تاریخ : شنبه 25 دي 1400
کد 4786

به همت کمیسیون گردشگری، صنایع‌دستی و فرش اتاق بازرگانی اصفهان صورت گرفت:

برگزاری دوره آموزشی کاربردی حرفه‌ای راهنمایان گردشگری

دوره آموزشی کاربردی حرفه‌ای راهنمایان گردشگری به همت کمیسیون گردشگری، صنایع‌دستی و فرش اتاق بازرگانی اصفهان با همکاری مجموعه راهنمایان گردشگری برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، پژمان عزیزی استاد یونسکو و فعال در حوزه ارتقاء مهارت‌های راهنمایان گردشگری ، در این دوره آموزشی اظهار داشت: هر کاری که در زندگی انجام می‌دهیم باید حرفه‌ای باشد و تور لیدری و راهنمای گردشگری نیز از این قاعده مستثنی نیست.
وی با تأکید بر مهارت‌های مدیریت زمان و مدیریت بحران در راهنمایان گردشگری افزود: راهنمای گردشگری نباید در زمان وقوع بحران واکنش شدید داشته باشد.
این مدرس و راهنمای گردشگری ادامه داد: راهنمای گردشگری همواره باید در توضیحات خود اختصار را رعایت کند. همچنین ارائه توضیح زیاد به گردشگران در شرایط آب ‌وهوایی خیلی گرم یا خیلی سرد یا مکان‌هایی که شرایط مناسبی ندارد، نشان‌دهنده ناوارد بودن راهنمای گردشگری است که ممکن است حتی موجب آسیب دیدن گردشگران شود.
عزیزی با بیان اینکه راهنمای گردشگری باید به تأمین ایمنی برای گردشگران و خود بسیار توجه کند، گفت: راهنمای گردشگری باید از دخالت در تنش‌های احتمالی گردشگران با دیگران که ممکن است در تور رخ دهد خودداری کند.
وی با تأکید بر لزوم رعایت زمان از سوی راهنمای گردشگری اضافه کرد: هیچ توجیهی برای تأخیر راهنمای گردشگری قابل‌قبول نیست. راهنمای گردشگری آن چیزی که لازم نیست را نباید بگوید و شاید در برخی مواقع گفتن تنها چند جمله برای توضیح کفایت کند. همچنین باید از تکنیک جلوجلو توضیح دادن استفاده کنیم، یعنی برخی توضیحات را در راه به گردشگران ارائه دهیم.
گفتنی است؛ «دوره آموزشی کاربردی حرفه‌ای راهنمایان گردشگری» به مدت پنج روز برگزار شد.

 
آلبوم تصاویر برگزاری دوره آموزشی کاربردی حرفه‌ای راهنمایان گردشگری