

اصفهان تراز برگزاری اجلاس آسیایی را دارد

استاندار اصفهان گفت: رئیس‌جمهوری، نظام حکمرانی را با توجه به حرکت مردمی تقویت کرده است؛ لذا هر اقدامی که به سمت واگذارکردن مسئولیت‌ها و مأموریت‌ها به بخش خصوصی باشد در سایه این شعار توسط دولت حمایت می‌شود.
به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی و ارتباطات اجلاس، سید رضا مرتضوی با اشاره به برگزاری دومین اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا (ACD)، این اجلاس را یکی از حرکت‌های دیپلماتیک شاخص دانست که میزبانی آن با پیگیری وزارت امور خارجه، اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و اصفهان به اتاق بازرگانی اصفهان واگذار شد.
او افزود: در این اجلاس نشست‌ها و تبادل نظرهایی از سوی کشورهای آسیایی شکل گرفت که امید است سبب افزایش ظرفیت تعاملات میان کشورها و بازرگانانشان شده و در راهبردهای کلان اقتصادی موجب ظرفیت‌سازی بیشتر شود.
استاندار اصفهان با بیان اینکه اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا برای کشور و استان ما مزیت‌های متعددی دارد، تصریح کرد: سمینارها، جلسات و میزهای گفت‌وگوی دو طرفه‌ این اجلاس می‌تواند راه‌حل مسائل مختلف ما در حوزه تجارت بین‌الملل باشد.
او به راهبرد مردم‌سپاری دولت در امور مختلف اشاره و اضافه کرد: رئیس‌جمهوری، نظام حکمرانی را باتوجه‌به حرکت مردمی تقویت کرده است؛ لذا هر اقدامی که به سمت واگذارکردن مسئولیت‌ها و ماموریت‌ها به بخش خصوصی باشد در سایه این شعار توسط دولت حمایت می‌شود.
مرتضوی ادامه داد: پیگیری و همراهی دولت و اتاق بازرگانی اصفهان بیانگر آن است که تمام برنامه‌ریزی‌ها برای برگزار هرچه بهتر این اجلاس آسیایی، تلاش برای حرکت به سمت حکمرانی مردم بوده است.
او افزود: اصفهان پیشینه قابل‌توجهی در برنامه‌ریزی و میزبانی رویدادهای بزرگ داشته و به عبارتی انباشته‌ای از تجربه و مهارت در زیرساخت، محتوا و برنامه‌ریزی فراهم آورده است.
مرتضوی تاکید کرد که رعایت استاندارد و ترازهای برگزاری رویدادهای بین‌المللی باعث شده دولت میزبانی جدیدی را به عهده اصفهان بگذارد.
او با بیان اینکه چند نشست بین‌المللی دیگر نیز در ماه‌های آینده به میزبانی اصفهان برگزار می‌شود که برای کشور و منطقه موثر خواهد بود، گفت: این رویدادها نیز باتوجه‌به همین پشتوانه‌های نرم‌افزاری و تجربه در برنامه‌ریزی‌های بین‌المللی انجام می‌شود که امیدواریم سربلند از آن بیرون آییم.