تاریخ : دوشنبه 29 دي 1399
کد 3662

به همت واحد بازاریابی و روابط بین الملل اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد:

نشست بررسی فرصت های گسترش روابط اتاق بازرگانی اصفهان با انجمن دوستی ایران و روسیه

رئیس انجمن دوستی ایران و روسیه به منظور همکاری این انجمن واتاق بازرگانی با مدیربازاریابی و روابط بین الملل اتاق بازرگانی اصفهان دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان این دیدار درراستای نحوه همکاری طرفین برای برگزاری دوره های آموزشی زبان روسی، تجارت با روسیه، تولید محتوای استراتژی ورود به بازار این کشور، نحوه حضور و مشارکت در نمایشگاه ها ، اعزام و پذیرش هیات های تجاری واخذ ویزای تجاری و گردشگری انجام شد. 
بهنام ابراهیمی، مدیربازاریابی وروابط بین الملل اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه تشکیل میزهای تخصصی مشاوره تجارت با کشورهایی مانند عمان و ترکیه به منظور پاسخ به سئوالات تجار و فعالان اقتصادی برای برقراری تعاملات تجاری با این کشورها را از جمله اقدامات اتاق اصفهان در دوره نهم بیان کرد. 
وی افزود: از پتانسیل انجمن دوستی ایران و روسیه برای برگزاری جلسات B2B مجازی میان فعالان اقتصادی اصفهان و روسیه می توان استفاده کرد. 
ابراهیمی همچنین در نظر گرفتن  مکانی برای حضور تجار ایرانی به منظور معرفی کالاو رصد بازار کشورهای هدف صادراتی  را بسیار مهم دانست و بر استفاده از ظرفیت این انجمن برای اعزام هیات های تجاری و نمایشگاهی تاکید کرد.
امیر محمودزاده، رئیس انجمن دوستی ایران و روسیه نیزبا بیان اینکه حوزه روسیه بسیار خوش آتیه بوده و حاکمیت نیز به دنبال توسعه روابط با این کشور است، افزود: در این انجمن اقدامات عملیاتی به منظور کمک به توسعه روابط تجاری با این کشور در حال انجام است که اتاق بازرگانی اصفهان می تواند از این پتانسیل استفاده کند. 
وی از وجود شوروم دایمی محصولات ایرانی و مهمانسرای این انجمن در مسکو خبر داد . 
همچنین پیشنهاد استفاده ازتوانمندیهای این انجمن به منظور کمک به تجاری سازی ایده های استارتاپ ها با کمک شرکای روسی را ارایه نمود. 
گفتنی است انجمن دوستی ایران و روسیه، با مجوز رسمی فعالیت از وزارت کشور به عنوان سازمان مردم نهاد فعالیت خود را در راستای توسعه روابط دوستانه جمهوری اسلامی ایران و روسیه و شناخت مشترکات فرهنگی، تاریخی، علمی، فنی، ادبی، هنری، اجتماعی و زمینه سازی برای فعالیتهای مشترک اجتماعی و اقتصادی آغاز نموده است.