تاریخ : دوشنبه 29 شهريور 1400
کد 4388

در هشتمین جلسه کمیسیون گردشگری، صنایع دستی و فرش اتاق بازرگانی اصفهان عنوان شد:

تغییر تعرفه تاسیسات گردشگری ضربه مهلکی بر صنعت گردشگری استان اصفهان

هشتمین جلسه کمیسیون گردشگری صنایع دستی و فرش اتاق بازرگانی اصفهان به برنامه ریزی جهت حضور اصفهان درپاویون گردشگری ایران در اکسپوی ۲۰۲۰ دبی، وضعیت نرخ آب بهای تاسیسات گردشگری و تشریح پروژه روایت اصفهان به ده زبان اختصاص یافت.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان در ابتدای این جلسه علی کرباسی زاده، مشاورعالی رئیس اتاق بازرگانی اصفهان ضمن اشاره به بهبود وضعیت صنعت گردشگری در دنیا به ویژه در کشورهایی که فرایند واکسیناسیون کرونا را بهتر و فراگیرتر انجام داده اند، ابرازامیدواری کرد با پایان تزریق دز دوم واکسیناسیون تاپایان سالجاری، از ابتدای سال آینده پذیرش گردشگران در کشور آغاز شود. وی در ادامه با بیان اینکه پاویون ایران در اکسپوی دبی به دلیل تغییرات دولت و وزارتخانه متبوع، دستخوش تغییراتی شده است، افزود: براساس این تغییرات، هفته اختصاصی اصفهان در این نمایشگاه از اسفندماه به هفته اول مهرماه تغییر یافته و به دلیل اینکه هدف از حضور در اکسپو، حفظ آبروی ایران و اصفهان است، همفکری و تعامل بخش خصوصی و دولتی در این زمینه ضروری است. در ادامه سیدحسن قاضی عسگر ، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان خواستار تشکیل ستادی به منظور تهیه محتواهای موردنیاز برای حضور اصفهان درپاویون گردشگری ایران در اکسپوی ۲۰۲۰ دبی شد.
حیدر صادقی، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان نیزبه تشریح وضعیت پاویون ایران درنمایشگاه اکسپو پرداخت و گفت: تجهیزات سمعی -بصری این پاویون آماده بوده و باید به معرفی گردشگری استان در قالب محصولات مجازی بپردازیم.
وی تهیه محتوای دیجیتال، ورک شاپ صنایع دستی، برنامه ریزی برای ارایه گروه‌های آئینی و روایتگری در این پاویون را از ملزومات حضور در این پاویون عنوان کرد. صادقی تصریح کرد: بخش خصوصی می تواند به عنوان اسپانسر یا برای ارائه و معرفی محصول در این پاویون حضور یابد.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان همچنین ضمن اشاره به آسیب جدی وارد شده به تاسیسات گردشگری در سال‌های اخیر ناشی از تحولات اجتماعی، بین المللی و بهداشتی خواستارپیگیری فوری افزایش غیرمتعارف تعرفه آب بها و نحوه اعمال مشوق های بخش گردشگری در جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان شد.
 صادقی افزود: تعرفه استفاده مازاد بر ظرفیت قراردادی حدود 14 برابر مصارف عادی و 32 برابر قیمت پایه محاسبه می شود و این امر موجب افزایش غیرمتعارف آب بها نسبت به سال های قبل به رغم کاهش شدید ضریب اشغال واحدها شده است.
در ادامه این جلسه ایمان حجتی، مدیرکل ارتباطات و امور بين‌الملل شهرداري اصفهان به ارایه گزارش‌هایی از روایت اصفهان به ده زبان زنده دنیا و روند اجرایی شهروند دیپلمات پرداخت.
آلبوم تصاویر هشتمین جلسه کمیسیون گردشگری