تاریخ : شنبه 10 بهمن 1394
کد 584

گام سوم همکاری های اقتصادی و سرمایه گذاری استان اصفهان و ایالت بادن ورتمبرگ آلمان؛رییس اتاق بازرگانی ایالت بادن ورتمبرگ آلمان برای اجرایی شدن تفاهم نامه همکاری به اصفهان سفر کرد

رییس اتاق بازرگانی فورزهایم برای اجرایی شدن بند های تفاهم نامه همکاری(M.O.U) به اصفهان سفر کرد و در نشستی با فعالان اقتصادی به بررسی راه های همکاری تجاری و سرمایه گذاری پرداخت.

پس از سفر وزیر دارایی و اقتصاد و قایم مقام نخست وزیر ایالت بادن ورتمبرگ آلمان در شهریورماه سال جاری به اصفهان و دیدار با هیات نمایندگان اتاق اصفهان و اعزام هیات تجاری اتاق  اصفهان به آلمان در آذرماه ،رییس اتاق بازرگانی فورزهایم برای اجرایی شدن بند های تفاهم نامه همکاری(M.O.U ) به اصفهان سفر کرد و در نشستی با فعالان اقتصادی به بررسی راه های همکاری تجاری و سرمایه گذاری پرداخت.

به گزارش  روابط عمومی  اتاق بازرگانی اصفهان ،«سید عبدالوهاب سهل آبادی»رییس اتاق اصفهان در دیدار با بوخارد توست رییس اتاق فورزهایم گفت:در طول 6 ماهه گذشته دو اتاق بازرگانی اصفهان و فورزهایم آلمان به بررسی فرصت های همکاری های اقتصادی پرداختند و امیدواریم در  سال آینده از  فاز مطالعاتی به فاز اجرا وارد شویم . 

وی اضافه کرد:برطرف شدن تحریم های اقتصادی علیه ایران و گشایش مجدد سوئیف و خدمات بیمه ایی بین الملل می تواند سرمایه گذاران آلمانی را در توسعه روابط اقتصادی با ایران بویژه استان اصفهان دلگرم سازد.

سهل آبادی با اشاره به توانمندی استان اصفهان در قطعه سازی خودرو گفت:اتاق بازرگانی فورزهایم می تواند زمینه همکاری بین قطعه سازان اصفهانی با خودروسازان آلمانی را فراهم سازد زیرا استان اصفهان به عنوان صنعتی ترین استان کشور می تواند در بخش های مختلف با آلمان روابط اقتصادی  داشته باشد.

سهل آبادی با اشاره به اینکه اصفهان یکی از قطب های اصلی گردشگری ایران است افزود: با توجه به این مزیت ها می توان فرصت های سرمایه گذاری در صنعت گردشگری استان اصفهان را به اطلاع سرمایه گذاران آلمانی جهت سرمایه گذاری رساند.

« بورخارد  توست» (Burkhard Thost ) رییس اتاق بازرگانی فورزهایم از منطقه بلک فارست شمالی ایالت بادن ورتمبرگ در این دیدار گفت:محرک اصلی این سفر اجرای تفاهم نامه  همکاری بین دو اتاق اصفهان و فورزهایم و همچنین بررسی زمینه های همکاری های اقتصادی دو طرف است .

توست اظهار کرد:پیدا کردن زمینه مناسب ارتباطی بین استان اصفهان و ایالت بادن ورتمبرگ می تواند به توسعه روابط اقتصادی دو کشور ایران و آلمان کمک کند .وی تصریح کرد:ایالت بادن آلمان منطقه ویژه تولید خودرو و قطعه سازی است و همچنین تولید ماشین آلات صنعتی و همچنین تجهیزات پزشکی است .وی با اشاره به این نکته که رفتار اقتصادی ایران با یک دهه گذشته متفاوت شده است ،افزود:در گذشته ایران از آلمان کالا و ماشین آلات وارد می کرد ولی امروز ایرانیان به دنبال شریک سرمایه گذاری(Joint Vencher ) با هدف صادرات به سایر کشورها هستند.رییس اتاق بازرگانی با اشاره به پروژه سیتی سنتر اصفهان گفت:تحریم های اقتصادی علیه ایران عملا تاثیرچندانی بر روی پروژه های بزرگ سرمایه گذاری نداشته است  و این مجموعه بزرگ نشان دهنده حرکت و توسعه  اقتصادی در شرایط تحریم های بین المللی است.وی از اتاق بازرگانی اصفهان خواست که در مجمع سالانه ارتباط جهانی(Golabal connection ) که در اشتوتگارت هر ساله برگزار می شود ،شرکت کنند و افزود:در این مجمع  هر سال یک کشور هدف برای تجارت و سرمایه گذاری انتخاب می شد که با احتمال بسیار ایران کاندیدای هدف قرار می گیرد. 

«سید رسول رنجبران»عضو هیات نمایندگان اتاق اصفهان در این دیدار گفت:آلمان در سالهای نه چندان دور بزرگترین شریک تجاری ایران بوده است که متاسفانه به دلایل مختلف این جایگاه  از دست رفته است.وی با اشاره به اینکه ایران دارای نیروی انسانی متخصص و آماده به کار است افزود:شرکت های آلمانی می توانند از این ظرفیت در کنار منایع زیرزمینی و انرژی ارزان برای توسعه روابط اقتصادی با ایران بهره بگیرند.

«محسن پورسینا»عضو هیات رییسه اتاق اصفهان در این جلسه خواستار همکاری مشترک خودروسازان آلمان با قطعه سازان اصفهانی شد و گفت:قطعه سازی یکی از مزیت های صنعتی استان اصفهان است که می تواند زمینه همکاری مشترک بین استان اصفهان و ایالت بادن ورتمبرگ را فراهم سازد.

«علی نادری»مشاور عالی اتاق بازرگانی اصفهان در این دیدار گفت:اتاق آمادگی ارایه اطلاعات فرصت های سرمایه گذاری و همچنین مزیت های صنعتی استان به همتایان آلمانی را دارد.

«مسعود صرامی»فعال اقتصادی در این جلسه گفت:ایران امن ترین کشور در خاورمیانه برای سرمایه گذاری است و استان اصفهان دارای ظرفیت بسیار برای سرمایه گذاری خارجی در بخش خدمات و صنعت گردشگری است .

 


آلبوم تصاویر گام سوم-11-94