تاریخ : پنجشنبه 9 فروردين 1403
کد 7380

بخش خصوصی ترکیه از همکاری با فعالان اقتصادی اصفهان استقبال می‌کند

گسترش همکاری‌های اتاق‌های بازرگانی اصفهان و استانبول

«امیر کشانی» رئیس اتاق بازرگانی اصفهان، «محمدجعفر فوده» نایب‌رئیس و «محمدرضا گل احمد» عضو هیات نمایندگان و رئیس شورای بین‌الملل اتاق بازرگانی با «شکیب آوداگیج» رئیس اتاق بازرگانی استانبول ترکیه و برخی فعالان اقتصادی این شهر در راستای گسترش همکاری‌ها، به گفتگو پرداختند.
به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، در این دیدار که با حضور رایزن اقتصادی کنسولگری ایران در استانبول برگزار شد، امیر کشانی، رئیس اتاق بازرگانی اصفهان عنوان کرد: از استقبال گرم و صمیمی شما نهایت تشکر را دارم، استانبول یکی از شهرهای بزرگ و مهم کشور دوست و همسایه ما یعنی ترکیه محسوب می‌شود، لذا از گسترش تعاملات با این شهر استقبال می‌کنیم.
 وی ادامه داد: اصفهان یک شهر تاریخی است که در تولید محصولات مختلفی همچون فولاد، طلا، نساجی، لبنیات و... دارای جایگاه‌های مناسبی در سطح کشور است و ظرفیت‌های مختلفی برای گسترش همکاری‌ها با طرف‌های خارجی و جذب سرمایه‌گذاران دارد، اصفهان و استانبول دارای اشتراکات زیادی به‌ویژه در زمینه فرهنگی هستند، لذا می‌توان در راستای افزایش همکاری‌ها میان دو شهر قدم‌های خوبی برداشت.
 
 در این دیدار «شکیب آوداگیج» رئیس اتاق بازرگانی استانبول ضمن خوش آمدگویی و ابراز خرسندی از حضور اعضای اتاق بازرگانی اصفهان به معرفی اعضای حاضر در جلسه پرداخت و افزود: از حضور شما در اتاق استانبول بسیار خوشحالیم و آماده گسترش هر چه بیشتر همکاری‌ها با اتاق بازرگانی اصفهان هستیم، آقای اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه نیز تأکید زیادی بر گسترش روابط اقتصادی با ایران دارند و این نشان از جایگاه مهم ایران در مبادلات اقتصادی و تجاری است. با توجه به اهمیت این نشست، با تیم عالی‌رتبه در این دیدار حضور یافته‌ایم و خواستار توسعه فعالیت‌های تجاری میان اصفهان و استانبول هستیم.
 وی با بیان اینکه اصفهان یکی از شهرهای مهم اقتصادی در ایران به شمار می‌رود، اضافه کرد: از برگزاری اجلاس ACD در اصفهان بسیار خرسند هستیم و از آن استقبال می‌کنیم. بسیار علاقه‌مند هستم سفری به اصفهان داشته باشم و با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فراوان این شهر آشنا شوم و به‌طورقطع تلاش می‌کنیم به زودی به همراه یک هیات تجاری به اصفهان سفر داشته باشیم.
 رئیس اتاق بازرگانی استانبول افزود: باید طرفین تلاش کنند حجم مبادلات اقتصادی میان اصفهان و استانبول افزایش یابد و دستیابی به میزان بالای مبادلات با توجه به توانمندی‌های دو طرف قابل پیش‌بینی است.
 
 محمدجعفر فوده، نایب‌رئیس و عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این نشست گفت: با توجه به توانمندی شرکت‌های دامداری و کشاورزی در اصفهان پیشنهاد می‌شود، گردشگری تجاری برای شرکت‌های علاقه‌مند بین دو شهر ایجاد شود تا بتوانیم از ظرفیت‌های شرکت‌های طرفین استفاده کنیم.
 
 محمدرضا گل احمد، عضو هیات نمایندگان و رئیس شورای بین‌الملل اتاق بازرگانی اصفهان نیز گفت: اصفهان شهری است که در دنیا شناخته شده است و توانمندی‌های زیادی دارد به همین دلیل ظرفیت ارتباط بین استانبول و اصفهان امیدوارانه است.
 وی با اشاره به اینکه در هر روز بیش از ۵۰ پرواز از شهرهای مختلف ایران به استانبول انجام می‌شود، تأکید کرد: بستر خوبی برای ارتباطات تجاری فراهم شده و ما باید بتوانیم از این ظرفیت برای ارتقاء توانمندی‌های تجاری طرفین استفاده نماییم.
 عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به اینکه فعالان اقتصادی در توسعه روابط تجاری و گردشگری نقش بسیار مهمی دارند، تأکید کرد: اهمیت تجاری و گردشگری شهر اصفهان برای روابط بین استانبول و اصفهان می‌تواند مؤثر باشد. اتاق بازرگانی استانبول بر گردشگری این شهر تأکید ویژه دارد و این در حالی است که هر روز از شهرهای ایران و از جمله اصفهان پرواز، مستقیم به استانبول برقرار است.
 وی تأکید کرد: باید از قابلیت گردشگری اصفهان استفاده کرد؛ زیرا اصفهان هنوز جای شناساندن به مردم ترکیه و جذب گردشگر را دارد. از مسئولان اتاق بازرگانی استانبول درخواست داریم در حاشیه اجلاسیه رؤسای اتاق‌های بازرگانی کشورهای آسیایی که اردیبهشت‌ماه در اصفهان برگزار می‌شود یک نشست ویژه در خصوص توسعه صنعت گردشگری و تقویت ارتباط دو کشور برگزار شود.