تاریخ : دوشنبه 3 آبان 1400
کد 4513

معاون وزیرگردشگری درمراسم رونمایی از داستان های ناگفته اصفهان :

اقدامات اتاق بازرگانی اصفهان در حوزه گردشگری به عنوان الگویی موفق در سطح کشورمورد توجه قرارگیرد

مراسم رونمایی ازویدئوهای یک دقیقه‌ای داستان ناگفته‌های اصفهان با حضور معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، استاندار، شهردار، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، رئیس اتاق بازرگانی، نماینده وزارت امور خارجه در اصفهان و جمعی از فعالان اقتصادی و گردشگری اصفهان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در این مراسم تغییر رویکرد صرفا منفعت محور به اعضاء به حضور فعالانه در حوزه  مسئولیت‌های اجتماعی اتاق بازرگانی اصفهان را قابل تقدیر دانست و تاکید کرد این اقدامات می‌تواند الگویی مناسب برای اتاق بازرگانی‌های سطح کشور باشد.
علی‌اصغر شالبافیان توجه به گردشگری موضوعی را بارزترین جلوه ویدئوهای داستان‌های ناگفته اصفهان دانست و گفت: مهم‌ترین توصیه برنامه ریزان و بازاریابان گردشگری توجه به گردشگری موضوعی است به‌طوری‌که علاوه بر بناها، شیوۀ زندگی، غذا، سوغات و سایر جذابیت‌های شهر مدنظر قرارگیرد.
شالبافیان گردشگری در اصفهان را بیش از یک صنعت بلکه مانند هوا ضروری دانست و افزود: بسیاری از جلوه‌های ظهور صنایع دیگر نیز از قِبَل گردشگری تحقق می‌یابد و رویکردی که اتاق بازرگانی اصفهان در پیش گرفته در بلندمدت منفعت اقتصادی شهر را به دنبال خواهد داشت. معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی در ادامه با اشاره به اهمیت تقویت زیرساخت‌ها و شبکۀ حمل‌ونقل بین‌شهری برای تقویت گردشگری گفت: تدوین ویدئوهای داستان‌های ناگفتۀ اصفهان در واقع یک اعلان عمومی برای دعوت مردم به بازدید از اصفهان است و شهر اصفهان باید این دعوت را یک آغاز بداند نه یک پایان.
شالبافیان همچنین خواستار برنامه ریزی برای توسعه گردشگری مسیرمحور با تاکید بر محور شرق و غرب اصفهان شد و تصریح کرد : باید به گونه ای برنامه ریزی شود که مردم این محورها نیز مزۀ توسعۀ گردشگری را چشیده و ظرفیت‌های منحصربه‌فردشان موردتوجه قرار بگیرد. وی در ادامه با بیان اینکه گردشگری پیش از کرونا نیز آسیب‌دیده بود متنوع کردن بازار‌های هدف را راهکار پایداری گردشگری دانست. وی گفت: در حال حاضر راه توسعه از تقویت گردشگری داخلی و درون‌مرزی می‌گذرد و دولت نیز درصدد انجام اقداماتی در این حوزه است.
وی همچنین از تصویب حمایت از تأسیسات رسمی گردشگری در ستاد کرونا به‌گونه‌ای که با همکاری وزارت خارجه در ابتدا و ترجیحاً درخواست صدور ویزا از طریق دفاتر مسافرتی بوده و اقامت نیز در تأسیسات رسمی باشد، خبرداد و ابراز امیدواری کرد با فعال شدن کارگروه گردشگری استان‌ها و ایجاد ستاد خدمات سفر با حمایت استانداری اصفهان و پیگیری مدیران و ایجاد مرکز جهانی گردشگری و صنایع دستی پیشنهاد شده از سوی وزارت میراث فرهنگی،  شاهد توسعه هر چه بیشتر این صنعت در سطح کشور باشیم.
اعلام آمادگی شهرداری برای مشارکت در توسعه گردشگری
شهردار اصفهان نیز ضمن تاکید بر نقش مهم قصه  به عنوان قالبی برای انتقال و حفظ فرهنگ، گفت: قالب انتخاب شده در داستان های ناگفته اصفهان، بهترین قالب برای ارائه فرهنگ است.
