تاریخ : شنبه 30 بهمن 1400
کد 4917

برگزاری مراسم رونمایی از میز صلح با حضور عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان

كميسيون گردشگري، صنايع دستي و فرش اتاق بازرگاني اصفهان با توجه به اهميت حمايت از مفاخر و بزرگان حوزه‌هاي مختلف گردشگري و صنايع دستي اصفهان از اثر بي نظير استاد رسول معتمدي با حضور محمدرضا رجالی عضو هیئت نمایندگان پارلمان بخش خصوصی اصفهان تقدیرکرد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان این مراسم همزمان با برپايي نمايشگاه اكسپو در امارات متحده عربي وبه منظور نمايش هنر والاي اصفهان و ايران اسلامي با الهام از نمادهاي اصيل و سنتي ايران و اصفهان، برگزار شد.
در این مراسم که با حضور اصناف و اتحادیه‌های مرتبط با حوزه گردشگری برگزار گردید، عباس شیردل رئیس اتحادیه صنایع دستی اصفهان از برگزاری کارگاه‌های آموزشی تولید ‌آثار هنر اصفهانی به‌صورت هفتگی در هتل سپاهان خبر داد و افزود: این اقدام در راستای حمایت از مفاخرهنری اصفهان انجام خواهد شد.
در ادامه علیرضا رئیسی، مدیرهتل سپاهان اصفهان ضمن تقدیر از زحمات رئیس اتحادیه صنایع دستی اصفهان برای کمک به فعالان این صنف از اعلام آمادگی این هتل برای برگزاری کارگاه های مذکور خبر داد.
وی ابراز امیدواری کرد اینگونه اقدامات در کمک به رونق صنایع دستی، صنعت توریسم و گردشگری استان موثر واقع شود.
در ادامه استاد رسول معتمدی هنرمند و نقاش برجسته کشوربا بیان اینکه این اثر حاصل زحمت دوساله هنرمندان اصفهانی است افزود:
این اثر هنری با هدف حضور در نمایشگاه‌ اکسپو به عنوان یکی از بزرگ‌ترین فستیوال‌های فرهنگی جهان تهیه شده است.
وی سابقه حضور خود در این نمایشگاه را از سال 2000 در هانوفر آلمان معرفی و تصریح کرد: با دیدن نشان نمایشگاه سال 2020 به یاد نقش زیرین گنبد مسجد شیخ لطف الله افتادم و این نقش را برروی یک صفحه میز به قطر 170 سانتیمتر اجرا کردیم.
 این استاد برجسته گفت: در این اثر پرچم، نام و پاویون 40 کشور برگزیده در این نمایشگاه به همراه ابنیه مهم، چهره و پوشش مردمان هر کشور نقاشی شده است.
معتمدی افزود: در دور این میز نیز نام و پرچم 80 کشور دیگر همراه با کبوتر و نشان صلح جهانی نقاشی شده است.
وی با بیان اینکه پایه این میز برگرفته از برج آزادی تهران است تصریح کرد: همچنین 6 صندلی خاتم نیز برای این میز درست شده است.
وی از همکاری استادان علی شاه میوه و حسین اشرفیان در این مجموعه هنری خبر داد و ابراز امیدواری کرد این اثر در غرفه ایران درنمایشگاه 2020 اکسپوی دبی نمایش داده شود.   
استاد رسول معتمدی متولد سال 1333 در اصفهان در سن 17 سالگی با کسب مقام اول در رشته نقاشی مینیاتور و دریافت حکم درجه یک هنری با استاد فرشچیان آشنا شد. وی در دهه 1350 همزمان با تحصیل در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران از وجود اساتید برجسته ای بهره مند شد. ازسال 1361 در اصفهان مشغول به تولید، تدریس و صادرات صنایع دستی شد و تاکنون در بیش از 50 نمایشگاه خارجی وداخلی  حضور پیدا کرده است.

 
آلبوم تصاویر برگزاری مراسم رونمایی از میز صلح با حضور عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان