تاریخ : يکشنبه 22 شهريور 1394
کد 370

با حضور هیات تجاری اوکراین در اتاق اصفهان؛تفاهم نامه همکاری اصفهان با خرسون و دونتسک اوکراین در موضوع مشارکت در کشت برون مرزی

تفاهم نامه همکاری اتاق اصفهان با اتاق خرسون(Kherson) و دونتسک اوکراین در موضوع مشارکت در کشت برون مرزی کشاورزان اصفهانی در اوکراین به امضا رسید.
تفاهم نامه همکاری اتاق اصفهان با اتاق خرسون(Kherson) و دونتسک اوکراین در موضوع مشارکت در کشت برون مرزی کشاورزان اصفهانی در اوکراین به امضا رسید.

به گزارش روابط عمومی اتاق اصفهان ،این تفاهم نامه همکاری در حاشیه نشست بررسی فرصت های تجاری و سرمایه گذاری در اصفهان و استان خرسون اوکراین به امضای روسای اتاق های اصفهان و خرسون و دونتسک اوکراین رسید.
«سید عبدالوهاب سهل آبادی»رییس اتاق اصفهان در این نشست گفت: با توجه به کمبود منابع آبی و زمین های حاصلخیز در استان اصفهان می توان از ظرفیت های موجود در سایر کشورها بویژه اوکراین بهره برد و ایران و کشور میزبان هر دو به سود و سرمایه گذاری قابل توجه برسند.
وی اظهار داشت:با استفاده از نیروی متخصص و امکانات استان اصفهان در خرسون و دونتسک اوکراین می توان از امکانات زمین و محیط زیست کافی و با ظرفیت آنجا در خصوص کشت برون مرزی و سرمایه گذاری بهره برد.
وی افزود:اوکراین از دیرباز انبار غله اروپا بوده و همیشه نقش مهمی در امنیت غذایی منطقه شرق اروپا و غرب آسیا ایفا کرده، در مقابل، اصفهان نیز استانی صنعتی و معدنی، شهر کار و تولید و با پتانسیل‌های بالا در بخش کشاورزی است.رییس اتاق اصفهان خاطر نشان کرد:اصفهان و خرسون می توانند در بخش ماشین آلات کشاورزی همکاری نزدیکی با یکدیگرداشته باشند زیرا استان اصفهان در زمینه ساخت ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی دارای توانمندی های قابل توجهی است.سهل آبادی با اشاره به اینکه در طی یک ماه گذشته چندین هیات اقتصادی خارجی در اتاق اصفهان با فعالان اقتصادی استان دیدار و گفتگوداشتند ،افزود:استان اصفهان دارای ظرفیت های بسیاری برای سرمایه گذاری و تولید مشترک با سایر کشورهاست .

«ویکتوریا آستورماف»(Vicrtoria Ostroumova)رییس اتاق خرسون اوکراین در این نشست گفت:اوکراین با 40 میلیون جمعیت دارای منابع عظیم کشاورزی ،معدنی و انرژی است . وی خواستار همکاری بین دو استان در بخش تولید مشتقات نفتی شد و گفت:اوکراین می تواند از ایران محصولات پتروشیمی از جمله پلی اتیلن وارد کند.

«المیرا سوابستنکف»(Elvira Sevostian)رییس اتاق دونتسک اوکراین در این نشست گفت:با توجه به مذاکرات انجام شده بین اتاق های بازرگانی اصفهان وخرسون و دونتسک ،دو بخش کشاورزی و گردشگری می تواند زمینه همکاری بین دو کشور اوکراین و ایران را فراهم سازد.نماینده یکی از بانک های اوکراین از آمادگی این بانک جهت همکاری با بانک های ایرانی خبر داد و گفت:برای توسعه همکاری های اقتصادی ابتدا باید بانک های دو طرف روابط بانیکی بایکدیگر داشته باشند.

«محمد مجیری»معاون سازمان صنعت،معدن و تجارت استان اصفهان در این نشست با اشاره به فعالیت 8 هزار و 500 واحد صنعتی در استان گفت:حجم مبادلات ایران و اوکراین 223 میلیون دلار است.وی افزود:60 درصد واردات ایران از اوکراین محصولات کشاورزی است که می توان زمینه همکاری مشترک در بخش کشاورزی اوکراین با توجه به وجود منابع آبی و زمین های حاصل خیز فراهم ساخت
در پایان این نشست ،فعالان اقتصادی با هیات تجاری اوکراینی به مذاکره پرداختند.

آلبوم تصاویر اوکراین-6-94