تاریخ : يکشنبه 13 اسفند 1402
کد 7325

پارلمان بخش خصوصی اصفهان به دنبال توسعه صادرات استان است

بررسی فرصت‌های صادراتی بندر چابهار توسط اتاق بازرگانی اصفهان

راه‌های توسعه همکاری‌ها و بررسی فرصت‌های بندر چابهار توسط کمیسیون توسعه صادرات و مدیریت واردات اتاق بازرگانی بررسی شد.
به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، فرشته امینی، عضو هیات نمایندگان و رئیس کمیسیون توسعه صادرات و مدیریت واردات اتاق بازرگانی در نشست با اداره کل بنادر و دریانوردی چابهار تأکید کرد: حضور هیات تجاری از اصفهان به دلیل ارتباط خوب این اداره با اتاق بازرگانی اصفهان و برگزاری جلسات قبلی بوده است و ما به نمایندگی از تمامی اعضای اتاق بازرگانی اصفهان با هدف شناسایی فرصت‌ها و نقاط قوت بندر چابهار در این شهر حضور داریم و امیدواریم بتوانیم تمامی ابعاد را رصد کنیم.
 
 قاسم عسگری نسب، مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ضمن معرفی ظرفیت‌های بندر چابهار بر مشوقات این بندر تأکید نمود و گفت: تشویقات زیادی برای فعالان اقتصادی در نظر گرفته شده است و همچنین موضوعاتی از جمله توسعه پذیرش کالاها در این بندر در حال اجرا و در خصوص ساخت سوله‌ها و... در حال برنامه‌ریزی است.
 وی ادامه داد: با توجه به تأکیدات در خصوص نفت و پتروشیمی بسیاری از شرکت‌ها به دنبال سرمایه‌گذاری، اجاره و ساخت مخزن و همچنین همکاری در ساخت اسکله هستند.
 
 حسین شهدادی، معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست اقدام به معرفی تخفیفات این بندر در خصوص تخلیه و بارگیری، هزینه‌های انبارداری و مباحث واردات و صادرات محصولات معدنی و مصالح ساختمانی پرداخت.
 
 سید رضا صفوی، مدیر واحد امور کمیسیون های اتاق بازرگانی اصفهان بر نقش اتاق‌ها در معرفی ظرفیت‌های جدید به فعالان اقتصادی گسترش و توسعه صادرات تأکید کرد.
  در پایان ضمن بیان دغدغه‌ها، پرسش و پاسخ در خصوص ظرفیت‌ها، فرصت‌ها و هزینه‌های حمل از این بندر مطرح شد.
 
 
آلبوم تصاویر بررسی فرصت‌های صادراتی بندر چابهار