تاریخ : دوشنبه 23 بهمن 1402
کد 7280

تامین منابع انسانی توانمند یکی از نیازهای تولیدکنندگان است

پیگیری مشکلات تامین برق و گاز صنایع در کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی

کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی با حضور اعضای کمیسیون و برخی فعالان اقتصادی استان اصفهان برگزار شد.
به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، در این نشست، محمدرضا برکتین، عضو هیات نمایندگان اتاق و رئیس کمیسیون صنایع اظهار کرد: در کمیسیون با برگزاری جلسات منظم به دنبال رسیدگی به مشکلات فعالان اقتصادی هستیم و از هیچ تلاشی به منظور کمک به فعالان اقتصادی و مطالبه‌گری حقوق آنها کوتاهی نخواهیم کرد.
 وی با بیان اینکه برخی صنایع با مشکلاتی در تأمین نیروی انسانی موردنیاز خود روبرو هستند، ادامه داد: در شرایط فعلی، حفظ نیروی انسانی از اهمیت زیادی برخوردار است، لذا باید در راستای جذب و به کارگیری نیروهای متخصص و با انگیزه و ارتقای مهارت‌های نیروهای بنگاه‌های تولیدی و اقتصادی تلاش کرد. در شرایط فعلی ضروری است بخش‌های مختلف مورد بررسی قرار گیرند و وضعیت صنایع احصا شود، برای نمونه در صنعت سنگ که سهم قابل‌ملاحظه‌ای در اقتصاد استان دارد ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خوبی وجود دارد که این موارد باید معرفی شوند تا شاهد پیشرفتهای بیشتری در این بخش باشیم.
 رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد: مشکلاتی در زمینه تأمین برق و گاز صنایع وجود دارد که پیگیری‌های متعددی در این زمینه داشته‌ایم و امیدواریم بتوان مانع از بروز مشکل در زمینه تولید شد، امروز ثبات برنامه‌ریزی موضوع مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد، از طرفی ضروری است که برنامه‌ها واقع‌بینانه باشند و به طور مداوم دچار تغییر نشوند.
 
عباس مهدیان، معاون آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی اداره کل فنی و حرفه‌ای استان اصفهان گفت: سامانه جستجوی شغل توسط وزارت کار راه‌اندازی شد تا متقاضیان از مسیر کاریابی‌ها شناسایی و واحدهای متقاضی نیروی کار نیز بتوانند، نیازهای خود را مطرح کنند، افراد کارجو اگر مهارت لازم را نداشته باشند به فنی و حرفه‌ای معرفی و سپس با بنگاه‌ها مرتبط می‌شوند.
 وی افزود: فرصت مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی که دستورالعمل آن به استان‌ها ابلاغ شد نیز شرایط خوبی برای تأمین نیروی انسانی واحدهای تولیدی است، یعنی دستگاههایی که نیاز به نیرو دارند بتوانند دوره آموزشی برگزار و نیروی ماهر خود را جذب کنند، در طرح آموزش دوگانه نیز ۳۰ درصد آموزش‌ها در محیط کار پیش می‌رود.
 معاون آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی اداره کل فنی و حرفه‌ای اصفهان اضافه کرد: در حال حاضر فرصت‌های شغلی وجود دارد؛ اما نیروی انسانی مناسب برای جذب در واحدها وجود ندارد و این موضوع برای برخی واحدها مسائل ایجاد می‌کند، لذا گروه‌های هدف می‌توانند از آموزش‌ها بهره برده و برای جذب در واحدها آماده شوند، لذا یکی از گروه‌های هدفی که فنی و حرفه‌ای روی آن تأکید دارد، دانشجوها هستند که بتوانند از این طرح‌ها بهره ببرند. ضروری است به مراکز مهارت‌آموزی در دل دانشگاها که می‌توان از آنها بهره برد توجه کافی داشت.
 
رضا چینی، فعال اقتصادی و عضو کمیسیون نیز عنوان کرد: طرحی برای اشتغال‌زایی مددجویان و زندانیان در حال اجرا است که این افراد می‌توانند آموزش‌های لازم را فرابگیرند و در واحدهای صنعتی مشغول کار شوند، در حال حاضر تعدادی از این افراد در واحدهای صنعتی مشغول هستند و نتایج خوبی به همراه داشته است.  از طرفی ضروری است در زمینه آموزش دانشجویان فعالیت داشت تا شاهد تأمین نیروی فنی واحدهای صنعتی نیز باشیم.
 در ادامه، توسط نماینده دانشگاه آزاد اسلامی، طرح پویش برای حضار تشریح شد. همچنین اقدامات دانشگاه اصفهان در زمینه کارآفرینی مورد بررسی قرار گرفت.
 
 
آلبوم تصاویر کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی