تاریخ : سه شنبه 22 مهر 1399
کد 3390

در نود و سومین جلسه شورای گفتگوی استان صورت گرفت:

پیگیری مشکلات واحدهای تولید وازلین در استان با حضور مدیرعامل شرکت نفت ایرانول

در نود و سومین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی اصفهان ،با حضور مدیرعامل شرکت نفت ایرانول، راهکارهای رفع مشکلات واحدهای تولید وازلین در استان بررسی شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان محمد حسین رزاقی، مدیرعامل شرکت نفت ایرانول، کل ظرفیت تولید محصول پترولاتوم در این واحد را به شرط تامین مواد اولیهvb  حدود 3500 تا 4000 تن در سال درحالی مطرح کرد که ظرفیت مصرف کارخانه‌های تولیدی موجود بسیار بیش‌تر از این مقدار است.
وی تاکید کرد: پترولاتوم تولیدی صادر نمی‌شود و در صورت تامین vb مورد نیاز شرکت نفت ایرانول، افزایش تولید پترولاتوم امکانپذیرخواهد بود. رزاقی داشتن نگاه ویژه به تامین خوراک موردنیاز پالایشگاه نفت ایرانول را در کمک به رفع مشکلات واحدهای تولید وازلین موثر دانست.
علی دهقانیان، نماینده نفت جی نیز با بیان اینکه بیش از 80 هزار بشکه وکیوم باتوم در پالایشگاه اصفهان در حال تولید است که بخشی به نفت کوره تبدیل می‌شود، کاهش تخصیص تولید نفت کوره در پالایشگاه تهران و افزایش سهمیه اصفهان و انتقال وکیوم باتوم مازاد پالایشگاه اصفهان از طریق تانکرهای دوجداره توسط پیمانکاران را در کمک به تامین خوراک شرکت ایرانول موثر دانست.
در پایان مقرر شد به منظور رفع مشکلات واحدهای تولیدی وازلین در استان، جلسه ویژه‌ای با محوریت معاونت اقتصادی استانداری با مسئولان پالایشگاه نفت اصفهان، شرکت نفت ایرانول و شرکت نفت جی به منظور عملیاتی نمودن پیشنهادها و ارائه راهکار برای رفع مشکلات این حوزه تشکیل شود.
در ابتدای این جلسه نیز مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان ضمن تقدیر از اتاق بازرگانی اصفهان برای راه اندازی پنجره واحد فیزیکی کسب و کار، هدف از تشکیل این پنجره را کوتاه کردن زمان تاسیس و راه اندازی فعالیت شرکت ها به منظور کمک به ارتقای رتبه کشور در شاخص های محیط کسب و کار عنوان کرد.
علی صبوحی، خواستار توسعه فضای استقرار نمایندگان دستگاه های عضو برای توسعه ارائه خدمات به متقاضیان ثبت شرکت های سهامی خاص، افزایش تعداد نمایندگان مستقر از اداره ثبت شرکت ها و پذیرش پنجره واحد یا افزایش خدمات پنجره واحد و اصلاح سامانه ثبت شرکت ها به منظور ارجاع تمامی متقاضیان ثبت شرکت با مسئولیت محدود به پنجره واحد شد، که مقرر شد جلسه ای با محوریت معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری و دستگاه های عضو پنجره واحد کسب و کار تشکیل و مشکلات اعلامی از سوی مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان بررسی و در راستای رفع آن اقدام شود
آلبوم تصاویر مشکلات وازلین شورا 93