تاریخ : دوشنبه 30 بهمن 1402
کد 7302

تعاملات اقتصادی نصف جهان در حال گسترش است

بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری اصفهان و تاتارستان

جلسه مشترک هیئت رئیسه کمیسیون سرمایه‌گذاری و تأمین مالی اتاق بازرگانی اصفهان و برخی فعالان اقتصادی عضو اتاق با اینسف گالیف (Insaf Galiev) معاون اول آژانس توسعه سرمایه‌گذاری جمهوری تاتارستان و فاتاخوا کارینا (FATTAKHOVA Karina) متخصص برجسته آژانس مذکور در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.
 به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، علی صفر نوراله، رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و تأمین مالی، ضمن تشریح فعالیت‌های مختلف کمیته‌های چهارگانه ذیل کمیسیون در زمینه تسهیل و توسعه سرمایه‌گذاری، بر اهمیت ادامه‌دار بودن جلسات مشترک و لزوم برنامه‌ریزی به منظور بهره‌برداری از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های استان اصفهان و جمهوری تاتارستان تأکید کرد.
 وی همچنین با اشاره به برگزاری نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری اصفهان در سال آتی، از اعضای آژانس توسعه سرمایه‌گذاری تاتارستان جهت حضور فعال در این نمایشگاه دعوت نمود.
 
 اینسف گالیف (Insaf Galiev) معاون اول آژانس توسعه سرمایه‌گذاری جمهوری تاتارستان، با اشاره به بازدیدهای صورت پذیرفته از شرکت‌های استان اصفهان به بروز بودن، فناور بودن و کیفیت کالاها و خدمات تولیدی استان اشاره نموده و ابراز امیدواری کرد که زمینه‌های لازم به منظور توسعه فعالیت‌های سرمایه‌گذاری طرفین صورت پذیرد.
 در این جلسه مصوب شد کمیته‌ای مشترک به منظور توسعه و تسهیل فعالیت‌های سرمایه‌گذاری و تجاری طرفین تشکیل و دو طرف در نمایشگاه‌ها و همایش‌های سرمایه‌گذاری آتی حضور فعال داشته باشند.
 شایان ذکر است، جمهوری تاتارستان یکی از جمهوری‌های روسیه است که در شرق مسکو قرار دارد. پایتخت تاتارستان شهر کازان است و نیمی از مردم آن مسلمان هستند. مهم‌ترین اقلامی که در تاتارستان تولید می‌شوند عبارت‌اند از: انواع هواپیما و قطعات جانبی صنایع هوایی، نفت، مازوت، گازوئیل، کائوچوی مصنوعی، استیرن، پلی‌اتیلن، الکل اتیل، محصولات شیمیایی، لاستیک اتومبیل، هلیکوپتر، انواع کمپرسور (مورد استفاده در صنعت نفت و گاز، برق و کشاورزی)، یخچال، تجهیزات پزشکی و چشم‌پزشکی، دستگاه‌های گرمایشی، کامیون و لوازم‌یدکی مربوطه، چوب، پوست، خز، دارو و عسل که بسیاری از این اقلام به خارج از روسیه صادر می‌شوند. همچنین اقلام وارداتی تاتارستان را محصولاتی چون مواد خام، قطعات صنایع، لودر و لوازم یدکی مربوطه، انواع کاغذ، ماشین‌آلات ساختمانی و راه‌سازی، لاک الکل، رایانه، تلفن، پوشاک، کفش و مواد غذایی تشکیل می‌دهد.
آلبوم تصاویر بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری اصفهان و تاتارستان