تاریخ : پنجشنبه 23 مرداد 1399
کد 3208

گلشیرازی در نشست هم اندیشی هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان با منتخبان اصحاب رسانه که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد عنوان کرد:

تحقق اتاق نسل سوم و بهبود اکوسیستم اقتصادی استان با همراهی رسانه‌ها

مسعود گلشیرازی در نشست هماندیشی هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان با منتخبان اصحاب رسانه که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، تحقق اتاق نسل سوم و بهبود اکوسیستم اقتصادی استان را از طریق همراهی رسانه‌ها امکانپذیر دانست.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست ، ضمن تبیین نقش اتاق‌های بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی و بازوی مشورتی قوای سه‌گانه گفت: اتاق‌های بازرگانی با اتخاذ تصمیمات درست اقتصادی در کشور به ایفای نقش می‌پردازند. 
مسعود گلشیرازی افزود: در دوره نهم فعالیت اتاق بازرگانی اصفهان سازوکاری ایجاد شده تا در کنار انجام فعالیت‌های اقتصادی، بهبود سطح زندگی مردم و ارتقای اخلاق در جامعه محقق شود. 
وی تصریح کرد: در این دوره هرم ساختاری اتاق بر اساس توسعه صنعتی و گردشگری، توسعه علمی و توجه به صنعت دانش بنیان تدوین شده است و تحقق اتاق نسل سوم و بهبود اکوسیستم اقتصادی استان تنها با همراهی اصحاب رسانه امکانپذیر خواهد بود. 
رئیس اتاق اصفهان در ادامه برنقش مهم رسانه‌ها در کمک به توسعه GDP استان تاکید کرد و افزود: توسعه تولید ناخالص داخلی در بخش خدمات به‌ویژه رونق گردشگری، بدون روشنگری آحاد جامعه از طریق رسانه‌ها ممکن نخواهد بود. 
گلشیرازی ضمن بیان اینکه بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، تنها 20درصد از فعالان اقتصادی استان از پتانسل‌های قانونی حمایت از بخش خصوصی آگاه هستند، تصریح کرد: در این میان، رسانه‌ها برای آگاه سازی فعالان بخش خصوصی نقش بی‌بدیلی دارند. 
دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان ابراز امیدواری نمود که با یاری رسانه‌ها، تعریف هدف و ایجاد ساختار مناسب، نتیجه مطلوب در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی حادث شود. 
گلشیرازی همچنین با تاکید بر اینکه ایجاد صنعت بدون توجه به حوزه صادرات نتیجه‌بخش نخواهد بود، تاکید کرد: لازمه تغییر اصفهان صنعتی به فراصنعتی، این است که صادرات به نقل محافل تبدیل شود که در این راه نقش رسانه‌ها بسیار پررنگ است. 
وی در ادامه ضمن تبیین فعالیت‌های اتاق نهم گفت: شرایط کنونی کشور نیازمند تدوین درست، بجا و بموقع چشم اندازها و حمایت همه‌جانبه است که در این میان تزریق روحیه امیدبخشی و کمک به ایجاد همگرایی میان افراد توانمند استان برای گذر از مشکلات موجود، تنها با همکاری رسانه‌ها امکانپذیر خواهد بود. 
در ادامه جلسه محمدرضا رجالی، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان گفت: با تغییر فضای اقتصادی کشور و احساس نیاز به نقش آفرینی بیش‌تر بخش خصوصی در این برهه، پرسشگری رسانه‌ها در این مقوله بسیار مهم است. 
وی همچنین از تشکیل کمیته ارتباطات در اتاق بازرگانی اصفهان به منظور ایجاد سازوکاری برای معرفی بیش از 50 خدمت اتاق بازرگانی اصفهان و سیاست‌گذاری برای اطلاع رسانی مناسب این خدمات به آحاد جامعه خبر داد و ابراز امیدواری نمود که با همراهی و تعامل رسانه‌ها این مهم به نحو مطلوب محقق شود. 
رجالی همچنین حامیان کارآفرین را در مقطع کنونی گره‌گشای بسیاری از مشکلات دانست و از ایجاد پلتفرم هایی به این منظور در اتاق اصفهان برای ایجاد تصویری درست از کارآفرینان و کمک به کاهش مشکلات آنها خبر داد. 
اکبر لباف، یکی دیگر از اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان نیز گفت: با توجه به جنگ اقتصادی تحمیل شده بر کشور و مشکلات بخش‌های تولیدی و صنعتی، متاسفانه برخی از دستگاه‌های اجرایی از سیاست‌های کلان کشور و ضرورت همراهی و همکاری در تحقق جهش تولید پیروی نکرده و بعضا به صورت جزیره‌ای عمل می‌کنند. 
وی افزود: این سیاست‌ها و اقدامات نامتناسب با ضروریات روز کشور، چالش‌های بسیاری برای فعالان اقتصادی، کارآفرینان و بخش‌های مولد ایجاد نموده ‌‌که ضروری است رسانه‌ها به عنوان رکن چهارم دموکراسی در این حوزه ورود پیدا کرده و زمینه همراهی این افراد با بخش خصوصی به منظور تحقق مصالح کشور را فراهم نمایند. 
همچنین علی کرباسی زاده، مشاور عالی رئیس اتاق بازرگانی اصفهان نیز ضمن ضعیف خواندن مشارکت عمومی در ارتباط با رسانه‌ها گفت: وجود این نقیصه به ضعیف شدن ابزار استفاده از رسانه توسط فعالان اقتصادی منجر خواهد شد. 
وی در ادامه پیشنهاد تشکیل ساختاری در قالب شورای تحول رسانه و روابط عمومی و برگزاری نشست‌های فصلی هیات نمایندگان اتاق با اصحاب رسانه در راستای تحول کمی و کیفی مطبوعات و رسانه‌ها و انعکاس فعالیت های بخش خصوصی را ارائه نمود. 
در ادامه این نشست مدیران رسانه‌های منتخب اصفهان خواستار پررنگ شدن نقش اتاق بازرگانی به عنوان حلقه ارتباطی میان صنایع و رسانه، تشکیل کمیته‌های رسانه‌ای در کمیسیون‌های اتاق بازرگانی، فراهم شدن زمینه تولید فرآورده‌های خبری مانند میزگردهای تخصصی با صاحبان صنایع و رسانه‌ها، طرح مشکلات از طریق مدیریت دانایی، تبیین خدمات بازرگانی و ظرفیت‌های اقتصادی استان توسط اتاق بازرگانی با تعامل رسانه‌ها، شکل‌گیری نگارستان صنعت برای ارائه گزارش اقدامات حوزه صنعت، معدن، کشاورزی، گردشگری و ...، کمک به ارتقای سواد رسانه‌ای آحاد جامعه و استفاده بهینه از پتانسیل‌های رسانه‌ای استان شدند.  
گفتنی است در پایان این نشست از محصولات و خدمات اتاق نسل سوم نیز رونمایی شد. 
 
آلبوم تصاویر نشست با اصحاب رسانه مرداد 99