تاریخ : سه شنبه 11 بهمن 1401
کد 6193

در همایش ملی نقش فرش دستباف در دکوراسیون داخلی در اتاق بازرگانی اصفهان عنوان شد؛

لزوم جبران خلأ موجود میان طراحان داخلی و تولیدکنندگان فرش دستباف ایران

اولین همایش ملی نقش فرش دستباف در دکوراسیون داخلی در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار و جبران خلأ موجود میان طراحان داخلی و تولیدکنندگان فرش دستباف ایران از اهداف برگزاری آن عنوان شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، سعید عصاچی رئیس هیئت‌مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف استان هدف از برگزاری این همایش را جبران خلأ موجود میان طراحان داخلی و تولیدکنندگان فرش دستباف دانست و اظهار داشت: از اتاق بازرگانی اصفهان، انجمن طراحان داخلی و دانشگاه هنر اصفهان به جهت بسترسازی برای ایجاد این هم‌افزایی تشکر می‌کنم و امیدوارم با برگزاری چنین رویدادهایی به نتیجه مطلوب که همان تعامل میان هنر فرش و معماری است دست یابیم.
وی با اشاره به برگزاری بیست‌وپنجمین نمایشگاه فرش دستباف اصفهان از پنجم تا دهم بهمن ماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی استان، از استقبال فعالان این حوزه از حضور در این نمایشگاه تقدیر کرد.
آتوسا افغان، رئیس انجمن صنفی کارفرمایی مهندسین معمار استان نیز با بیان اینکه اصفهان را در دنیا به‌عنوان شهر شاخص ایرانی می‌شناسند، افزود: دو هنر فرش و معماری در اصفهان بیش از سایر هنرها شناخته‌شده است. در این میان لازم است هنر فرش دستباف با شرایط معماری معاصر تطبیق پیدا کند تا این پیوند عمیق‌تر شود.
وی در ادامه بر لزوم آغاز خوانش جدید از وضعیت فرش اصیل و معماری باهویت ایرانی تأکید کرد.
در ادامه این همایش نیز ایمان زکریایی کرمانی عضو هیئت علمی و معاون پژوهشی دانشکده صنایع‌دستی دانشگاه هنر اصفهان، امیر یزدان طراح فرش، سیاوش صوفی‌زاده استاد دانشگاه، طراح و سردبیر مجله ZH Magazine و دبیر فصلنامه تخصصی ویلا، ایمان امین لاری رتبه اول جایزه معماری آسیا در مسابقه A2 سال 2022 در بخش طراحی داخلی، محمد یارزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد هنرهای اسلامی-ایرانی استاد محمود فرشچیان و محمد حسینی غفاری معمار و طراح به ایراد سخنرانی‌های تخصصی و انتقال تجربیات خود به شرکت‌کنندگان پرداختند.
تقدیر از سخنرانان و حامیان برگزاری این همایش نیز پایان‌بخش این گردهمایی بود.
آلبوم تصاویر همایش ملی نقش فرش دستباف در دکوراسیون داخلی