تاریخ : پنجشنبه 2 فروردين 1403
کد 7372

اعضای کمیسیون صنایع غذایی اتاق بازرگانی اصفهان به همراه برخی مسئولان دولتی از نمایشگاه «گالفود» بازدید کردند

توانمندسازی اعضای کمیسیون صنعت غذایی اصفهان برای حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی

پنجمین جلسه کمیسیون صنایع غذایی با بررسی وضعیت صنعت غذا در اصفهان و لزوم توانمندسازی اعضای کمیسیون برای حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی و تشریح سفر از نمایشگاه «گالفود» برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، سید یوسف قاضی عسگر، عضو هیئت نمایندگان و رئیس کمیسیون صنایع غذایی اتاق بازرگانی اصفهان گفت: اتاق بازرگانی اصفهان باید جامعه هدف خود را شناسایی و از شرکت‌های اصفهانی فهرستی تهیه شود که در موقع برگزاری نمایشگاه از آنها دعوت به حضور شود.
وی با اشاره به وحدت رویه در موضوع صنایع غذایی، افزود: استان اصفهان فرصت‌های خوبی برای حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی در صنعت غذایی دارد و این در حالی است که مسئولان باید توجه بیشتری به مقوله صنعت جدید غذایی داشته باشند.
عضو هیئت نمایندگان و رئیس کمیسیون صنایع غذایی اتاق بازرگانی اصفهان گفت: در بازدیدی که از نمایشگاه «گالفود» دبی صورت گرفت از شهرک‌ها و شرکت‌هایی غذایی آن و زیرساخت‌های این صنعت بازدید صورت گرفت.
 
علی سرشوقی، نایب‌رئیس کمیسیون صنایع غذایی اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به دستاوردهای سفر نمایشگاهی صنعت غذا در مسکو و گالفود دبی، گفت: این نمایشگاه فرصت بسیار خوبی برای ارائه محصولات غذایی بود؛ اما با کمال تأسف آن طور که انتظار می‌رفت شرکت‌ها و صنایع غذایی زیادی در این نمایشگاه حضور نداشتند و باید موضوع مشارکت جمعی بیشتر مورد توجه مسئولان کشوری و استانی قرار گیرد.
وی ضمن ابراز خرسندی از تشکیل کمیسیون صنایع غذایی در اتاق بازرگانی اصفهان افزود: پیش از این کمیسیون اختصاصی برای صنعت غذا وجود نداشت و صنعت غذایی در سایر کمیسیون‌ها از جمله کشاورزی و سایر کمیسیون‌های صنعتی طرح می‌شد که مفید فایده نبود.
نایب‌رئیس کمیسیون صنایع غذایی اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد: درصدد هستیم، موارد کمیسیون صنایع غذایی را از طریق نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیگیری، مطرح و حمایت قوه مقننه را بگیریم.
 
رسول ترکش، مشاور کمیسیون صنایع غذایی اتاق بازرگانی اصفهان به ارائه گزارشی از سفر هیئت تجاری گالفود ۲۰۲۴ دبی پرداخت و گفت: اصلی‌ترین موضوع نمایشگاهی آن حضور برندهای مختلف محصولات غذایی است که از کشور ایران نیز برندهای معروفی در این نمایشگاه حضور داشتند.
 
ابراهیم شهیر، نایب‌رئیس کمیسیون توسعه صادرات و مدیریت واردات اتاق بازرگانی اصفهان، در ادامه به گزارشی از سفر به چابهار پرداخت و گفت: چابهار یک منطقه مرزی با ظرفیت بنادر آزاد است که قابلیت اسکان بسیار خوبی دارد، همچنین در یک نقطه استراتژیک اقیانوسی و بندری بین دو کشور افغانستان و پاکستان قرار گرفته که ارتباط قوی برای مبادلات کالا از راه زمینی و نیز دریایی فراهم کرده است.
وی افزود: طی چندین بازدید از نقاط مختلف این بندر و اسکله‌های چابهار، زمینه برای صادرات و واردات محصولات از استان اصفهان از جمله محصول غذایی برنج و نیز محصول صنعتی پلاستیک بسیار مناسب است.
نایب‌رئیس کمیسیون توسعه صادرات و مدیریت واردات اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد: این بندر با رشد اقتصادی ۱۴۰ برابری گوی سبقت را از بندر بارانداز بندرعباس ربوده است و ۱۵ روز بارگیری این محل زودتر از بندرعباس انجام می‌شود.
وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری از این بندر و نیز صادرات و واردات با کِشتی از این محل ۲۵۰ دلار صرفه‌جویی اقتصادی برای سرمایه‌گذاران دارد، ضمن اینکه سیلو و نیز انبارهای زیادی در این بندروجود دارد که هزینه انبارداری آن مقرون‌به‌صرفه به نظر می‌رسد.
شهیر با اشاره به اینکه این بندر موقعیت بسیار خوبی برای صادرات و تخلیه دارد و مبادله از بندر چابهار به اصفهان به‌صرفه‌تر است، افزود: موقعیت این بندر برای فعالیت در صنایع غذایی بسیار بکر است؛ زیرا جز در زمینه شیلات در سایر صنعت غذایی چندان فعال نیست و تخفیف و ترخیص کالا و نرخ زمین در چابهار رقابتی است.
 
در این جلسه مسعود بختیاری، رئیس هیئت‌مدیره اتحادیه کنسرو ایران و سخنگوی کمیسیون صنایع غذایی اتاق بازرگانی گفت: طبق پیگیری که از طریق اتاق ایران از سفر تیم اقتصادی اتاق بازرگانی اصفهان به بندر چابهار داشتم این نوید را می‌دهم که صنعتگران چابهاری بسیار سفر را خجسته دیدند و بارقه امید در دل فعالان اقتصادی بخش خصوصی چابهار زنده شد.
وی با اشاره به اینکه سواحل بکر مَکران یکی از ظرفیت‌های بسیار خوب در این مجموعه است، افزود: یکی از تنگناهای بندر چابهار زیرساخت‌های لجستیکی و نیز زیرساخت‌های بهداشتی است که اصفهان در این زمینه می‌تواند با ارائه خدمات ارتباط دوجانبه سودآور بین چابهار و اصفهان داشته باشد.
نایب‌رئیس کمیسیون صنایع غذایی اتاق ایران تصریح کرد: مردم بندر چابهار بسیار خونگرم و بیشتر از اعراب هستند؛ اما بسیار وطن‌پرست و به دنبال تبدیل ظرفیت‌های بالقوه به بالفعل هستند این سفر تیم اصفهانی می‌تواند به مبادلات اقتصادی خوبی برای هر دو نقطه منجر شود.
 
 
 
آلبوم تصاویر کمیسیون صنایع غذایی