تاریخ : پنجشنبه 12 بهمن 1402
کد 7250

همکاری ویژه برای ورود شرکت‌های اصفهانی به بازار سرمایه شکل می‌گیرد

گسترش همکاری‌های اتاق بازرگانی اصفهان و بورس تهران

نشست کاربردی بررسی روش‌های تأمین مالی نوین و چالش‌های پذیرش شرکت‌ها در بازار سرمایه کشور با رویکرد بورس اوراق بهادار تهران برگزار شد.
به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، در ابتدای این نشست، علی صفر نوراله، عضو هیات رئیسه اتاق اظهار کرد: در شرایط فعلی اقتصادی، منابع مالی بانک‌ها محدود است، لذا باید برای تأمین مالی به سراغ راهکارهای جایگزین حرکت کرد، اتاق اصفهان دفتر خدمات سرمایه‌گذاری را راه‌اندازی کرده و آماده خدمت‌رسانی به اعضای خود است. از طرفی با فرابورس قرارداد همکاری به امضا رسید و برخی جلسات ستاد تسهیل، به صورت اختصاصی و ویژه به موضوع احیای واحدهای راکد و نیمه تعطیل اختصاص یافته است تا بتوان بخشی از مشکلات فعالان اقتصادی را کاهش داد.
 
 احمد خوروش، عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی اصفهان نیز عنوان کرد: خوشبختانه مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران و معاونانشان همراهی و همکاری بسیار خوبی با شرکت‌ها و فعالان اقتصادی دارند که جای تقدیر دارد، امروز شرکت‌های بزرگ و توانمندی در استان اصفهان فعالیت می‌کنند که علاقه‌مند ورود به بازار بورس هستند، لذا می‌توان در کارگروهی موارد را به طور دقیق مورد بررسی قرار داد. ایجاد فضای تأمین سرمایه در استان ضروری است و امیدواریم در آینده شاهد اتفاقات خوبی در این بخش باشیم.
 وی افزود: یکی از محاسن بورس، وجود شفافیت در این بازار است، به همین دلیل بسیاری از شرکت‌ها با حضور در این فضا می‌توانند از ظرفیت‌های بیشتری بهره ببرند، بورس می‌تواند با ایفای نقش خود به بهبود فضای اقتصادی و افزایش تولید کمک کند.
 
 محمود گودرزی، مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران نیز اظهار کرد: نگرش‌ها در بورس برای ورود شرکت‌ها به این عرصه تغییر کرده است، در گذشته شرکت‌های بزرگ اجازه ورود به این بازار را داشتند؛ اما امروز مسیر برای ورود سایر شرکت‌ها نیز هموار است تا بتوانند از مزایای حضور در این بخش بهره ببرند.
 وی ادامه داد: در شرایط فعلی، شرکت‌های با سود خالص بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان و دارای ضوابط پذیرش در بورس، می‌توانند به این بازار وارد شوند، در بورس تهران به دنبال این هدف هستیم که تأمین مالی فعالیت‌های اقتصادی با سهولت بیشتری شکل پذیرد. بر اساس برنامه‌ریزی به دنبال این هستیم که «روز اصفهان» را در بورس ایجاد کنیم تا در یک روز شاهد پذیرش شرکت‌های توانمند اصفهانی در بورس باشیم.
 مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران با اشاره به نقش مهم و مؤثر بخش خصوصی در اقتصاد کشور، عنوان کرد: ضروری است مسیر برای فعالیت بخش خصوصی هموار شود، بورس در سال ۹۹ با نوساناتی روبرو شد که مشکلاتی برای سهام‌داران ایجاد کرد، لذا با بررسی شرایط گذشته و رفع نواقص به دنبال ایجاد شرایطی مساعد برای کمک به اقتصاد کشور از طریق بازار بورس هستیم، بازاری که ظرفیت‌های بسیاری دارد و می‌تواند یاریگر بخش خصوصی باشد.
 وی با بیان اینکه اتاق‌های بازرگانی جایگاه والایی در پیگیری حقوق فعالان اقتصادی دارند، گفت: با همراهی اتاق بازرگانی تلاش می‌کنیم در راستای تأمین مالی کسب‌وکارها قدم برداریم، در زمینه ارائه آموزش‌های تخصصی به اعضای اتاق نیز آماده همکاری هستیم، باید توجه داشت که اتاق‌های بازرگانی بهترین جایگاه برای پیگیری حقوق بخش خصوصی هستند.
 
 حمیدرضا امیدان، دبیرکل اتاق بازرگانی اصفهان نیز گفت: جلسات خوبی در سفر مسئولان بورس به اصفهان برگزار و منجر به انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی در راستای گسترش همکاری‌ها شد. اتاق بازرگانی اصفهان نگاه ویژه‌ای به توسعه کسب‌وکار اعضای خود دارد؛ لذا در کمیسیون‌های تخصصی ۱۲ گانه، موارد مختلف مرتبط با فعالان اقتصادی به صورت تخصصی و ویژه مورد پیگیری قرار می‌گیرد.
 وی ادامه داد: در دوره دهم اتاق بازرگانی، با شعار «شفافیت، مشارکت و پاسخگویی» تلاش می‌شود در راستای کسب رضایت حداکثری اعضا، خدمات به بهترین شکل و بالاترین کیفیت ارائه شود، امروز موضوع «تأمین مالی» یکی از مسائل جدی بنگاه‌های اقتصادی است و به‌طورقطع تعامل و همکاری بخش خصوصی و بورس می‌تواند در راستای کمک به این بخش راهگشا بوده و به رونق تولید و بهبود فضای کسب‌وکار در استان کمک شایانی داشته باشد.
 
 
آلبوم تصاویر نشست کاربردی بررسی روش‌های تأمین مالی نوین