تاریخ : سه شنبه 15 دي 1394
کد 542

در دهمین جلسه هیات نمایندگان اتاق اصفهان مطرح شد ؛نقش اتاق در حل دعاوی تجاری فعالان اقتصادی پررنگ می شود / اقتصاد ایران به جراحی های بزرگ نیاز دارد

رییس اتاق اصفهان با اشاره به برگزاری جلسات منظم کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری در استان اصفهان گفت:کمیته صلح و سازش شورای حل اختلاف در اتاق اصفهان راه اندازی شده است تا شاهد کاهش ارجاع دعاوی تجاری به دادگستری باشیم.

 رییس اتاق اصفهان  با اشاره به برگزاری جلسات منظم کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری در استان اصفهان گفت:کمیته صلح و سازش شورای حل اختلاف در اتاق اصفهان راه اندازی شده است تا شاهد کاهش ارجاع دعاوی تجاری به دادگستری باشیم.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان،«سیدعبدالوهاب سهل آبادی»در دهمین جلسه هیات نمایندگان  تصریح کرد:اتاق بازرگانی در دوره جدید تلاش می کند که دعاوی حقوقی و تجاری بین فعالان اقتصادی از طریق این کمیته برطرف و  در وقت و هزینه آنان جهت پیگیری دعاوی در دادگاهها صرفه جویی شود .

سهل آبادی کارت کارفرمایی را یکی از وثایق معتبر در نزد محکام قضایی برشمرد و گفت:فعالان اقتصادی با داشتن این کارت می توانند  در محاکم از آن استفاده کنند.

سهل آبادی با انتقاد از نحوه برگزاری شورای روسای اتاق های بازرگانی سراسر کشور گفت:جلسات این شورا عمدتا تشریفاتی است و کاربردی برای اتاق های بازرگانی استان ها ندارد.

اقتصاد ایران به جراحی های بزرگ نیاز  دارد

«محمود اسلامیان»نایب رییس اتاق اصفهان در این جلسه معضل نخست کشور را معضلاتی اقتصادی دانست و گفت:پایین آمدن قیمت نفت در بازارهای جهانی اقتصاد ایران را با چالش های بیشتری روبرو می کند و در همین راستا نیاز به جراحی های بزرگ داریم .

 وی اضافه کرد:هر سو مدیریتی در طول چند دهه گذشته در اقتصاد ایران با دلارهای نفتی جبران می شد ولی حالا که دستمان از این درآمدها کوتاه شده باید سیاست گذاری اقتصادی تغییر کند.

اسلامیان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: به دلیل بالا بودن حجم پرونده های اقتصادی در دادگستری زمان رسیدگی به آن طولانی مدت است و اتاق بازرگانی می تواند نقش موثری در کاهش زمان رسیدگی پرونده ها داشته باشد .

وی اضافه کرد:عقلانی ترین موضوعات در طول دوره های گذشته زیرپاگذاشته شده  ولی به دلیل وجود درآمدهای نفتی همه این سومدیریت ها جبران می شد.  

اسلامیان از دادگستری خواست که پرونده های اقتصادی را به مرکز داوری اتاق بازرگانی ارجاع دهد تا زمان رسیدگی به پرونده و صدور رای سریع تر  دنبال شود.

شرکت های بیمه ایی خدمات ویژه  ایی برای کارآفرینان  تعریف کنند

«مصطفی رناسی»نایب رییس اتاق اصفهان در راستای بروز مشکلات حقوقی برای فعالان اقتصادی در موضوعاتی از قبیل شکایات کارگری و سازمان های دولتی پیشنهاد داد تا صدور رای قطعی دادگاه از پابند الکترونیکی برای متهم استفاده شود.

وی افزود: یک فعال اقتصای  یک بنگاه دارای چندین پرسنل را مدیریت می کند و چنانچه به دلیل بروز یک اتهام بایستی چند روزی در زندان باشد آن بنگاه در کوتاه ترین زمان به تعطیلی کشیده  می شود و برای جلوگیری ازاین اتفاق می توان از تکنولوژی برای مقابله با فرار متهم استفاده کرد.

نایب رییس اتاق اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود خواستار تعریف بیمه تخصصی  برای کارآفرینان شد و گفت:کارآفرینان با پرداخت ماهانه مبلغی در برابر طرح شکایات کارگری و سازمان های دولتی بتوانند بیمه شوند و از زندانی شدن آنان جلوگیری شود.

