تاریخ : پنجشنبه 27 اسفند 1394
کد 674

در سی و چهارمین جلسه شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی استان اصفهان؛ هیات 5 نفره شورای گفتگو برای پیگیری راهکارهای توسعه اقتصادی استان اصفهان تشکیل می شود

استاندار اصفهان از تشکیل هیات 5 نفره شورای گفتگو برای پیگیری راهکارهای توسعه اقتصادی استان اصفهان خبر داد

استاندار اصفهان از تشکیل هیات 5 نفره شورای گفتگو برای پیگیری راهکارهای توسعه اقتصادی استان اصفهان خبر داد  و گفت: این هیات مسوول پیگیری تشکیل هیات موسس  هلدینگ مالی ،ایجاد نهادهای نوین مالی (بورس و فرابورس) و ایجاد شرکت تعاونی  سهامی عام با محوریت بانک است. 

به گزارش روابط عممی اتاق بازرگانی اصفهان «رسول زرگرپور» استاندار  اصفهان در سي و چهارمين جلسه ي شوراي گفتگوي دولت و بخش خصوصي استان اصفهان در تالار اجتماعات اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد:این هیات همچنین به بررسی افزایش  سهام موسسات مالی و اعتباری که بتوانند با ایجاد اکثریت سهامداران و هیات مدیره  در اصفهان که باعث رشد سرمایه گذاری در این استان می پردازد .

رییس شورای گفتگوي دولت و بخش خصوصي اصفهان اضافه کرد: انتخاب شوراي گفتگوي دولت و بخش خصوصي اصفهان به عنوان بهترين شورا در كشور باعث افتخار است.

زرگرپور ضمن تشكر از اعضاي اين شورا كه با نشاط و مسووليت پذيري زمينه ي برگزاري منظم جلسات اين شورا را فراهم نمودند، اظهارداشت: مباحث و مشكلات اساسي بخش هاي مختلف در اين شورا مطرح گرديد .

استاندار اصفهان  با بيان اينكه مشكلاتي كه در استان قابل حل بود، پيگيري وكار كارشناسي شد، افزود: مشكلات ملي نيز به مسوولين كشوري منتقل گرديد و خوشبختانه بسياري از آن ها با همدلي، همكاري و هم افزايي به نتيجه رسيد .

وی در ادامه گفت:در شوراي گفتگوي دولت و بخش خصوصي دستگاه هاي دولتي و بخش خصوصي به اين باور رسيدند كه دور يك ميز بنشينند و با يك همدلي در جهت حل مشكلات قدم بردارند .

استاندار اصفهان در ادامه به نسبت مصارف به منابع بانك ها اشاره كرد وگفت: اين نسبت در بانك هاي دولتي ۱۰۶ درصد و در بانك هاي خصوصي ۵۷ درصد است و بايد بستري فراهم شود كه منابع در جاي خود قرار گيرد و هزينه شود .

راه اندازی اتحادیه صادرکنندگان صنایع دستی استان اصفهان

«سید عبدالوهاب »سهل آبادی»  رییس اتاق بازرگانی  و دبیر شورای گفتگو در این جلسه افزود: دبیرخانه شورای گفت و گو جلسات فراوانی در ذیل شورا با دستگاه های اجرایی تشکیل داده و مساعدت های خوبی با بخش خصوصی داشته اند و راه اندازی اتحادیه صادرکنندگان صنایع دستی به عنوان یک حرکت مثبت از جمله فعالیت ها بوده که نتایج خوبی خواهد داشت .

سهل آبادی خاطر نشان کرد:کمیته حمایت قضایی با همت و مساعدت رییس کل دادگستری و دادستان اصفهان هر 45 روز بوده که این روند در کشور بی نظیراست.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: انتخابات مجلس شورای اسلامی  و خبرگان  در استان خوب و بدون دغدغه انجام شد و اتاق قصد دارد در سال آتی در جلسه ایی با جمع نمایندگان با حضور استاندار جلسه ایی داشته باشند تا در سایه همدلی همگان حل مشکلات استان و فعالان پیگیری شود .

«حسن رحیمی» دادستان اصفهان در این جلسه گفت:مقررات در  خصوص  سفته و برات در قوانین جاری وجود دارد و  نوع اقدام و  رویه بایستی  اصلاح شود .

«محمود  تولایی» رییس اتاق بازرگانی کاشان در این جلسه گفت: نظر شورای فقهی بانک مرکزی  در خصوص برات گرفته نشده است و  این در حالیست  که برات  ابزار مالی خوبی  برای فعالان اقتصادی است .

«رضا امینی»  نماینده کمیسیون هماهنگی بانک های استان اصفهان در این جلسه گفت: بانک مرکزی دستورالعمل جدید اعتبارات اسنادی داخلی ریالی  به بانک ها اعلام کرده و اگر توسط بعضی از بانکها  اجرا نمی شود مشخص شود  تا مکلف به اجرا گردند

 «مراد علی صدر»مشاور بانکی استاندار اصفهان در  این جلسه گفت: در حال حاضر  از برات به عنوان یک ابزار مالی  در فضای اقتصادی استان و کشور  استفاده نمی شود.

«تقی حجازی »عضو شورای گفتگو در این جلسه افزود:در همه دنیا از برات و سفته استفاده می کنند و این ابزار مالی مشکل قانونی ندارد .

«محسن محمد باقری» مشاور بانکی اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه با اشاره به اینکه بانکها  در حال حاضر  سفته را به عنوان تضمین  استفاده می کنند، افزود:برات و سفته به عنوان یک ابزار مالی قابلیت استفاده از سوی فعالا ن اقتصادی را دارد . .

 

 


آلبوم تصاویر شورا گفتگو-12-94