تاریخ : سه شنبه 9 آذر 1400
کد 4624

در نشست کمیسیون مسئولیت‌های اجتماعی اتاق بازرگانی اصفهان بررسی شد:

پیوند ظرفیت‌های بخش خصوصی و دولتی برای اشتغالزایی در مناطق محروم

کمیسیون مسئولیت‌های اجتماعی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان به منظورظرفيت سنجي بانک‌ها در حوزه ایجاد اشتغال برای مناطق محروم اصفهان نشستی با حضورمدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان اصفهان برگزار کرد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست که باحضورمجتبی کاروان، نایب رئیس کمیسیون مسئولیت‌های اجتماعی اتاق بازرگانی اصفهان، رضا اسفندیاری، مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهرایران دراستان و مشاوران کمیسیون مسئولیت‌های اجتماعی برگزار شد، مشارکت بخش خصوصی با نهادها و ارگان‌های مختلف مانند بانک‌ها و موسسات پولی و مالی به منظور پرداخت وام قرض الحسنه با اقساط بلند مدت برای راه‌اندازی مشاغل خرد و خانگی بررسی شد.
ایجاد اشتغال در رأس برنامه‌‎های کمیسیون مسئولیت‌های اجتماعی قرار گرفته است
مجتبی کاروان، نائب رئیس کمیسیون مسئولیت‌های اجتماعی در این نشست ارائه مدل همکاری مشترک اتاق بازرگانی با بانک قرض الحسنه مهر ایران به منظورایجاد اشتغال پایدار با رویکرد مشاغل خرد و خانگی در مناطق حاشیه‌ای شهر که بعضا با آسیب‌های اجتماعی مواجه هستند و همچنین منطقه شرق اصفهان که به واسطه خشکسالی دچار مشکلات زیادی شده را ضروری دانست.
وی در ادامه با تاکید برپیشران بودن اصفهان در بسیاری از طرح‌ها و اقدامات حوزه مسئولیت اجتماعی افزود: با اجرایی کردن طرح اشتغالزایی در سطح استان اصفهان می‌توان این طرح را به عنوان یک مدل موفق درکل کشور گسترش داد.
عضو هیئت نمایندگان پارلمان بخش خصوصی اصفهان همچنین تصریح کرد: پس از اجرای این طرح در سطح خرد می‌توان با تعامل مجموعه‌های بزرگ خصوصی و دولتی حداقل‌های زندگی مردم محروم جامعه را در سطح وسیع تری از طریق اشتغالزایی فراهم کرد.    
پرداخت تسهیلات در زمینه‌های اشتغال، معیشت، درمان و کارآفرینی
مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهرایران نیزدر این نشست با بیان اینکه این بانک اولین بانک تخصصی قرض‌الحسنه در کشور بوده و سهامداران اصلی آن ۱۰ بانک بزرگ کشورهستند، افزود: تسهیلات پرداختی این بانک در زمینه‌های مختلف مانند اشتغال‌زایی، معیشت، درمان، کارآفرینی  و زنان بی‌سرپرست صرف می شود.
رضا اسفندیاری در ادامه با اشاره به همکاری و مشارکت بانک مهر ایران با نهادهایی همچون کمیته امداد، بهزیستی، صندوق امداد ولایت و بنیاد برکت برای کمک به اشتغالزایی برای همکاری این بانک با پارلمان بخش خصوصی اصفهان در این زمینه اعلام آمادگی کرد.

 
آلبوم تصاویر پیوند ظرفیت‌های بخش خصوصی و دولتی برای اشتغالزایی در مناطق محروم