«محسن پورسینا»عضو هیات رییسه اتاق اصفهان در این جلسه خواستار اطلاع رسانی به اعضای اتاق جهت استفاده ازظرفیت های قانونی این تشکل در حل دعاوی تجاری شد.

«سید رسول رنجبران»عضو هیات نمایندگان اتاق اصفهان در این جلسه  نقش اتاق در برطرف کردن دعاوی تجاری و حقوقی بین فعالان اقتصادی بویژه اعضا را مهم برشمرد و گفت:دعاوی حقوقی در دادگاها فرایند طولانی مدت است و در اتاق بازرگانی می توان با استفاده از نیروی متخصص و کارشناسان خبره درکمترین زمان به نتیجه رساند.

وی خواستار معرفی اتاق بازرگانی به عنوان پایگاه داوری فعالان اقتصادی از سوی دادگستری به مراجعین شد و گفت:اتاق می تواند بخشی از تشکیل پرونده های دعاوی را در دادگستری کاهش دهد.

«مرتضی بیشه»عضو هیات نمایندگان اتاق اصفهان در  این جلسه خواستار اصلاح قانون اتاق  و افزایش اختیارات این پارلمان در بخش داوری دعاوی تجاری  شد.

«بهرام سبحانی»عضو هیات نمایندگان اتاق اصفهان در  این جلسه  خواستار حضور فعالان اقتصادی در انتخابات مجلس شورای اسلامی شد و گفت:مدیران واحدهای تولیدی که مشکلات اقتصادی را با گوشت و پوست و استخوان درک کردند بهتر می توانند از حقوق  فعالان اقتصادی در صحن مجلس دفاع کنند .

وی اضافه کرد:متاسفانه در طول سال های گذشته اغلب کسانی قوانین مرتب با کار و تولید را تصویب کردند یک کارگاه 20 نفره را مدیریت نکردند که مشکلات یک تولید کننده را درک کنند.

«محمدرضا رجالی»عضو دیگر هیات نمایندگان اتاق اصفهان خواستار تخصصی شدن شعبات دادگاههای دادگستری استان شد و گفت:تخصصی شدن دادگاهها باعث تسهیل در صدور رای دعاوی تجاری می شود .

«جعفر برکتین»دیگر عضو هیات نمایندگان اتاق اصفهان از اعضای اتاق خواست که مشکلات و دعاوی خود را قبل از بروز بحران به مرکز داوری اتاق ارجاع دهند و افزود:اتاق می تواند نقش مشابه کانون کارشناسان رسمی دادگستری برای دادگاهها داشته باشد.

وی اضافه کرد:بودجه 95 کشور در کمیسیون های مجلس در دست بررسی است و باید اتاق بازرگانی نباید نسبت به آن بی تفاوت باشد.

«مسعود گلشیرازی»عضو هیات نمایندگان اتاق اصفهان در این جلسه خواستار توجه اتاق به برنامه ششم توسعه کشور شد و گفت:این برنامه مسیر کشور در طول 5 سال مشخص می کند و بخش خصوصی باید در این برنامه جایگاه مشخص و روشنی داشته باشد .

 وی خواستار توجه فعالان اقتصادی استان به بازار روسیه و عراق شد و گفت:در استراتژی کوتاه مدت باید بازار این دو کشور به عنوان بازار هدف صادراتی مورد توجه قرار گیرد.

 «محمدگوهریان»دبیرکل اتاق بازرگانی اصفهان  در این جلسه از برگزاری همایش بین المللی برند گردشگری ایران در اتاق اصفهان با همکاری شهرداری و سازمان میراث فرهنگی در اتاق اصفهان  خبر داد .

وی  از راه اندازی دفتر رتبه بندی اعضا در اتاق اصفهان  خبر داد و گفت رتبه بندی فعالان اقتصادی مبنای همکاری های درون سازمانی و برون سازمانی ،ارتباط با طرف های خارجی خواهد بود.همچنین در این جلسه گزارش مکتوب مالی و اینفوگرافی عملکرد اداری و اجرایی بخش های مختلف اتاق نیز توسط دبیرکل انجام شد .


آلبوم تصاویر هیئت نمایندگان-10-94