تاریخ : دوشنبه 23 بهمن 1402
کد 7276

مجمع‌عمومی شتاب‌دهنده تجارت بردار برگزار شد

توسعه خدمات شتاب‌دهنده تجارت بردار برای رونق صادرات استان

مجمع‌عمومی شتاب‌دهنده تجارت بردار به‌منظور بررسی عملکرد و برنامه‌ریزی برای فعالیت‌های آتی در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.
به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، در این جلسه یوسف قاضی عسگر، رئیس کمیسیون صنایع غذایی اتاق بازرگانی اصفهان و عضو هیئت‌مدیره شتاب‌دهنده بردار گفت: ازآنجاکه خدمات شتاب‌دهنده بردار علاوه بر برگزاری دوره‌های آموزشی شامل خدمات منتورینگ و کوچینگ نیز می‌شود، معمولاً رابطه خوبی بین فارغ‌التحصیلان و مجموعه بردار ایجاد می‌شود و این رابطه پس از پایان دوره‌ها نیز ادامه دارد. اصلی‌ترین رسالت شتاب‌دهنده تجارت بردار تا امروز، پرورش و توانمندسازی کسب‌وکارها برای تأسیس و تقویت تیم‌های صادراتی آنها بوده است. این تیم‌ها، از یک تولیدی یا کسب‌وکار کوچک گرفته تا شرکت‌ها و کارخانه‌های بزرگ‌تر، پس از ۴ مرحله آزمون اولیه، در دوره شتاب‌دهی صادرات حضور می‌یابند.

علی صفرنورالله، رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و تأمین مالی و عضو هیئت‌رئیسه اتاق بازرگانی اصفهان نیز گفت: باید آمار اثرگذاری فعالیت‌های شتاب‌دهنده تجارت بردار در میزان صادرات استان و کشور استخراج شود تا از این طریق بتوان ارزیابی دقیق‌تری از فعالیت‌های انجام شده به دست آورد. شرکت‌ها و گروه‌های شرکت‌کننده می‌توانند در قالب فرم‌های خوداظهاری آمار صادرات و عملکرد خود را به بردار ارائه دهند تا بتوان مشکلات و موانع سد راه آنان را شناسایی کرد و در راستای برطرف‌کردن آنها گام برداشت.
 
 فرشته امینی، رئیس کمیسیون توسعه صادرات و مدیریت واردات اتاق بازرگانی اصفهان و عضو هیئت‌مدیره شتاب‌دهنده تجارت بردار نیز اظهار داشت: شتاب‌دهنده تجارت بردار از سال ۱۴۰۰ مستقل شد و تاکنون توانسته افراد توانمند و با استعدادی را برای بهبود شرایط بازاریابی و فروش بین‌المللی و گسترش صادرات در استان اصفهان آموزش دهد و تربیت کند. خوشبختانه امروز شاهدیم گروه‌هایی از فارغ‌التحصیلان بردار جزو شرکت‌های موفق استان در زمینه صادرات هستند.
 
علی کرباسی زاده، عضو هیئت‌مدیره شتاب‌دهنده تجارت بردار و فعال اقتصادی نیز تصریح کرد: می‌توان در باشگاه فارغ‌التحصیلان یک سازوکار رتبه‌بندی بر پایه خوداظهاری در نظر گرفت و برای گروه‌های برتر در جدول رتبه‌بندی نیز مشوق‌هایی اختصاص داد. از این طریق می‌توان گروه‌ها را تشویق به‌اشتراک‌گذاری اطلاعات کسب‌وکارشان با بردار کرد و بر اساس این اطلاعات بتوان فعالیت‌های فارغ‌التحصیلان را رصد نمود.
 
احسان خیام باشی، مدیرعامل شتاب‌دهنده تجارت بردار نیز بیان کرد: مجموعه بردار به‌منظور شتاب‌دهی صادرات راه‌اندازی شد؛ ولی در ادامه گستره فعالیت‌های آن وسیع‌تر شد و اکنون علاوه بر شتاب‌دهی صادرات، در حوزه‌های بازاریابی فروش و شتاب‌دهی دیجیتال مارکتینگ نیز فعالیت می‌کند. ارتباط شتاب‌دهنده بردار با شرکت‌کنندگان و گروه‌ها یک ارتباط قوی و مستمر است و حتی در برخی موارد برای گروه‌های برتر فارغ‌التحصیلان کمک‌هزینه‌های جانبی برای راه‌اندازی کسب‌وکارشان نیز به‌صورت بلاعوض در نظر گرفته می‌شود.
 
در ادامه جلسه مجمع‌عمومی شتاب‌دهنده تجارت بردار گزارش عملکرد سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۱ ارائه شد و مقرر گردید فعالیت‌های گذشته همچنان باقوت ادامه یابد و برای گسترش فعالیت‌ها نیز برنامه‌ریزی شود. صورت‌های مالی سال ۱۴۰۱ نیز در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب اعضای حاضر در جلسه رسید. همچنین به‌منظور بهره‌مندی از توانایی مدیران سرشناس و باتجربه و در جهت هم‌افزایی بیشتر سهام‌داران مصوب شد تعداد اعضای هیئت‌مدیره از پنج نفر به هفت نفر افزایش یابد.
در پایان نیز سید یوسف قاضی عسگر، به‌عنوان رئیس، فرشته امینی به‌عنوان نایب‌رئیس، علی صفرنورالله، وحید فولادگر، علی کرباسی زاده، محمدرضا غفرالهی و حمیدرضا امیدان به‌عنوان اعضای هیئت‌مدیره شتاب‌دهنده تجارت بردار برای مدت دو سال انتخاب شدند و احسان خیام باشی نیز به مدت دو سال در سمت مدیرعامل ابقا شد.
 
آلبوم تصاویر مجمع‌عمومی شتاب‌دهنده تجارت بردار