تاریخ : پنجشنبه 3 تير 1400
کد 4133

اتاق بازرگانی اصفهان برگزار کرد:

وبینار تخصصی بررسی فرصت‌های تجاری با کشور ویتنام

این همایش مجازی با همکاری اتاق مشترک بازرگانی ایران و ویتنام و با حضور فرشته امینی، عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی اصفهان و رایزن تجاری سابق ایران در ویتنام برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، فرشته امینی، عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی اصفهان با تاکید بر اهمیت آشنایی با کشور ویتنام، گفت: کشور ویتنام به صورت سنتی محل عبور کالا به چین بوده و نقش بسیار مهمی در تجارت داشته، از این رو فرصت های خوبی را در حوزه واردات و صادرات ایجاد خواهد کرد و از اهمیت خاصی برخوردار است. 
در ادامه این وبینار، نادر رادنیا، مدیر داخلی اتاق مشترک ایران و ویتنام، به ارائه گزارشی در خصوص آشنایی اولیه با بازار ویتنام و آمار واردات و صادرات این کشور پرداخت و گفت: 65 درصد جمعیت این کشور را روستاییان تشکیل داده و کشاورزی و صنعت، از جمله حوزه های مهم  فعالیت این کشور است.
مدیر داخلی اتاق مشترک ایران و ویتنام همچنین توضیحاتی در رابطه با تولید ناخالص داخلی، شاخص‌های پول، مالیات و کسب و کار و همچنین شاخص‌های مصرف کننده ارائه داد و تصریح کرد: آمریکا، چین و ژاپن کشورهایی هستند که بیشترین صادرات به این کشور را دارند.
سپس، محسن رضایی پور، رایزن تجاری سابق ایران در ویتنام، مبادلات تجاری ویتنام و جهان در سال های اخیر را مورد بررسی قرار داد و عمده محصولات در حوزه واردات و صادرات این کشور و همچنین چالش ها و تهدیدها و استراتژی های ورود به بازار ویتنام را  تشریح و معرفی و در نهایت به سوالات حاضرین در وبینار پاسخ داد. 
رایزن تجاری سابق ایران در ویتنام افزود: حجم مبادلات تجاری ایران و ویتنام در سال های اخیر به دلیل تحریم های ظالمانه کشور آمریکا و همچنین پایبندی کشور ویتنام به این قوانین به طور چشمگیری کاهش پیدا کرده است، اما  از آنجایی که موافقت نامه تجارت آزاد بین ویتنام و اوراسیا وجود دارد، می توان هوشمندانه از این پتانسیل جهت همکاری با ویتنام بهره برداری کرد.
در ادامه اباذر براری، مشاور اتاق مشترک ایران و ویتنام در زمینه استارت آپ ها و کسب و کارهای نوین  نیز  آمار واردات و صادرات خدمات فنی مهندسی و همچنین گامهای مهم در صادرات این حوزه را توضیح داد.
آلبوم تصاویروبینار تخصصی بررسی فرصت‌های تجاری با کشور ویتنام

  • واحد ارجاع دهنده پورتال اتاق بازرگانی اصفهان