تاریخ : چهارشنبه 2 اسفند 1402
کد 7306

میزبانی اتاق بازرگانی اصفهان از هیات عالی رتبه اقتصادی تاتارستان

گسترش روابط بین‌الملل اتاق بازرگانی در دستور کار است

هدف اتاق بازرگانی اصفهان، گسترش روابط تجاری و بین‌المللی با سایر کشورها است به همین منظور به‌صورت مستمر از فعالان اقتصادی و هیاتهای تجاری کشورهای مختلف برای حضور در اصفهان و گفتگو و تعامل دعوت به عمل می‌آید.
به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، محمدرضا گل احمد، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و رئیس شورای بین‌الملل اتاق در حاشیه نشست بررسی فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری اصفهان و تاتارستان عنوان کرد: میزبان هیات عالی رتبه تجاری از تاتارستان روسیه بودیم، این گروه با هدف ایجاد روابط تجاری بیشتر به اصفهان سفر داشتند، رئیس‌جمهور تاتارستان نیز در این سفر حضور داشت. هدف اتاق بازرگانی اصفهان در این دوره، گسترش روابط تجاری و بین‌المللی با سایر کشورها است تا بتوان فضای کاری را به‌عنوان یک محیط مطلوب نشان داد به همین منظور به‌صورت مستمر از فعالان اقتصادی و هیاتهای تجاری کشورهای مختلف برای حضور در اصفهان و گفتگو و تعامل در اتاق بازرگانی دعوت می‌کنیم تا اتاق اصفهان به‌عنوان یک اتاق بین‌المللی شناخته شود.
 وی ادامه داد: وزیر آموزش و پروش، وزیر بهداشت و سلامت، معاون اتاق تجارت و معاون گردشگری، برخی فعالان اقتصادی در حوزه نفت، گاز و انرژی در هیات اقتصادی تاتارستان حضور داشتند، برنامه‌های ویژه‌ای برای این افراد در نظر گرفته شد و کارگروه‌ها در حوزه‌های سرمایه‌گذاری، آموزش، بهداشت، فرهنگ و گردشگری تشکیل شد و برنامه‌ریزی و ایجاد تعاملات شکل گرفت، اعضای این هیات از شهرک علمی و تحقیقاتی، مپنا، شرکت‌های صنعتی، مراکز بهداشت و درمان و اماکن تاریخی بازدید داشتند.
 عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان اضافه کرد: وزیر فرهنگ تاتارستان با تعدادی از بانوان عضو اتاق بازرگانی جلسه داشت، کارگروهی در زمینه فرهنگی صحبت کردند و اشتراکات را با یکدیگر در میان گذاشتند و جلسه خوبی میان شورای بانوان اتاق و وزیر فرهنگ تاتارستان برگزار شد، یک گروه تجاری تاتارستان نیز در زمینه سرمایه‌گذاری با کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق جلساتی تشکیل دادند که در این زمینه تعاملاتی شکل گرفت، وزیر آموزش و پروش تاتارستان نیز از دانشگاه‌ها و مراکز علمی استان بازدید داشت و در زمینه تبادل استاد و دانشجو نیز اعلام آمادگی داشتند. معاون اتاق تجارت تاتارستان نیز با ظرفیت‌های اقتصادی استان آشنا شد و مقرر گردید ارتباطات تجاری و صنعتی را در هفته‌های آینده گسترش دهیم و از پتانسیل‌های موجود بهره ببریم.
 وی تصریح کرد: تاتارستان در زمینه تولید خودرو به‌ویژه خودروهای سنگین پیشتاز است و ایران و به‌ویژه اصفهان نیز در زمینه تولید قطعات یدکی حرفهای زیادی برای گفتن دارد، لذا مقرر شد طرفین از ظرفیت‌های یکدیگر بهره ببرند. با وزیر بهداشت تاتارستان نیز در خصوص ظرفیت‌های استان اصفهان در زمینه‌های پزشکی و تجهیزات مرتبط مباحث مختلفی مطرح و قرار شد ارتباطات بیشتری شکل گیرد. در مجموع هیات تجاری تاتارستان از ظرفیت‌های اقتصادی استان اصفهان بسیار استقبال کرده و آمادگی خود برای گسترش تبادلات اقتصادی را اعلام کردند.
گل احمد بیان کرد: با توجه به استقبال هیئت تاتارستان از زیبایی‌های اصفهان، پتانسیل بسیار خوبی برای ارتباطات گردشگری به وجود آمد به همین دلیل یک جلسه با حضور آژانس‌های گردشگری و کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی تشکیل شد و در زمینه مسافرت شهروندان کازان و اصفهان با رئیس کمیته گردشگری تاتارستان تبادل اطلاعات گردید.
 
آلبوم تصاویر گسترش روابط بین‌الملل اتاق بازرگانی