تاریخ : چهارشنبه 21 مهر 1400
کد 4476

در نشست کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان مورد تاکید قرار گرفت؛

لزوم تهیه بسته سیاستی توسعه صنعتی استان

اعضای کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان در نشست این کمیسیون بر تعریف سیاست توسعه صنعتی استان توسط استاندار و مدیران اقتصادی تأکید کردند.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان در نشست ماهیانه کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان الزامات توسعه اقتصادی استان و شاخص های مدیران تأثیرگذار اقتصادی استان بررسی شد.
محمدرضا رجالی، رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست اظهار داشت: وظایف خطیر مدیران بخش اقتصادی وزارت اقتصاد و دارایی از دید فعالان اقتصادی مغفول مانده در حالی که بهبود فضای کسب‌وکار در نتیجه اقدامات این حوزه محقق می‌شود.
وی افزود: بهتر است مدیران اقتصادی آینده استان خود فعالیت اقتصادی را تجربه کرده باشند و این مورد باید در شاخصه های انتخاب مدیران لحاظ شود.
رجالی تأکید کرد پیش از ارائه نهایی پیشنهادات اتاق بازرگانی در خصوص شرح وظایف و شاخصه های مدیران تأثیرگذار اقتصادی استان ، نظرات و پیشنهادات همه فعالان اقتصادی اخذ و در تدوین بسته پیشنهادی استفاده شود.
رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان ادامه داد: همواره برای تدوین اسناد بالادستی استانی و ملی زمان و انرژی زیادی صرف می‌شود اما متأسفانه برای پیاده‌سازی و اجرای این برنامه‌ها فکر اساسی نمی‌شود.
وی با اشاره به وضعیت تولید ناخالص ملی تصریح کرد: متأسفانه به دلیل تحریم‌های ظالمانه از بخشی از اهداف و برنامه‌های بلندمدت اقتصادی عقب افتاده‌ایم و ضروری است فاصله اساسی میان برنامه‌های کلان استانی و ملی با حوزه اجرا رفع شود.
رجالی بیان کرد: در برخی استان‌ها شاهد هستیم که مدیران اقتصادی با ایجاد هماهنگی میان بخش‌های گوناگون در حوزه‌های مختلف اقتصادی و تولیدی پیشرفت کرده و در کشور صاحب‌رتبه شده‌اند و این امر حتی با وجود شرایط اقتصاد فعلی کشور غیرممکن نیست.
سید آرش امامی، دبیر کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این جلسه با بیان اینکه از میان مدیران استانی عملکرد حدود چهار مدیر بر وضعیت صنعت استان تأثیر جدی دارد، گفت: درخواست‌های فعالان اقتصادی بخش خصوصی از این مدیران باید به صورت روشن بیان شود، بنابراین مقرر شد مطالبات از سوی کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی تدوین شود. 
وی ادامه داد: استاندار و مدیران ادارات صمت، اقتصاد و دارایی و اداره کار مدیران تأثیرگذار بر صنعت استان هستند و صدای بخش خصوصی و مطالبات آن باید به گوش این مدیران برسد.
امامی افزود: پس از پیروزی انقلاب تاکنون 6 برنامه پنج‌ساله توسعه در کشور اجرا شده اما هیچ‌کدام از برنامه‌های پیش و پس از انقلاب جزئیات استانی نداشته و مشخص نبوده در هر استان به چه شکل باید عمل شود.
دبیر کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان بیان کرد: متأسفانه سیاست توسعه صنعتی استان مشخص نیست و از رئیس جدید سازمان صمت استان انتظار داریم برنامه استراتژیک توسعه صنعتی اصفهان را مشخص کند. 
در ادامه این نشست روسای کمیته‌های تخصصی کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان به بیان گزارش و همچنین نقطه نظرات خود درباره موضوع نشست پرداختند.
آلبوم تصاویر ک صنایع