تاریخ : چهارشنبه 16 اسفند 1402
کد 7331

نشست سازمان منطقه آزاد چابهار با اعضای کمیسیون توسعه صادرات اتاق اصفهان برگزار شد

گسترش تعاملات اتاق بازرگانی اصفهان و اتاق بازرگانی منطقه آزاد چابهار

نشست مشترک سازمان منطقه آزاد چابهار با اعضای کمیسیون توسعه صادرات و مدیریت واردات اتاق اصفهان و بررسی ظرفیت‌های همکاری دو جانبه بررسی شد.
به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، فرشته امینی، عضو هیات نمایندگان و رئیس کمیسیون توسعه صادرات و مدیریت واردات اتاق بازرگانی اصفهان، ضمن قدردانی از همکاری منطقه آزاد در معرفی پتانسیل‌ها و بازدیدهای صورت گرفته از «فولاد مکران» و سایر شرکت‌ها بر ظرفیت‌های همکاری با اتاق بازرگانی اصفهان و دید توسعه صادرات هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان تأکید کرد.
 
 امیر مقدم، مدیرعامل منطقه آزاد چابهار در این نشست با ابراز خرسندی از حضور هیات اقتصادی شهر اصفهان و اثربخشی چنین تعاملاتی اظهار داشت: اسباب ایجاد تعامل دو جانبه بین اتاق بازرگانی اصفهان و اتاق بازرگانی منطقه آزاد چابهار می‌تواند دستاورد این نشست و زمینه‌ساز شرایط عقد تفاهم‌نامه‌های آتی بین بخش‌های خصوصی را فراهم نماید.
 مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با اشاره به رشد آمارهای صادراتی و فعالیت گمرک منطقه طی دو سال اخیر تصریح کرد: در این نشست فرصت‌های منطقه آزاد چابهار از جمله مباحث مالیاتی، حمایت‌ها و مشوق‌ها در زمینه‌های سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت مطرح شد.
 
 ابراهیم شهیر، نایب‌رئیس کمیسیون توسعه صادرات و مدیریت واردات ضمن ارائه ظرفیت‌های تولیدی استان اصفهان در حوزه‌های کشاورزی، صنعتی، مواد غذایی و... به نقش اتاق بازرگانی در تعامل با فعالان اقتصادی و توسعه صادرات اشاره کرد.
 همچنین تأکید بر استمرار جلسات، تدوین برنامه همکاری‌های مشترک در حوزه تجارت و با فعالان این حوزه، توسعه کسب‌وکار و تجارت فی‌مابین، تعامل، پیگیری و اخذ نتیجه این تعامل برای سرمایه‌گذاری از محورهای اصلی این نشست بود.
 گفتنی است؛ در این جلسه که با حضور مسئول اقتصادی نمایندگی وزارت امور خارجه، نماینده صنوف، سرپرست معاونت اداره کل صمت، مدیران هلدینگ‌ها و شرکت‌های تجاری، اقتصادی و گردشگری عضو اتاق بازرگانی اصفهان و معاون اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری، مدیران مرتبط سازمان و هیأت رئیسه اتاق بازرگانی منطقه آزاد چابهار تشکیل شد، طرفین در خصوص چگونگی پیشبرد زمینه‌های توسعه همکاری بخش‌های مختلف تبادل نظر نمودند.
 
آلبوم تصاویر نشست سازمان منطقه آزاد چابهار با اعضای کمیسیون توسعه صادرات