تاریخ : پنجشنبه 8 مهر 1400
کد 4440

به همت کمیسیون کشاورزی،سلامت،آب و محیط زیست اتاق بازرگانی اصفهان بررسی شد:

معرفی سامانه هوشمند صنعت مرغداری

در این نشست که با موضوع معرفی سامانه هوشمند مرغداری‌ها و با حضور مدیران عامل اتحادیه مرغداران گوشتی و تخمگذار برگزار شد، بر ضرورت حضور پررنگ تشکل‌ها در حوزه کشاورزی تاکید شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، این نشست با حضور  جمعی از اعضای کمیسیون کشاورزی،سلامت،آب و محیط زیست اتاق بازرگانی اصفهان، و همچنین مدیران اجرایی اتاق بازرگانی کرمان و اعضای اتحادیه مرغداران استان برگزار شد. 
در ابتدای این نشست، محمد صادقی عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان، ضمن بیان این نکته که  اتاق بازرگانی اصفهان آماده هرگونه همکاری در حوزه کشاورزی است، گفت: کمیته ای نیز در اتاق ایران در این خصوص تشکیل شده است و امید است با همکاری و پیگیری های  بیشتر در حوزه کشاورزی زراعت، دام، گلخانه و غیره، این حوزه  به جایگاه واقعی خود برسد.
عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان تاکید کرد: بدون تردید کشاورزی نقطه عطفی در توسعه و پیشرفت اقتصادی خواهد بود و انتظار می رود با  ورود تشکل ها و حضور پررنگ آن ها در این حوزه نتیجه مطلوب حاصل شود. 
حسین ایراندوست، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان نیز در ادامه با بیان اینکه اصفهان در حوزه دام و طیور و تخم مرغ رتبه دوم کشوری را دارد گفت: متاسفانه هوشمند سازی سامانه در مرغداری های اصفهان به صورت گسترده اتفاق نیفتاده است و انتظار می رود با همکاری های بیشتر با اتاق بازرگانی کرمان بتوان از هوشمند سازی سامانه صنعت مرغداری در بهبود عملکرد بهره گرفت.
علی محبان، مدیر اجرایی اتاق بازرگانی کرمان در منطقه جنوب نیز ضمن اشاره به مشابهت های کاری منطقه اصفهان و کرمان  در حوزه اقتصادی گفت: با توجه به اینگونه مشابهت ها لازم است روابط دو اتاق  با هدف توسعه همکاری ها در حوزه کشاورزی و تجاری بهبود یابد.
مدیر اجرایی اتاق بازرگانی کرمان پیشنهاد داد: چنانچه  اتاق بازرگانی اصفهان و کرمان تفاهم نامه دوجانبه ای در حوزه کشاورزی، حمل و نقل و غیره امضا کنند و در ذیل کمیته ها عمل شود  شاهد ارتقا وضعیت اقتصادی و تجاری کشور خواهیم بود.
در ادامه این نشست  مشکلات صنعت مرغداری مطرح و سپس سامانه هوشمند سازی مرغداری ها بررسی شد؛ بالا رفتن بهره وری در مصرف سوخت، مدیریت بهتر کارگران و کاهش خطای انسانی، کنترل دقیق فاکتور های محیطی پرورش، بهبود ضریب تبدیل خوراک، کاهش تلفات، کاهش مصرف آنتی بیوتیک ها، کاهش هزینه نگهداری تاسیسات  از مهمترین نتایج حاصل از هوشمند سازی عنوان شد.
آلبوم تصاویر کمیته کشاورزی اتوماسیون مرغ