تاریخ : سه شنبه 22 اسفند 1402
کد 7355

مشکلات معادن نیاز به رسیدگی فوری دارد

امضای تفاهم‌نامه میان کمیسیون معادن اتاق بازرگانی و سازمان نظام مهندسی معدن

کمیسیون معادن و صنایع معدنی با حضور مدعوین برگزار شد و در این نشست، تفاهم‌نامه همکاری میان این کمیسیون و سازمان نظام مهندسی معدن استان اصفهان به امضا رسید.
به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، احمد کریمی، نایب‌رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی در این نشست عنوان کرد: در حال حاضر معادن با مشکلاتی روبرو هستند که روند فعالیت آنها را با مسائلی روبرو می‌کند، کمبود منابع مالی و منابع انرژی باعث شده حرکت معادن به کندی ادامه یابد و فعالان این حوزه با موانع متعددی دست‌وپنجه نرم کنند. به‌طورقطع وجود این مشکلات می‌تواند بر میزان تولید، فروش و صادرات معادن نیز تأثیرگذار باشد.
 وی تصریح کرد: توجه به ارائه آموزش‌های به روز و مناسب برای مهندسان معدن یکی از دغدغه‌ها بود که در این راستا مذاکراتی با نظام مهندسی معدن انجام شد تا شاهد گسترش همکاری‌ها در این بخش باشیم و نتایج مثبت آن به‌زودی مشخص شود.
 
 حسام‌الدین فرهادی، نایب‌رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی نیز عنوان کرد: با پدیده‌ای به عنوان حکمرانی بد در بخش اقتصاد روبرو هستیم که موجب بروز مسائلی برای فعالان اقتصادی شده است. مشکلات اقتصادی ادامه دارد و همین موضوع باعث برخی بی‌انگیزگی‌ها شده است.
 وی ادامه داد: برخی قوانین دست تولیدکنندگان را بسته و میزان صادرات را کاهش داده است، موازنه صادراتی منفی شده که نشانه‌های خوبی ندارد و نیاز است هر چه سریع‌تر در راستای اصلاح شرایط اقدام شود، تعداد زیادی از معادن تعطیل هستند یا با ظرفیت‌های بسیار پایین فعالیت می‌کنند که این موضوع نشان‌دهنده وخامت شرایط این بخش است.
 نایب‌رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی اصفهان اظهار کرد: در حال حاضر بسیاری از بنگاه‌ها فقط به دنبال این هستند که دچار ضرر کمتری شوند، در این شرایط حتی رهبر معظم انقلاب نیز وارد میدان شده و خواستار رفع مشکلات معادن شدند. باید به این موضوع توجه داشت که معادن زمینه رشد اقتصادی کشور را فراهم می‌کنند و مواد اولیه بسیاری از صنایع دیگر را تأمین و چرخه تولید را به حرکت در می‌آورند.
 وی خواستار برطرف شدن نگاه‌های سلیقه‌ای به بخش معدن شد و گفت: نیاز است به جنبه‌های مختلف فعالیت در این بخش توجه شود و از رفتارهای سلیقه‌ای دوری شود، امروز دو معدن سبز در استان وجود دارد که مجوزهای لازم را نیز دریافت کرده‌اند که جای خرسندی دارد.
 
 حسین زمانی، رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان اصفهان نیز بیان کرد: با توجه به مذاکرات و تعاملات شکل گرفته با اتاق بازرگانی مقرر شد همکاری‌ها بین طرفین گسترش یابد و در راستای انجام امور آموزشی و پژوهشی تعاملات بیشتری صورت پذیرد. امروز معادن ما به دنبال جذب افراد توانمند و با سطح فنی بالا هستند؛ لذا امضای تفاهم‌نامه با اتاق می‌تواند به بهبود سطح خدمات کمک کند.
 
 
آلبوم تصاویر کمیسیون معادن و صنایع معدنی