تاریخ : دوشنبه 17 آبان 1400
کد 4555

در کارگروه هماهنگی کمیسیون انرژی، صنایع پالایشی و پتروشیمی اتاق بازرگانی اصفهان پیشنهاد شد:

توسعه فعالیت‌های دفتر انرژی از طریق تعامل با معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان

کارگروه هماهنگی کمیسیون انرژی، صنایع پالایشی و پتروشیمی اتاق بازرگانی اصفهان با موضوع استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در ساختمان‌های جدیدالاحداث با حضور اساتید دانشگاه ، نمایندگانی از استانداری، انجمن انبوه‌سازان مسکن و ساختمان استان اصفهان و کمیته ساختمان و عمران کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی و مسئول واحد انرژی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان برگزارشد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان در ابتدای این جلسه  احمدرضا صافی، مسئول دفتر انرژی اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به منفی بودن تراز انرژی برق در استان گفت: با وجود خشکسالی و مشکلات مربوط به کمبود گاز با هم افزایی و تمرکز هر چه بیشتر می‌توان مسائل اساسی استان در حوزه انرژی را حل نمود.
صافی الزام به استفاده از پنل و آبگرمکن‌های خورشیدی در شرایط کمبود گاز، خشکسالی و آلودگی هوا را ضروری دانست و گفت: شورای اسلامی شهر در دوره پنجم نیز، استفاده از آبگرمکن‌های خورشیدی برای ساختمان‌های بند «ج»  و«د» را مصوب کرد و به استفاده از پنل‌های خورشیدی توصیه نمود.
رئیس سندیکای صنعت برق اصفهان با تاکید بر اینکه دربرهه کنونی به دلیل کمبود آب از تمامی ظرفیت نیروگاه‌های اصفهان نمی‌توان استفاده کرد، اظهار داشت: با تعامل بخش خصوصی و دولتی و به کار گیری راهکارهایی از جمله تبدیل برج‌های تر به خشک و اجرای سیکل ترکیبی در نیروگاه‌ها می‌توان برق بیشتری تولید کرد.
در ادامه احسان شعاعی، دبیرکمیسیون انرژی اتاق بازرگانی اصفهان به تشریح اقدامات کمیسیون در زمینه گاز و برق پرداخت.
وی با اشاره به راهکارهای پیشنهادی کمیسیون مذکور به دولت برای کمک به صرفه جویی در مصرف انرژی هدف از برگزاری این جلسه را بررسی ابعاد فنی راهکارهای موجود و پارامترهای لازم برای کمک به بهینه سازی مصرف انرژی بیان کرد.
در ادامه اعضای هیئت علمی دانشگاه، نمایندگان انجمن‌های انبوه سازان مسکن وکمیته ساختمان و عمران کمیسیون صنایع به بیان دیدگاه‌های خود در این زمینه پرداختند.
ضروری بودن اصلاح ساختارها و فرایندهای موجود، ایجاد ساز و کارهمکاری هرچه بیشتر معاونت عمرانی استانداری با دفتر انرژی اتاق بازرگانی اصفهان، آغاز فرآیند کاهش و بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان‌های دولتی، الزام به رعایت مبحث 19 مقررات ملی ساختمان و درنظرگرفتن طرح‌های تشویقی برای انبوه‌سازان استفاده کننده از تکنولوژیهای نوین در ساختمان‌ها، شناسایی و هم‌سو‌سازی متولیان حوزه انرژی در استان، ترویج و فرهنگسازی استفاده از شیوه‌های نوین تامین انرژی در ساختمان‌های جدیدالاحداث از جمله نظرات و پیشنهادات مطرح شده بود.
 در پایان مقرر شد طی مکاتبه با معاونت هماهنگی امورعمرانی استانداری اصفهان، بستر هم اندیشی بخش خصوصی و دولتی در حوزه انرژی و هم‌سوسازی اقدامات ارگان‌ها و سازمان‌ها در این حوزه فراهم شود.

 
آلبوم تصاویر کارگروه هماهنگی کمیسیون انرژی، صنایع پالایشی و پتروشیمی اتاق بازرگانی اصفهان