تاریخ : دوشنبه 15 آذر 1400
کد 4644

در دهمین جلسه کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان مصوب شد:

تشکیل کمیته صنایع پیشرفته برای استفاده از ظرفیت‌ شرکت‌های دانش بنیان

در دهمین جلسه کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی،صنایع معادن و کشاورزی اصفهان مصوب شد کمیته صنایع پیشرفته ذیل این کمیسیون به منظور رفع نیاز صنایع از طریق ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در شرکت‌های دانش بنیان تشکیل شود.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه محمدرضا رجالی، رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان تشکیل کمیته صنایع پیشرفته را ضروری عنوان و تصریح کرد: پرداختن به این مبحث در آینده صنعت و کشور حیاتی بوده و بی توجهی به آن ما را متحمل خسارت هایی بالایی خواهد کرد. وی یکی ازاهداف تشکیل کمیته صنایع پیشرفته را فراهم سازی بستر تعامل صنعت و دانشگاه عنوان کرد
عضوهیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به برگزاری بیست‌ وششمین اجلاس جهانی سازمان ملل برای مقابله با گرم شدن زمین در گلاسکو وتاکید برتوقف روند مخرب افزایش کربن در لایه اوزون از طریق درنظرگرفتن استانداردهای دقیق و سختگیرانه ، بر ضرورت توجه به آثار این خبر بر صنایع تاکید کرد. وی در این راستا خواستار توجه جدی به مباحث مربوط به صنایع پیشرفته دانش بنیان شد.
رجالی همچنین تصریح کرد: ایران یکی از کشورهای دارای پتانسیل ویژه در زمینه تولید انرژی‌های پاک به ویژه انرژی خورشیدی بوده که متاسفانه از آن به خوبی استفاده نشده و لازم است از تکنولوژیهای جدید در پنل‌های خورشیدی در کشورمان استفاده شود.
وی پرداختن به مباحث مربوط  به انرژی‌های پایدار را با توجه به معاهده زیست محیطی اخیرو تاثیر این معاهده در مصرف انرژی الزامی دانست.
رجالی همچنین درخصوص مشکلاتی که امروز گریبانگیر صنایع است گفت: شخصا با تمامی محدودیت‌هایی که به عنوان حمایت از صنایع وضع می شود مخالف هستم زیرا با وجود پتانسیل‌های فراوان کشور مانند انرژی و نیروی انسانی ارزان و منابع خدادادی فراوان با یک مدیریت درست، هیچ کشوری قادر به رقابت با ایران نخواهد بود. رئیس کمیسیون صنایع،توسعه دانش پایه، نوسازی صنایع و ماشین آلات صنعتی و تولید کالاهای باکیفیت را موجب حذف خود به خودی قاچاق دربخش خرده‌فروشی عنوان کرد.  
در ادامه آرش امامی دبیر کمیسیون صنایع از استفاده کمیته‌های ذیل کمیسیون مذکور از مدل Reverse Pitch  یا مسئله یابی معکوس خبر داد و گفت: در زمان کنونی تولیدات شرکت های دانش بنیان باید بر اساس نیاز صنایع باشد و بر این اساس کمیسیون صنایع اتاق اصفهان اقدام به بازدیدهای فناورانه از صنایع مختلف در حوزه‌های صنایع لاستیک سازی، ماشین‌سازی، پلیمروصنایع نساجی کرده است.
حسین ایزدان، رئیس دانشکده نساجی دانشگاه صنعتی اصفهان نیز از برقراری تعامل شهرک علمی تحقیقاتی با کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان از طریق مدل مسئله یابی معکوس خبر داد و افزود: به منظوراحصاء و انتقال مشکلات صنایع نساجی و لاستیک‌سازی جلساتی با شرکت‌های بزرگ و مطرح این حوزه و شرکت‌های دانش بنیان مستقر در این شهرک برگزار شده تا بتوان از توان داخلی برای رفع کمبودهای این صنایع استفاده نمود.
همچنین بهنام نصیری، مسئول کمیته لاستیک این کمیسیون نیز سنتزکائوچوی مصنوعی، سنتز TPU ترموپلاستیک، تجزیه و بازیافت صنعت لاستیک، استفاده از نانو ذرات و پوشش‌های نانو در صنعت لاستیک و تولید چسب گرم را از جمله درخواست‌های فعالان این حوزه از شرکت‌های دانش بنیان عنوان کرد و گفت: این مواد عموما با قیمت بالا از کشورهای مختلف وارد می‌شود و تولید آن در مراکز تحقیقاتی بسیاری از مشکلات فعالان صنعت لاستیک را رفع می‌نماید.
همچنین موضوع الصاق کدرهگیری کالا برای پوشاک خارجی در خرده فروشی‌ها و رفع مشکل ترخیص کالا برای موارد بدون تخصیص ارز از بانک مرکزی در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر گردید در جلسه شورای گفت‌و‌گوی دولت ‌و‌بخش خصوصی استان اصفهان مطرح شود.
ارایه گزارش ‌از وضعیت بانک اطلاعاتی فعالان حوزه ریخته‌گری  و ماراتن برند کمیته لاستیک از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود.
آلبوم تصاویر تشکیل کمیته صنایع پیشرفته برای استفاده از ظرفیت‌ شرکت‌های دانش بنیان