تاریخ : پنجشنبه 12 تير 1399
کد 3082

در جلسه شورای بین الملل اتاق بازرگانی اصفهان و شهرداری اصفهان عنوان شد:

«شهروند دیپلمات» طرحی برای توسعه همکاریهای فرهنگی و اقتصادی با محوریت بخش خصوصی

شورای بین الملل اتاق بازرگانی اصفهان به منظور طرح و بررسی سلسله نشست های «شهروند دیپلمات »اقدام به تشکیل جلسه ای با حضور، مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان،نمود.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه علی کرباسی زاده، عضو شورای بین الملل اتاق بازرگانی اصفهان ضمن تاکید بر ضرورت بهره برداری از ظرفیت های خواهرخوانده های اصفهان، بر پررنگ تر شدن سبقه و رنگ تجاری و بازرگانی خواهرخواندگی تاکید کرد. وی معرفی نمایندگانی از سوی شهرداری و اتاق بازرگانی به منظور تدوین برنامه اقدام مشترک در این زمینه را مهم دانست و افزود: لازم است برنامه و نقشه راهی برای ارایه به روسای اتاق های مشترک ایران و شهرهای خواهر خوانده اصفهان تهیه شود. مشاور عالی رئیس اتاق بازرگانی اصفهان ایجاد زبان مشترک بین بخش خصوصی و دولتی برای نهایت استفاده از پتانسیل های خواهرخوانده های اصفهان را ضروری دانست. کرباسی زاده تاکید نمود: اتاق بازرگانی اصفهان به اقتصاد شهر اصفهان تعلق دارد و برای رشد اقتصادی شهر از هیچ تلاش و کمکی دریغ نمی کند. 
ایمان حجتی، مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان نیز گفت: در ماه های گذشته اداره کل ارتباطات و اموربین الملل شهرداری اقداماتی در راستای تقویت ارتباط و ایجاد فرصت های جدید در این حوزه نموده است. وی تشکیل دیپلماسی بحران، کمپین ضد تحریم توسط مجموعه شهرداریها و استفاده از ظرفیت شهرهای خواهر خوانده اصفهان و ایجاد بستر مناسبی برای اشتراک گذاری تجربیات شهرهای درگیر ویروس کرونا، برقراری ارتباط مجدد با شهرهایی چون بارسلون و فلورانس با تعامل وزارت امور خارجه را از جمله این اقدامات نام برد.  حجتی افزود: اکنون زمان توسعه روابط اصفهان با شهرهای خواهرخوانده بویژه روابط اقتصادی و تجاری فرارسیده که اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان به عنوان پارلمان بخش خصوصی می تواند در این رابطه کمک نماید. وی پروژه شهروند دیپلمات را طرحی برای بهره برداری لازم از ارتباط اصفهان با خواهرخوانده ها دانست. حجتی افزود: در این طرح پرونده هر یک از این شهرها با حضور کارشناسان خبره مسلط به این شهرها، رایزنان سفارت و... موردبررسی قرار خواهد گرفت. وی مهم ترین هدف این پروژه را استفاده از پتانسیل های شهروندان اصفهانی در این زمینه و بهره مندی از آنها به عنوان تسهیل¬گر روابط با این شهرها عنوان کرد. 
در ادامه بهنازعابدی، کارشناس روابط بین الملل شهرداری اصفهان ارتباطات موثر با شرکای خارجی، مطلوب بودن محیط بین الملل و دیپلماسی کشور در سطح جهان، همراهی دستگاه دیپلماسی کشور با مدیریت شهری، آمادگی سرمایه پذیری در پروژه ها و برندسازی و تبلیغات و شکل گیری دانش مهارت و نگرش بین المللی در تمامی مجموعه های شهر را از ملزومات تقویت تعاملات بین المللی بیان کرد. وی در ادامه فعال کردن روابط اصفهان با شهرهای خواهر خوانده، شناسایی تسهیل گران، افزایش مشارکت شهروندی، توسعه همکاریهای اقتصادی با محوریت بخش خصوصی، معرفی ظرفیت های بین المللی شهرداری اصفهان و افزایش تعاملات با دستگاه دیپلماسی کشور و دستگاه های استانی را از اهداف پروژه شهروند دیپلمات عنوان نمود. 
 
آلبوم تصاویر شورای بین الملل 99