تاریخ : دوشنبه 6 بهمن 1399
کد 3689

به میزبانی اتاق بازرگانی اصفهان انجام شد

تجلیل از فعالان و دست اندرکاران کارگروه ستاد تسهیل

آیین تجلیل از فعالان و دست اندرکاران کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اصفهان با حضور رئیس اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، مسعود گلشیرازی در آیین تجلیل از فعالان و دست اندرکاران کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اصفهان اظهار داشت: انبوهی از دستورالعمل‌ها و قوانین پیش روی فعالان اقتصادی است که تغییر مکرر آنها از بدترین مولفه های شاخص محیط کسب و کار گزارش شده است. 
وی ادامه داد: ساختارهای جدیدی که در سال‌های اخیر ایجاد شد باهدف رهایی از این وضعیت بود، نخستین ساختار  که شکل گرفت شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی بود و در ادامه ستاد تسهیل شکل گرفت.
وی اضافه کرد: از سوی اتاق بازرگانی سه نظرسنجی شش ماهه در یکسال و نیم گذشته انجام شده، نتایج نشان می‌دهد فقط 20 درصد از فعالان اقتصادی از ظرفیت‌های ستاد تسهیل مطلع هستند، به همین دلیل برنامه رهیافت با همکاری صدا و سیما تهیه شد تا از رسانه ملی اطلاع‌رسانی بهتری به فعالین اقتصادی  صورت بگیرد.
گلشیرازی با اشاره به اثرگذاری فعالیت ستاد تسهیل تصریح کرد: نتایج نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد از آن 20 درصدی که از ظرفیت‌های قانونی اطلاع دارند، رضایت 80 درصدی از ستاد تسهیل وجود دارد.
وی با بیان این که گره‌گشایی و حل مسأله از 780 واحد صنعتی که قریب به 10 درصد از صنایع استان را به جهت تعداد و 40 درصد از صنایع استان به جهت سهم در اقتصاد استان را شامل می‌شود حائز اهمیت است .
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان خطاب به اعضای کارگروه ستاد تسهیل رفع موانع تولید خاطرنشان کرد: نحوه رسیدگی  شما نه تنها بر شاخص محیط کسب و کار موثر است بلکه می‌تواند بر زندگی افراد زیادی مؤثر باشد، باید این‌طور ببینیم اقدامی که برای حل مشکلات اقتصادی انجام می‌دهیم اثر آن به خود ما برمی‌گردد.
ولی اله هادیان مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان در ادامه این آیین ضمن انتقاد از تعدد قوانین و دستورالعمل‌ها عنوان کرد: همه مدیران و ادارات به مشکلات واقف هستند و نسبت به حل مسائل اتفاق نظر وجود دارد.
وی با تشکر ویژه از اتاق بازرگانی بابت حمایت‌های صورت گرفته از ستاد تسهیل اظهار داشت: پیشنهاداتی که در این ستاد به تصویب می‌رسید به تهران ارسال می‌شد که در مواردی منجر به تغییراتی در قانون شد و راه را برای فعالان اقتصادی هموارتر کرد.
محسن ایروانی مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری اصفهان در ابتدای این جلسه با ارائه آماری از عملکرد ستاد تسهیل یادآور شد: این ستاد از سال 94 بر اساس مصوبه دولت کار خود را آغاز کرده و ستاد استان اصفهان در این سال‌ها همواره در بین استان‌های برتر کشور قرار داشته است.
از سال گذشته و با هماهنگی اتاق بازرگانی جلسات ستاد تسهیل منظم و فعال‌تر شده و در 140 جلسه سال 99 مشکل 780 واحد اقتصادی با برگزاری 8400 نفر ساعت جلسه بررسی شده است، بر اساس آمار 44 درصد از مشکلات بانکی، 13 درصد تأمین اجتماعی و 9 درصد مالیاتی بوده است.
 
آلبوم تصاویر تجلیل ستاد تسهیل