تاریخ : پنجشنبه 12 بهمن 1402
کد 7252

اتاق بازرگانی به دنبال افزایش تعداد پروازهای بین‌المللی فرودگاه اصفهان است

استقبال فعالان بخش خصوصی از برقراری پرواز اصفهان - عمان

نشست بررسی بازار عمان با حضور رئیس، برخی اعضای هیات رئیسه و هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و فعالان بخش خصوصی و برخی مدیران دولتی برگزار شد.
به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، مژگان ایزدی، رئیس کمیسیون گردشگری، فرش و صنایع‌دستی و عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی در این نشست عنوان کرد: از ابتدای فعالیت در این دوره اتاق، پیگیری مشکلات مرتبط با کمبود پرواز و هواپیما در اصفهان انجام شد، جلسات متعددی در این زمینه با مسئولان و متخصصان مرتبط برگزار و موضوعات با جدیت در حال پیگیری است تا نتایج مناسب به نفع اصفهان حاصل شود.
 وی افزود: با پیگیری‌ها و همکاری‌های سازنده، شاهد برقراری پرواز عمان - اصفهان هستیم که اتفاقی بسیار خوشایند و مبارک است، این پرواز توسط شرکت وارش انجام می‌شود و می‌تواند باعث ایجاد تعاملات و رشد همکاری‌ها میان دو کشور شود. این اتفاق مهم می‌تواند تأثیرات مثبتی بر گردشگری، تجارت و افزایش صادرات داشته باشد و به رونق اقتصادی کمک کند. این اتفاق با همت و پیگیری بخش خصوصی به نتیجه رسید و از فعالان اقتصادی و تجار درخواست می‌کنم از برقراری این پرواز نهایت بهره‌برداری را داشته باشند و از این اتفاق حمایت کنند.
 
 فرشته امینی، رئیس کمیسیون توسعه صادرات و مدیریت واردات و عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان نیز گفت: امروز توسعه تجارت خارجی مورد توجه فعالان اقتصادی و اتاق بازرگانی است و در راستای تحقق این امر، ایجاد خطوط پروازی از اصفهان به سایر کشورها ضروری است. دسترسی به بازار هدف از الزامات ایجاد تعامل و نفوذ در بازارها است و راه‌اندازی پرواز میان اصفهان و عمان به این موضوع کمک زیادی می‌کند.
 وی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری سلامت در روابط ایران و عمان افزود: استمرار برقراری این پرواز بسیار مهم است و همه باید از این اتفاق حمایت لازم را داشته باشیم، عمان کشوری است که می‌تواند برای بسیاری از فعالان اقتصادی جذابیت‌های خاصی داشته باشد و باید از این فرصت بهترین استفاده را داشت، میز تخصصی بازار عمان در کمیسیون توسعه صادرات و مدیریت واردات اتاق بازرگانی اصفهان فعال است و آماده هرگونه ارائه خدمات و مشاوره به فعالان اقتصادی است.
 
 سید وحید دزفولی، رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع وابسته و عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان نیز عنوان کرد: برقراری پرواز عمان اتفاق خوبی است که می‌تواند به توسعه صادرات استان نیز کمک کند، امروز امکانات بسیار خوبی در کارگو ترمینال اصفهان وجود دارد که فعالان اقتصادی می‌توانند از این ظرفیت برای صادرات محصولات استفاده کنند.
 وی تصریح کرد: اصفهان با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌هایش، حرفهای زیادی برای گفتن در بخش کشاورزی دارد، امروز این استان در بخش‌های مختلفی دارای تولیدات با کیفیت و مناسب بوده و ضروری است از این شرایط برای توسعه صادرات استان بهره گرفته شود.
 
 امیر کشانی، رئیس اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این نشست عنوان کرد: فعالان اقتصادی اصفهان با حضور پرشور خود در این جلسه نشان دادند که به حضور در بازار عمان علاقه‌مند هستند، لذا برقراری پرواز بین اصفهان و مسقط می‌تواند زمینه‌ساز گسترش همکاری‌ها میان طرفین باشد، از فعالان اقتصادی اصفهان درخواست دارم از این پرواز استقبال کنند تا شاهد گسترش این چنین پروازهایی باشیم.
 وی اضافه کرد: اتاق بازرگانی اصفهان پیگیر برقراری و افزایش پروازهای مستقیم از اصفهان به کویت، ارمنستان، قطر و سایر کشورهای منطقه نیز هست و در این زمینه در حال رایزنی و تعامل هستیم، با ایرلاین‌های مختلفی مذاکره شده که امید است نتایج مثبت آن به‌زودی اعلام گردد، همچنین ضروری است شرایط از لحاظ فرهنگی و اقتصادی به‌گونه‌ای فراهم شود که شهروندان سایر کشورها نیز رغبت به سفر به ایران و اصفهان داشته باشند و شاهد گسترش تعاملات و همکاری‌ها با طرفهای خارجی باشیم.
 رئیس اتاق بازرگانی اصفهان بیان کرد: از آنجایی که اصفهان دارای ظرفیت‌های متعدد اقتصادی در بخش‌های مختلف است، ضروری است همه تلاش کنیم تا مراودات اقتصادی با عمان به عنوان یک کشور تأثیرگذار در منطقه افزایش داشته باشد، اصفهان یک شهر بین‌المللی است و باید در راستای گسترش تعاملات با کشورهای منطقه از ظرفیت‌های مختلفی که در اختیار داریم بهره‌برداری کنیم.
 
 ابوذر ضیایی، مدیرکل فرودگاه‌های استان اصفهان نیز عنوان کرد: مدت‌ها است تلاش می‌شود این پرواز برقرار شود و خوشبختانه تلاش‌ها در این بخش جواب داد، مجوز دو پرواز به‌صورت هفتگی از اصفهان به عمان اخذ شده اما بر اساس شرایط فعلی، در حال حاضر تنها یک پرواز به‌صورت هفتگی انجام می‌شود و امیدواریم هرچه سریع‌تر شرایط برای انجام دو پرواز هفتگی فراهم شود.
 وی تأکید کرد: استقبال بسیار خوبی از این پرواز شکل گرفته و این پرواز در چند هفته اخیر با ظرفیت کامل اصفهان را ترک کرده است، همچنین ایجاد پروازهای جدید در دستور کار قرار دارد و مذاکراتی با شرکت‌های مختلف و مسئولان انجام شده که امیدواریم نتایج مثبت آن به زودی اعلام شود. فرودگاه اصفهان، یکی از بهترین فرودگاه‌های کشور محسوب می‌شود و دارای زیرساخت‌های مناسبی است؛ لذا امیدواریم بتوان با هم‌افزایی بخش‌های مختلف استان شاهد افزایش تعداد پروازها در این فرودگاه باشیم.
 
آلبوم تصاویر نشست بررسی بازار عمان