تاریخ : چهارشنبه 11 اسفند 1400
کد 4960

در یازدهمین نشست کمیسیون گردشگری، صنایع‌دستی و فرش اتاق بازرگانی اصفهان عنوان شد

استفاده از مدل داستان‌های ناگفته در اکسپوی دبی نشان‌دهنده هدف‌گذاری درست درتبلیغات گردشگری اصفهان است

یازدهمین نشست کمیسیون گردشگری، صنایع‌دستی و فرش اتاق بازرگانی اصفهان به آسیب شناسی نقاط ضعف غرفه اصفهان در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران و ارائه راهکارها و پیشنهادات بهینه به منظوراستفاده از این ظرفیت در راستای بازاریابی، برندینگ و تبلیغات برای استان اصفهان اختصاص یافت.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان علی کرباسی زاده، مشاور عالی رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه ضمن تشکر از مسئولین دستگاه‌های دولتی و خصوصی دربه کارگیری ظرفیت‌های خود درهر چه بهتر برگزارکردن غرفه اصفهان در  نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران گفت: این همدلی و تعامل گامی در راستای  بهینه شدن وضعیت گردشگری بوده و غرفه اصفهان منجر به ایجاد تحرک ویژه در کمیسیون‌های گردشگری اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور و انجمن‌ها و فعالان این حوزه گردیده است.
وی افزود: علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته و ایجاد رضایتمندی نسبی ادامه این مسیر منوط به توجه به نقاط ضعف و چالش‌های  این رویداد است.
مشاورعالی رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در ادامه از اعلام موافقت شرکت فرودگاه‌های کشور و مرکز تجاری ایران مال تهران به منظور استقرار غرفه اصفهان در این مکان‌ها خبر داد و تصریح کرد: مدل داستان‌های ناگفته و استفاده از ظرفیت story telling که از چند سال پیش در تبلیغات و بازاریابی مقصد گردشگری اصفهان رقم زده شد امروز در نمایشگاه اکسپوی دبی درحال استفاده است. کرباسی زاده گفت: استفاده از الگوهای جذاب رسانه ای همچون داستان‌های ناگفته اصفهان نشان دهنده هدف‌گذاری و ایده پردازی درست درتبلیغات و بازاریابی گردشگری اصفهان است.
وی با تاکید بر اینکه نمایشگاه گردشگری تهران برای ما هدف نبوده تصریح کرد: این نمایشگاه تنها یک گام در راستای توسعه و افزایش ظرفیت‌ها و تکمیل پتانسیل‌های استفاده نشده و رونق اقتصاد گردشگری بوده است.
کرباسی زاده برندسازی  و بازاریابی را از اهداف اساسی در راستای تحقق اهداف توسعه گردشگری دانست و تاکید کرد با رویکرد توسعه بازار امکان افزایش ظرفیت تقاضا برای خدمات، کالاها و ایجاد فرصت‌های جدید فراهم خواهد شد. وی هدف از برگزاری این جلسه را آسیب شناسی نقاط ضعف غرفه اصفهان در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران به منظور بهینه شدن برنامه‌های اطلاع رسانی و تبلیغات و بازاریابی اعلام کرد.
در ادامه حمید غفاری راد، مدیر راهبردی شرکت توسعه گردشگری راه ابرایشم ایرانیان ضمن ارایه گزارشی از غرفه اصفهان درنمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران گفت: پاویون اصفهان در این نمایشگاه با مشارکت اتاق بازرگانی ، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، شهرداری، صدا و سیمای مرکز اصفهان، جامعه حرفه ای هتلداران، انجمن صنفی خدمات مسافرتی، انجمن راهنمایان تور، انجمن اقامتگاه‌های بوم گردی و اتحادیه صنایع دستی و راهبری شرکت توسعه گردشگری راه ابریشم ایرانیان برگزار شد. وی افزود: مدل به‌کار گرفته شده در این نمایشگاه مدل کوچینگ و مشارکت مستمر بود.
در ادامه این جلسه برگزاری رویدادهای مختلف، ارائه اصفهان در قالب یک بسته، انتشار داستان‌های ناگفته اصفهان در نشریه ای به منظور اطلاع‌رسانی عمومی، تهیه مجموعه‌ای جامع از پتانسیل‌های اصفهان و شهرستان‌های آن در حوزه‌های مختلف، تهیه کتابچه‌های راهنمای جامع، برگزاری تورهای مناسبتی و موضوعی در حوزه‌های خوراک، ادبیات و...، ایجاد جذابیت برای جذب مخاطب عام، ارائه روایتی منسجم در دوره‌های تاریخی مختلف از اصفهان ، تهیه محتوا برای مخاطب سالمند و کودک، ظرفیت سنجی برای برقراری تعاملات جدید، ایجاد نمادهای داستان‌های ناگفته اصفهان در مبادی ورودی شهر، نمایش داستان‌های ناگفته اصفهان در پروازهای داخلی و خارجی از جمله پیشنهادات ارایه شده به منظور هر چه بهتر برگزار شدن پاویون اصفهان در فرودگاه‌های کشور ومجموعه ایران مال بود.
 
آلبوم تصاویر یازدهمین نشست کمیسیون گردشگری، صنایع‌دستی و فرش اتاق بازرگانی اصفهان