تاریخ : سه شنبه 24 بهمن 1402
کد 7285

کمیسیون بهبود محیط کسب و کار برگزار شد

رسیدگی به مشکلات فعالان اقتصادی با برگزاری میزهای خدمت تخصصی

کمیسیون بهبود محیط کسب و کار با حضور اعضا و مدعوین به منظور بحث و تبادل نظر پیرامون موارد تعیین شده و رسیدگی به مشکلات فعالان اقتصادی برگزار شد.
به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی، اصغر اخوان مقدم، رئیس کمیسیون بهبود محیط کسب و کار و عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، اظهار کرد: این کمیسیون فعالیت‌های خود در راستای خدمت به اعضا را با قدرت و جدیت انجام می‌دهد و در همین راستا در کمیسیون‌های اتاق بازرگانی ایران نیز موارد را پیگیری می‌کنیم.
 وی ادامه داد: در زمینه قانون پایانه‌های فروشگاهی، با پیگیری‌های متعدد و مطالبه‌گری شکل گرفته، موضوع پلکانی شدن انجام شد که اتفاق خوبی بود. در طی روزهای اخیر با تصمیمات شکل گرفته، نرخ سود سپرده‌ها افزایش پیدا کرد؛ اما موضوع مهم اینجاست که بسیاری از منابع استان به تهران سرازیر می‌شود که باید تدبیری برای این موضوع اندیشید.
 عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد: در شرایط کنونی صنعت وضعیت خوبی ندارد، لذا تلاش می‌کنیم با برگزاری میزهای خدمت، به کمک صنایع بیاییم و سعی داریم بتوانیم بخشی از مشکلات را کاهش دهیم، برای نمونه در برخی شهرک‌های صنعتی مسائلی وجود داشت که فعالیت صنعتگران و تولیدکنندگان را با مشکلاتی روبرو می‌کرد؛ لذا در میز خدمت شرکت شهرک‌های صنعتی با حضور مدیران مرتبط، موارد بررسی شد و تلاش داریم مشکلات به کمترین میزان برسد.
 
 رشید ساعدی، دبیر کمیسیون هماهنگی بانکهای استان اصفهان نیز گفت: بانک‌ها رسالت تأمین مالی را در شرایط مختلف با توجه به شرایط انجام می‌دهند، امروز ۹۰ درصد اقتصاد کشور بانک محور است، اما تعارضاتی وجود دارد که امکان تأمین مالی توسط سیستم بانکی را محدود می‌کند.
 وی با بیان اینکه تسهیلات تکلیفی مشکلاتی برای نظام بانکی ایجاد کرده است، ادامه داد: از مسئولان درخواست کردیم منابع و مصارف بانک‌های استان را مشخص کنند؛ اما هنوز موارد مشخص نشده‌اند، برخی از اموال بانک‌ها در قالب املاک هستند و متأسفانه به دلیل احکام صادره، امکان فروش آنها نیز وجود ندارد.
 دبیر کمیسیون هماهنگی بانکهای استان اصفهان، همگرایی و هم‌افزایی تیم اقتصادی استان را مهم و ضروری برشمرد و گفت: بانک‌ها نباید وارد فعالیت‌های اقتصادی شوند؛ اما متأسفانه شاهد این هستیم که برخی بانک‌ها در این زمینه فعالیت دارند، لذا باید تدبیری دراین‌خصوص شکل گیرد، در حال حاضر به طور متوسط حدود ۷۵ درصد منابع بانکهای استان در داخل استان چرخش دارد و امیدواریم با برنامه‌ریزی و هماهنگی دقیق بتوان در راستای خدمت به مردم و رشد اقتصادی استان قدم برداشت.
 
 احسان شهیر، مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری اصفهان نیز عنوان کرد: در ستاد تسهیل، مسائل و مشکلات جامعه صنعت و تولید مورد بررسی قرار می‌گیرند، لذا بدون محدودیت تلاش می‌شود مسیر فعالیت واحدهای اقتصادی هموار شده و تعاملات و همکاری‌ها گسترش یابد.
 
 مهرداد شاطریان، نایب‌رئیس اول کمیسیون نیز اظهار کرد: متأسفانه مشکلات جامعه صنعت و تولید ادامه دارد، باید این مسائل به‌صورت ریشه‌ای مورد بررسی قرار گیرند و موانع احتمالی برطرف شوند، امروز نوسانات نرخ ارز یکی از مواردی است که مسیر حرکت فعالان اقتصادی را مسدود یا محدود کرده است، از طرفی با مهاجرت نیروهای جوان و تحصیل‌کرده روبرو هستیم که هر کدام سرمایه این کشور هستند؛ لذا باید تدابیری اساسی و فوری برای مشکلات کشور اندیشیده شود.
 
 اکبر لباف، نایب‌رئیس دوم کمیسیون نیز عنوان کرد: کمیسیون خدمات خوبی به اعضا ارائه می‌دهد و امیدواریم اعضا نیز از این فرصت‌ها بهره ببرند، میزهای خدمت جهت کمک به رفع مشکلات اعضا در حال برگزاری است و این اقدام می‌تواند برخی از مسائل را کاهش دهد. همچنین ناترازی مالی برخی واحدهای صنعتی نیاز به رسیدگی فوری دارد.
 
 
آلبوم تصاویر کمیسیون بهبود محیط کسب و کار