تاریخ : سه شنبه 18 آبان 1400
کد 4558

در نشست فعالان اقتصادی مستقر در شهرک صنعتی اشترجان تاکید شد:

نقش مهم اجرای کامل قوانین در کاهش مشکلات فعالان اقتصادی اصفهان

کمیسیون توسعه و بهبود محیط کسب و‌کار اتاق بازرگانی اصفهان و مرکز فوریت‌های کسب و کار و سرمایه گذاری استان اصفهان در راستای افزایش آگاهی فعالان اقتصادی از ظرفیت‌های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و احصاء مشکلات واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی، اقدام به برگزاری نشستی درشهرک صنعتی اشترجان نمودند.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان اصغر اخوان مقدم، نایب رئیس کمیسیون توسعه و بهبود محیط کسب‌و‌کار در این نشست ایجاد ساز و‌کاری برای اصلاح مصرف انرژی واحدهای تولیدی و صنعتی به منظور جلوگیری از بروز مشکلات ناشی از کمبود این منابع را در برهه کنونی بسیارضروری عنوان کرد.
وی گفت: اتاق بازرگانی اصفهان به عنوان نماینده بخش‌خصوصی از طریق ظرفیت‌های موجود همچون ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به مشکلات فعالان اقتصادی در حوزه‌های مختلف از جمله بیمه و مالیات رسیدگی می‌کند.
در ادامه مجید رئوفی، مشاور امور مالیاتی اتاق بازرگانی اصفهان و عضو جامعه مشاورین رسمی ایران به ارائه توضیحاتی در خصوص نحوه محاسبات کارشناسان اداره امور مالیاتی در خصوص تراکنش‌های بانکی پرداخت.
همچنین الهام شبکی‌سازی، نماینده اتاق بازرگانی در هیئت‌های تشخیص مطالبات تأمین اجتماعی در این نشست گفت: در حسابرسی‌های سازمان تأمین اجتماعی زمان درخواست سازمان مبنای سال مالی رسیدگی به دفاتر بوده و اعطای اسناد و مدارک لازم و اجرای کامل وظایف حسابرسان در طول زمان حسابرسی از اهمیت زیادی برخوردار است.
وی همچنین بر استفاده صاحبان کسب‌و‌کار از امکانات اتاق بازرگانی درحوزه مشاوره تأمین اجتماعی و حسابرسی دفاتر شرکت‌ها تاکید کرد.
شبکی‌سازی درصد قابل توجهی از پرونده‌های تأمین اجتماعی را ناشی از عدم آگاهی کارفرما از قوانین دانست. وی انعقاد قرارداد به جای فاکتور با طرف‌های مورد تعامل با فعالان اقتصادی را در کاهش مشکلات این حوزه و غیرمشمول کردن قراردادها از کسر حق بیمه مؤثر اعلام کرد.
شایان ذکر است افزایش بی‌رویه هزینه‌های برق و گاز، مشکلات مربوط به بازپرداخت بدهی‌های معوق به سازمان تأمین اجتماعی، چالش‌های مربوط به نقل و انتقال برخی اسناد واحدهای تولیدی مستقر در شهرک، افزایش بی‌رویه هزینه حمل برای دفن پسماند، مشکلات مربوط به ثبت مدارک و درخواست‌ها در سامانه الکترونیک شرکت شهرک‌های صنعتی استان، مغفول ماندن پتانسیل‌ مجموعه‌های توليد گازهاي طبي و صنعتي و در نظر گرفتن تسهیلاتی برای این مجموعه‌ها در راستای افزایش خدمات به منظور کاهش آلایندگی‌های محیط‌زیستی، افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌های مجموعه‌های صنعتی استان، افزایش سطح آگاهی کارگزاران تأمین اجتماعی برای جلوگیری از مشکلات مربوط به حسابرسی، مشکلات مربوط به خرید با حساب جاری شرکا وحذف مفاصاحساب بیمه برای قراردادها از جمله موضوعات مطرح شده فعالان اقتصادی مستقر در این شهرک صنعتی بود.

 
آلبوم تصاویر نشست شهرک صنعتی اشترجان