تاریخ : شنبه 2 مرداد 1400
کد 4252

در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد:

نشست پیگیری و رفع مشکلات ارزی فعالان اقتصادی

نشست پیگیری و رفع مشکلات ارزی اعضای اتاق بازرگانی اصفهان با حضور دبیر کمیته اقدام ارزی کشور، جانشین دبیرکل اتاق بازرگانی اصفهان، معاون دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران، قائم مقام رئیس سازمان صمت استان، رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صمت استان اصفهان و جمعی از فعالان اقتصادی استان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، احسان قمری، دبیر کمیته اقدام ارزی و مدیر کل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران در این نشست ضمن تشریح « دستورالعمل بازگشت ارز حاصل از صادرات سال 1397 تا 1400» تصریح کرد: پیگیری و رفع چالش های صادرکنندگان به ویژه در حوزه قوانین و مقررات مربوط به رفع تعهد ارزی از اولویت های کمیته اقدام ارزی است.
وی با اشاره به رفع تعهد ارزی  بیش از 95 درصدی صادرکنندگان اصفهانی، اقدامات اتاق بازرگانی اصفهان و سازمان صمت استان اصفهان در حوزه ارزی را بی نظیر و ستودنی دانست. 
بهنام ابراهیمی، جانشین دبیرکل اتاق بازرگانی اصفهان نیز با تشریح اقدامات پارلمان بخش خصوصی اصفهان در حوزه ارزی، برگزاری اینگونه نشست ها را برای پیگیری و رفع مشکلات فعالان اقتصادی مفید دانست و از همکاری و تعامل سازمان توسعه تجارت ایران و سازمان صمت استان اصفهان در کمک به اصلاح قوانین و دستورالعمل های ارزی و همچنین رفع مشکلات فعالان اقتصادی تقدیر کرد. وی رفع مشکلات فعالان اقتصادی در حوزه پرداخت مابه التفاوت نرخ ارز و همچنین رفع تعهد ارزی واردات را از دغدغه های مهم فعالان اقتصادی استان دانست و از تلاش اتاق اصفهان برای پیگیری و رفع این چالش خبر داد.      
ابراهیم جلیلی، قائم مقام رئیس سازمان صمت استان اصفهان نیز در این نشست از آمادگی این سازمان برای حمایت همه جانبه از فعالان اقتصادی و صادرکنندگان استان جهت رفع مشکلات ارزی خبر داد و تصریح کرد:  موفقیت صادرکنندگان اصفهانی در رفع تعهد ارزی  بیش از 95 درصدی صادرات مرهون تلاش ها و همکاری سازمان صمت و اتاق بازرگانی اصفهان در این حوزه است .  
وی عدم استرداد مالیات بر ارزش افزوده صادرکنندگان را  از مهمترین دغدغه های فعالان اقتصادی استان دانست و  خواستار ورود کمیته اقدام ارزی و سازمان توسعه تجارت به این موضوع و رایزنی با سازمان امور مالیاتی برای رفع این مشکل در استان شد. 
زهرا زمانی، مدیر پژوهش و بررسی های اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این نشست احصاء چالش های حوزه های مختلف کسب و کار و  پیگیری و رفع مشکلات فعالان اقتصادی را از مهمترین اهداف و رویکردهای اتاق اصفهان در دوره نهم دانست و افزود: بررسی چالش های موجود فضای کسب و کار و ارائه راهکارهای اجرایی برای رفع آن، برگزاری جلسات با دستگاه های اجرایی مربوطه در سطح ملی و استانی به منظور حل مشکلات فعالان اقتصادی، اطلاع رسانی موثر و هدفمند آخرین قوانین و بخشنامه های مرتبط با حوزه های مختلف کسب و کار و همچنین شناسایی قوانین مخل کسب و کار و تلاش برای اصلاح یا حذف این قوانین به همراه پیگیری رفع مشکلات فعالان اقتصادی برای نخستین بار در کشوراز طریق برنامه گفتگوی ویژه خبری و ... از مهمترین اقدامات پارلمان بخش خصوصی اصفهان در این حوزه است.  
در ادامه این نشست مشکلات تعدادی از فعالان اقتصادی در حوزه صادرات  مطرح و راهکارهای اجرایی رفع آن از سوی دبیر کمیته اقدام ارزی ارائه شد. همچنین مقرر گردید به منظور پیگیری و رفع مشکلات فعالان اقتصادی در حوزه واردات به ویژه مشکلات ناشی از پرداخت مابه تفاوت نرخ ارز، جلسه مشترکی با حضور دبیر کمیته اقدام ارزی و مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صمت در اتاق اصفهان در هفته های آتی برگزار شود.
آلبوم تصاویرنشست پیگیری و رفع مشکلات ارزی فعالان اقتصادی

  • واحد ارجاع دهنده پورتال اتاق بازرگانی اصفهان