علی قاسم زاده از اعلام آمادگی شهرداری برای کمک به توسعه گردشگری استان خبر داد و افزود: اصفهان دارای ظرفیت زیادی است و می‌تواند مقصد گردشگری داخلی و حتی بین‌المللی باشد. وی تاکید کرد می توان با برنامه‌هایی از جنس داستان‌های ناگفته اصفهان زمان‌های خالی گردشگران را به بهترین نحو پر نمود. قاسم زاده ابراز امیدواری کرد با هم گرایی بخش خصوصی و دولتی بتوانیم اصفهان را در حوزه گردشگری پویاتر کنیم.
ستاد احیاء گردشگری الگوی مناسبی برای تحول و توسعه گردشگری است
درادامه علی کرباسی زاده، دبیر ستاد احیای گردشگری اصفهان ومشاورعالی رئیس اتاق بازرگانی اصفهان ضمن اشاره به دلایل ضرورت توجه به صنعت گردشگری، برنامه‌ریزی تولید محتوا و آموزش کلیه ذینفعان و فعالان حوزه گردشگری، مطالعات و بررسی و استخراج پروژه‌ها و پکیج‌های سرمایه گذاری در این حوزه ، ایجاد استارتاپ استودیو گردشگری به منظور به روز رسانی تکنولوژیک ارائه خدمات و اقتصاد گردشگری، برنامه ریزی، همکاری، هماهنگی و توسعه ارتباط با سایر استان‌ها به منظور توسعه پارادایم گردشگری در کشور وتوسعه تقاضا در این حوزه خصوصاً استان های همجوار، مطالعات مکان یابی ژئو پارک‌های بین المللی و ملی در استان و طراحی بسته‌های گردشگری آن ،برنامه ریزی اصلاح الگوی طراحی، تولید، بسته بندی و عرضه صنایع دستی ،تولید محتوا به زبان‌های بین المللی ، راه اندازی و لانچ پلتفرم آنالین بسته‌های سفر با محوریت بازاریابی آژانس‌های مسافرتی برای گردشگران داخلی و خارجی وپیگیری طرح ساماندهی تعطیلات به ویژه تعطیلات آخر هفته به منظور تحول در اقتصاد گردشگری را ازبرنامه های سال جاری کمیسیون گردشگری، فرش و صنایع دستی اتاق اصفهان معرفی کرد.
وی اصلی‌ترین زیربنای توسعه گردشگری داخلی و خارجی را پیگیری طرح ساماندهی تعطیلات به ویژه تعطیلات آخر هفته دانست و تاکید کرد اگر معتقدیم گردشگری محورتوسعه پایدار و توسعه دهک‌های پایین جامعه است لازم است مقدمات این مهم را فراهم کنیم که برنامه ریزی و ساماندهی تعطیلات از موارد آن است.
کرباسی زاده در پایان سخنان خود همکاری، همدلی و همفکری کلیه دستگاه ‌های قانون گذار، حاکمیتی، عمومی، نظارت و قضائی استانی و ملی را در راستای تحقق اهداف و برنامه‌های صنعت گردشگری مهم دانست و تاکید کرد: ستاد احیاء گردشگری ذیل شورای گفت‌وگو دولت و بخش خصوصی در استان ‌ها و پایتخت می تواند بستر مناسبی برای تحقق این اهداف باشد. همچنین هر بستر دیگری که می تواند به نوعی به صورت اورژانسی و همه جانبه مسایل و مشکلات این صنعت را حل و فصل کند حایز اهمیت است. وی برخوردهای فراقانونی و مداخلات بخشی و بین بخشی در این حوزه را موجب تاثیر مخرب در توجه گردشگران به اصفهان دانست و تاکید کرد این بستر می تواند درپاسخگویی به بحران‌های گردشگری تاثیرگذار باشد.
در ادامه این مراسم ایجاد منطقه آزاد گردشگری سلامت، استفاده از ظرفیت اقوام ایرانی و تشکیل کمیته پیشران اقتصادی و صنایع دستی از راهکارها و پیشنهادات کمک به توسعه گردشگری اصفهان عنوان شد همچنین از عوامل و دست اندرکاران تهیه ویدئوهای داستان های ناگفته اصفهان تقدیر گردید.

 
آلبوم تصاویر مراسم رونمایی ازویدئوهای یک دقیقه‌ای داستان ناگفته‌های اصفهان