تاریخ : سه شنبه 14 دي 1400
کد 4737

در گردهمایی و مجمع بزرگ تولیدکنندگان لاستیک صنعتی اصفهان تاکید شد

ضرورت تشکیل اتحادیه تخصصی تولیدکنندگان لاستیک صنعتی اصفهان

گردهمایی و مجمع بزرگ تولیدکنندگان لاستیک صنعتی اصفهان به همت کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان محمدرضا رجالی، رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان در این همایش نهادسازی را یکی از ارزشمندترین دستاوردهای جامعه مدنی بیان و تصریح کرد: هر چه نهادها قوی‌تر و با همدلی بیشتر فعالیت کنند، موفقیت بیشتری حاصل خواهد شد.
وی اولویت یک نهاد اقتصادی را دروهله اول حفظ بقا نهاد مربوطه و سپس زمینه سازی برای رشد دانست و افزود: بخش‌های دولتی نیز وظیفه سیاستگذاری، نظارت وتسهیل فرایندها را بر عهده دارند.  
عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان سرمایه اصلی جامعه ایران را امید و انتظار ظهور دولت مهدوی و عبرت گیری از حماسه عاشورا دانست و گفت: مصداق در انتظار ظهور بودن برای فعالان اقتصادی در شرایطی که در سال‌های اخیر تولید ناخالص ملی به کمتر از نصف رسیده است، داشتن همت وافر و سعی و تلاش مضاعف برای جبران این وضعیت از جانب فعالان حوزه کار و تولید است.
در ادامه بهنام نصیری، رئیس انجمن تولیدکنندگان محصولات صنعت لاستیک اصفهان گفت: صنعت لاستیک صنعتی قدمت 80 ساله دارد که در این سال‌ها با ورود صنایع مختلف، صنایع کوچک خود به خود در بافت‌های بومی شروع به فعالیت کرده اند.
وی در ادامه با اشاره به پیشینه فعالیت این صنعت افزود: با پیدایش صنعت فولاد در استان اصفهان فعالیت صنعت لاستیک مکانیزه‌تر شد. این در حالی است که با ظهور انقلاب اسلامی تمامی قطعات موردنیاز داخل کشور توسط تولیدکنندگان داخلی انجام شد.
نصیری با بیان اینکه انجمن تولیدکنندگان محصولات صنعت لاستیک اصفهان در سال 93 تاسیس شد افزود: در دوره سوم فعالیت انجمن در حدود 140 واحد تولیدی عضو انجمن هستند.
 وی بیشترین تعداد واحدهای تولیدی لاستیک استان را مربوط به حوزه های خودرو، نفت، گاز و پتروشیمی ، نیروگاهی، معادن و کانی‌های فلزی، فولاد، دریایی، غذایی، پزشکی، حمل و نقل ریلی ، نظامی، نساجی ،کاغذسازی، انتقال آب و فاضلاب و ادوات کشاورزی بیان کرد.
رئیس انجمن تولیدکنندگان صنعت لاستیک گفت: تولیدکنندگان تمامی این گروه‌ها دراستان اصفهان به عنوان برترین استان کشوردرتولیدات محصولات لاستیکی، فعال هستند و به تولید بهترین محصول در کشور و درسطح خاورمیانه می‌پردازند.
نصیری با تاکید بر اینکه این صنعت قدیمی در استان نیازمند یک متولی مستقل است تصریح کرد: تشکیل اتحادیه تخصصی صنفی و صنعتی در استان، تاسیس شهرک تخصصی صنعت لاستیک همراه با نوآوری و گسترش سیستم‌های توزیع مدرن شبکه‌های مواد اولیه در قالب تعاونی، بازسازی و نوسازی ماشین آلات خطوط تولید، تدوین رشته‌های دانشگاهی، تالیف و ترجمه کتب جدید و تأسیس مراکز تحقیقاتی و آموزشی این صنعت همچنین حمایت از تجارت الکترونیک به منظور توسعه برند و نام تجاری ملی برای بازاریابی و تاسیس کارخانه تولید تایر برای خودروهای سنگین را مهم‌ترین اهداف این انجمن معرفی کرد.
وی همچنین عدم وجود شهرک یا ناحیه صنعتی برای تولیدکنندگان لاستیک، کمبود دانش و تکنولوژی به روز درحوزه فرایندی، مدیریتی و بازاریابی، کمبود نیروی ماهر و نیمه ماهر، بهره‌وری پایین و... را از نقاط ضعف این صنعت در اصفهان دانست و افزود: این صنعت در اصفهان از ظرفیت صادرات بالایی برخوردار بوده و ضرورت دارد اقدامات لازم برای استفاده از این قابلیت انجام شود.
وی تأسیس شبکه هوشمند صنعتی و دستیابی به صادرات سالیانه بالغ بر 50 میلیون دلار در زمینه تولید محصولات لاستیک‌های صنعتی و ایجاد صنعت تایربا تولید 100 هزار تن در سال با رویکرد صادراتی و انتقال دانش بومی سازی آن به صورت پایدارو بالنده را افق و چشم انداز در سال 1410 معرفی کرد.
در ادامه این برنامه دو تن از پیشکسوتان این صنعت ضمن بیان تجارب خود فعالیت در قالب تشکل، اتحادیه  و سندیکاهای مختلف را ضامن موفقیت فعالان اقتصادی، افزایش قدرت چانه زنی در مراجع دولتی و قدرت پیگیری مسایل و مشکلات صاحبان کسب و کار دانستند.
همچنین در این مراسم ضمن تقدیر از پژوهشگر صنعت لاستیک اصفهان کارت‌های عضویت انجمن لاستیک به اعضاء اهدا شد.
آلبوم تصاویر ضرورت تشکیل اتحادیه تخصصی تولیدکنندگان لاستیک صنعتی اصفهان