تاریخ : دوشنبه 28 مهر 1399
کد 3408

به همت اتاق بازرگانی اصفهان انجام شد:

ارائه خدمات مشاوره ای برای گسترش فعالیت های تجاری با قزاقستان

وبینار آشنایی با فرصت های تجاری و سرمایه گذاری با کشور قزاقستان با حضور رئیس اتاق مشترک ایران و قزاقستان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان امیر عابدی، رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و قزاقستان، این کشور را از نظر سیاسی، اجتماعی و اقتصادی باثبات دانست و گفت:  قزاقستان در سال 2020 از نظر شاخص سهولت کسب و کار رتبه 25 را در جهان داشته و دومین اقتصاد بزرگ اوراسیااست.
وی تصریح کرد: به لحاظ موقعیت ژئوپلیتیک، قزاقستان از یک سو حلقه اتصال کشورهای شرق آسیا با اروپا و از سوی دیگر مهم ترین پل ارتباطی روسیه با کشورهای واقع در جنوب آسیا بوده و با داشتن بندر آکتائو و دسترسی به جاده ابریشم، از نظر تجاری بسیار مهم و استراتژیک محسوب می شود.
عابدی با بیان اینکه این کشور بازارهای بزرگ و سریع رو به رشد چین، جنوب آسیا، روسیه و اروپای غربی را با راه آهن و بندر به دریای خزر ارتباط می دهد، تصریح کرد: داشتن منابع اکتشافی غنی اورانیوم، روی، تنگستن، باریت، نقره، سرب، کرومیت ها، مس، مولیبدن، طلا و فلوریت، از دیگر ویژگی های این کشور است. 
وی در پایان سخنان خود، پیوستن ایران به پیمان اوراسیا را فرصت مناسبی برای افزایش تجارت با کشورهای آسیای میانه دانست و از اعلام آمادگی این اتاق مشترک برای ارائه خدمات مشاوره ای به فعالان اقتصادی اصفهان به منظور کمک به گسترش فعالیت های تجاری با کشور قزاقستان خبر داد. 
در ادامه حسن ولی بیگی، مشاور اقتصادی اتاق مشترک ایران و قزاقستان مطالبی درخصوص موانع و چالش های صادرات به قزاقستان، راهکار حضور در بازار این کشور، فرصت های صادرات کالا، خدمات فنی مهندسی و فرصت های سرمایه گذاری در این کشور را ارائه کرد.