تاریخ : شنبه 10 مهر 1400
کد 4444

ضرورت فعالیت واحدهای کوچک پرورش ماهیان زینتی در قالب تعاونی

دربازدید دو عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان از واحد پرورش ماهیان زینتی و آکواریومی درمنطقه گورت، بر ضرورت فعالیت واحدهای کوچک پرورش ماهیان زینتی در قالب تعاونی تاکید شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان محمدصادقی و غلامرضا اخوان فرید از اعضا هیئت نمایندگان پارلمان بخش خصوصی اصفهان  به منظوراطلاع از ظرفیت‌های موجود در صنعت پرورش ماهی در استان از این واحد بازدید کردند.
محمدصادقی با تاکید بر اینکه با تمامی مشکلات موجود در کشور، با ایجاد تفکر نوین و از طریق فرهنگ‌سازی می‌توان اشتغالزایی کرد، افزود: بسیاری از مشکلات اقتصادی از طریق تغییر تفکرات سنتی و مدیریتي درست قابل حل است.
وی در ادامه فعالیت واحدهای کوچک مقیاس پرورش ماهیان زینتی در قالب شرکت تعاونی را رافع بسیاری از مشکلات فعالان این حوزه دانست و تصریح کرد از این طریق می توان علاوه بر اشتغالزایی، مشکلات مربوط به فروش و صادرات را پیگیری و حل کرد.
همچنین غلامرضا اخوان فرید، فرهنگسازی برای قرارگرفتن ماهیان زینتی در سبد خانوار از طریق تبلیغات را ، در رشد این صنعت حایز اهمیت دانست.
مسیح قاضی، فعال بخش خصوصی نیز اهلیت، علاقه، تجربه و علم را لازمه فعالیت در صنعت پرورش ماهیان زینتی و آکواریومی ذکر کرد و افزود: این صنعت دارای پیشینه دیرینه در استان اصفهان است.
وی با بیان اینکه بازار داخل کشش میزان تولید این نوع ماهیان را ندارد گفت: ایجاد خلل در صادرات این محصول، ضرر هنگفتی را متوجه تولیدکنندگان می کند.
 قاضی ایجاد ساز و کاری از سوی پارلمان بخش خصوصی اصفهان برای منتفع شدن تولیدکنندگان از سود این صنعت و ایجاد بسترصادراتی ماهیان زینتی به کشورهای اروپایی را در رشد این صنعت بسیار موثر دانست.

 
آلبوم تصاویر بازدید دو عضو هیئت نمایندگان از واحد پرورش ماهیان زینتی گورت