تاریخ : يکشنبه 30 شهريور 1399
کد 3319

هشدار جدی و ابراز نگرانی رئیس اتاق اصفهان در خصوص موجودی ذخایر نهاده های مورد نیاز واحدهای تولیدی استان

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در نود و دومین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که با حضور روسا و مدیران حاکمیتی قوای سه گانه مستقر در استان و بخش خصوصی برگزار شد، با ارائه گزارش مبسوطی از موجودی حداقلی ذخایر و نهاده های ضروری مورد نیاز واحدهای تولیدی، نگرانی جدی اتاق را به عنوان نماینده مستقیم بخش خصوصی نسبت به حفظ استمرار تولید در این واحدها ابراز داشت.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان مسعود گلشیرازی در این جلسه تاکید کرد: در شرایطی قرار داریم که ذخایر استراتژیک واحدهای تولیدی به پایین ترین سطح خود رسیده و آمار تولید از روند مطلوب خارج شده است، در صورت عدم اتخاذ ساز و کاری موثر در این زمینه طی چند ماه آینده، شاهد خبرهای ناخوشایندی در حوزه تولید و تامین کالای بازار خواهیم بود.
  دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان یکی از موانع جدی امروز تولید و عدم تامین مواد اولیه مورد نیاز را مشکلات تخصیص ارز دانسته و اشاره کرد: صف های طولانی تخصیص ارز یکی از مشکلات جدی فعالان اقتصادی بوده و با وجود رسیدن کالا به گمرک، این صف های طولانی مانع ترخیص کالا شده است.
وی رویه های بانک مرکزی در خصوص ممنوعیت واردات بدون انتقال ارز را در راستای قطع تسلسل قاچاق ارز به شرط عدم اختلال در روند فعالیت واحدهای تولیدی و همچنین سرویس دهی منظم به آنها در رابطه با ارائه کد تخصیص، منطقی دانست اما تاکید کرد روند فعلی نگران کننده بوده و می بایست کلیه مدیران و دستگاه های مرتبط نسبت به کمبود کالای ناشی از عدم تولید در آینده نه چندان دور واکنش نشان داده و در جهت رفع این معضل انجام وظیفه نمایند. وی در خاتمه تاکید کرد: این هشداری است مشفقانه که در صورت غفلت قطعا جرمی نابخشودنی خواهدبود.