تاریخ : چهارشنبه 26 اسفند 1394
کد 672

در گردهمایی بزرگ فعالان اقتصادی استان اصفهان مطرح شد؛ فعالان اقتصادی سال سختی را پشت سرگذاشتند/تشکلهای اقتصادی در ایمن سازی واحدهای تولیدی نقش مهمی ایفا می کنند

گردهمایی بزرگ فعالان اقتصادی استان اصفهان با حضور بیش از 900 شرکت کننده در سالن همایش های بین المللی اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.

گردهمایی بزرگ فعالان اقتصادی استان اصفهان با حضور بیش از 900 شرکت کننده در سالن همایش های بین المللی اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.این گردهمایی که همواره در هفته پایانی سال برگزار می شود ،نگاهی گذرا به فعالیت های پارلمان بخش خصوصی و همچنین ارایه گزارش فعالیت های یک ساله توسط مسوولین اتاق از جمله مهمترین برنامه های این گردهمایی بود.

فعالان اقتصادی سال سختی را پشت سرگذاشتند

«سید عبدالوهاب سهل آبادی»رییس اتاق بازرگانی اصفهان  در این گردهمایی، ضمن تشکر و قدردانی از همه فعالان اقتصادی استان و کسانی که به هر نوعی در راستای رشد و ترقی اقتصاد استان می کوشند، گفت: فعالان اقتصادی استان سال سختی را پشت سر گذاشتند و هیات نمایندگان اتاق بازرگانی استان اصفهان در دوره هشتم با همدلی و همراهی به دنبال حل مسایل آنان  بودند .

سهل آبادی با بیان اینکه بیش از یک هزار و 100 نفر از اعضای اتاق در کمیسیون ها فعالیت می کنند ،تصریح کرد: 12 جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان در سال 94 در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد و رتبه نخست برگزاری شورای گفت و گودر کشور به استان اصفهان اختصاص یافت .

تشکیل کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاران استان اصفهان

وی افزود: کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاران استان اصفهان نیز با حضور رییس کل دادگستری، دادستان استان و مسوولان قضایی و همچنین اتاق بازرگانی تشکیل شد و در این راستا اتاق بازرگانی نقش بسزایی را در حل مشکلات تولیدکنندگان ایفا کرد.

سهل آبادی  دیگر عملکرد هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان را حمایت از ایجاد  مجتمع قضایی ویژه امورتجاری و بازرگانی استان اصفهان معرفی کرد و بیان داشت: جای خوش وقتی است که از این پس قضات متخصص در حوزه اقتصادی پرونده های مرتبط با فعالان اقتصادی را در اسرع وقت مورد بررسی و پیگیری قرار می دهند.سهل آبادی دیگر اقدام اتاق بازرگانی اصفهان در سال جاری را ایجاد دو معاونت بانوان و جوانان در اتاق بازرگانی در راستای توانمند سازی جوانان و بانوان در عرصه اقتصادی برشمرد و گفت: این دو معاونت توانسته است برنامه های متنوعی را در حوزه آموزش برای جوانان و بانوان برپا کند.وی در پایان صحبت های خود اظهار امیدوار ی کرد که سال آینده سال بسیار خوبی برای نجات اقتصاد استان اصفهان باشد.

 «محمد گوهریان»دبیر کل اتاق بازرگانی اصفهان  نیز در این ضمن تشکر از مدیران و فعالان اقتصادی استان و گفت: با همکاری یک گروه کارآفرین برنامه  راهبردی اتاق برای چهار سال اتاق برای نخستین بار  تدوین شد. وی اذعان داشت: ویژگی برنامه این بود که این برنامه توسط کارآفرینان و برای کارآفرینان نوشته می شد و ه توسط 15 نفر از بهترین کارآفرینان نوشته شد.همچنین از مشاوران خوبی برای تدوین برنامه استفاده شد .

وی ادامه داد : برنامه تدوین شده قدم به قدم در حال اجراست و فعالیت های اتاق بسیار سریع تر و کم هزینه تر از پیش در حال پیشروی است و حدود 35 درصد هزینه ها کاهش یافته و درآمدها به دو برابر افزایش یافته است.

دبیر کل اتاق بازرگانی اصفهان در خصوص اقدامات انجام شده توسط اتاق در سال جاری، عنوان کرد: بنیاد نخبگان با همکاری اتاق برنامه ای برای 135 نفراز نخبگان کشور برگزار کرد و در نتیجه آن سه کسب و کار دانش بنیان شکل گرفت وهمچنین دو رویداد کارافرینی پایان هفته (Start up )بسیار تاثیرگذار توسط اتاق و به منظور جذب جوانان مستعد برگزار شد .

گوهریان تصریح کرد: اتاق بازرگانی  اصفهان دو هدف را دنبال می کند : یکی اینکه حوزه نفوذ خود درمسایل اجتماعی و اقتصادی را در ابعاد شهری،استانی و ملی توسعه دهد و دوم اینکه یک رنسانس اقتصادی ایجاد کند و نقش بخش خصوصی را بیش از پیش به آن برگرداند.وی ضمن بیان اینکه اتاق بازرگانی اصفهان پس از سه سال تلاش توانست باعث تصویب قانونی برای حضور شرکت های خانوادگی در بورس باشد،اظهار داشت: اتاق بازرگانی استان اصفهان اولین اتاق کشور است که در بورس تفاهم نامه امضا می کند.

تشکلهای اقتصادی در ایمن سازی واحدهای تولیدی  نقش موثری دارد

«عبدالحسین ساسان»استاد اقتصاد دانشگاه در این گردهمایی گفت:کارآفرینان اغلب از خانواده های مستمند هستند؛ مانند استیو جابز که باوجود متولد شدنش در یک خانواده فقیر توانست جهان را متحول سازد و همه فناوری و تکنولوژی های امرو زدنیا مرهون هوش و تلاش اوست. ساسان اظهار داشت: در هر جامعه ای که توازن، همکاری و همفکری بین کارگر و کارفرما ازبین برود، باید منتظر ویرانی و نابودی بود.این استاد دانشگاه تاکیدکرد: اگر در کشوری کارگری مورد ظلم قراربگیرد یا بالعکس ارزش کارفرما از بین می رود، به طور قطع نابودی اقتصادی رخ خواهد داد و لازمه داشتن یک جامعه موفق و رو به رشد همدلی و تفاهم بین کارگر و کارفرماست.

وی با اشاره به اینکه کارآفرینان در بدترین شرایط و بدترین تبلیغات بیرونی و همچنین با توجه به ساخت سریال های تلویزیونی منفی علیه انان و همچنین تحریک کارگران توانستند به فعالیت خود ادامه دهند ،افزود:جامعه باید ارزش خدمتگزاران خود که همانا کارافرینان هستند را به درستی بداند و آنان را ارج دهند زیرا این افراد نقش موثری در بالارفتن سطح زندگی جامعه دارند.

ساسان خطاب به کارآفرینان گفت: در سال 95 تلاش کنید که کارگران خود را دو برابر کنید و از پناهگاه کوهستانی خود به سمت بازارهای جهانی حرکت کنید و آماده خدمتگزاری به جامعه و مردم خود باشید .

وی در پایان سخنان از فعالان اقتصادی استان خواست که با حضور در تشکلها هم خود را و هم دیگران را از آسیب های اقتصادی حفظ کنند و افزود:تشکلها نقش مهمی در شناسایی نقاط ضعف بنگاههای اقتصادی دارند ومی توانند از آسیب پذیری این بنگاهها جلوگیری کنند.


آلبوم تصاویر جشن پایان سال-12-94