تاریخ : سه شنبه 22 مهر 1399
کد 3391

مسعود گلشیرازی خبر داد:

بازگشت 90 درصد ارز صادراتی کارت های بازرگانی صادر و تمدید شده دراصفهان

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در نود و سومین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان با اشاره به انتشار گزارش میزان رفع تعهدات ارزی حاصل از صادرات از سوی بانک مرکزی از بازگشت 90 درصد ارز صادراتی کارت های بازرگانی صادر شده در سال 98 در اتاق اصفهان خبر داد.
 به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، مسعود گلشیرازی در این جلسه  تصریح کرد: با اقدامات انجام شده از سوی اتاق اصفهان در راستی آزمایی و جلوگیری از صدور کارت های بازرگانی صوری،  90 درصد ارزهای صادراتی کارت های بازرگانی صادر  و تمدید شده اتاق بازرگانی اصفهان در سال 98 رفع تعهد شده است که این میزان نسبت به سال 97 رشد بسیار قابل توجهی داشته است.
دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان گفت:  از مجموع صادرات استان تنها قریب 10 درصد با عدم رفع تعهد ارزی همراه بوده ‌است و بخش قابل توجهی از ارزهای صادراتی در شرایط خطیر کنونی به اقتصاد کشور بازگردانده شده است.
 وی این امر را نشان‌دهنده مطلوب بودن وضعیت استان در این زمینه و ضرورت حمایت عملیاتی هرچه بیش‌تر از فعالان اقتصادی شناسنامه دار و نتیجه بخش بودن دقت نظر در فرایند صدور کارت‌های بازرگانی دانست.
گلشیرازی در ادامه با اشاره به ابلاغ لیست جدید تحریم های شبکه بانکی و پولی کشور، به‌ویژه مهلت 45 روزه برای اتمام مراودات پولی توسط حساب های ایرانیان خارج از کشور و تحت تاثیر قرار گرفتن حوزه تجارت، تبادلات پولی و روابط بین المللی، بر ضرورت توجه هرچه بیشتر بر بخش خصوصی، صادرکنندگان و واردکنندگان واقعی در این برهه تاکید کرد.
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان  سیاست های راهبردی در توسعه صادرات غیرنفتی، برگشت ارز و تامین نیازهای صنایع را نیازمند تعامل دوسویه قوی‌تر و مبتنی بر تشویق، احترام و رشد بخش خصوصی دانست و خواستار رسیدگی ویژه به این مهم در سطح استانی و ملی شد.
دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان در ادامه با اشاره به افزایش چشمگیر میزان رضایتمندی فعالان اقتصادی از عملکرد دستگاه‌های اجرایی مرتبط با شاخص های کسب‌وکار استان، خواستار توجه جدی تمامی دستگاه‌ها بر تعامل دوسویه مطلوب میان آنها و ارباب رجوع و توجه بر پیامدهای این امر،به‌ویژه در شرایط کنونی شد.
وی گفت: لازم است شاخص بهبود رضایتمندی فعالان اقتصادی از دستگاه های اجرایی در دستور کار تمامی دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.
 
آلبوم تصاویر بازکشت ارز شورای 93