تاریخ : دوشنبه 12 خرداد 1399
کد 3011

در چهاردهمین جلسه هیات نمایندگان دوره نهم اتاق بازرگانی اصفهان مطرح شد:

آسیب های وارده به بخش خصوصی در حوزه های مالیاتی در دستگاه قضا پیگیری می شود

در چهاردهمین جلسه هیات نمایندگان دوره نهم اتاق بازرگانی اصفهان عنوان شد؛ اتاق بازرگانی با اصل اخذ مالیات از فعالان بخش خصوصی مشکلی نداشته اما قائل به وصول مطالبات با خوش رفتاری و بر طبق موازین قانونی است.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان مسعود گلشیرازی، رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه با بیان اینکه در سال جهش تولید آسیب بخش خصوصی در حوزه های کسب و کارو تجارت بین المللی، نقل و انتقالات پول و حوزه های ارزی به دلیل حادث شدن ویروس کرونا بیشتر از قبل شده است، افزود: با این وجود لازم است از ظرفیت های بالقوه موجود استفاده شود. 
وی تصریح کرد: متاسفانه رفتارهای بعضا آزاردهنده بعضی از دستگاه های دولتی روح و روان فعالان اقتصادی را آزرده و این امر لازم است در گام دوم انقلاب به جد پیگیری شود. 
دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان در ادامه افتتاح پنجره واحد کسب و کار در اتاق تهران را اتفاق مهمی  در راستای قانون بهبود فضای کسب و کار کشور و باز کردن مسیر فعالیت بخش خصوصی دانست و از تشکیل جلسه برای رقم خوردن این اتفاق در اتاق های دیگر از جمله اتاق اصفهان خبرداد. 
گلشیرازی همچنین با اشاره به فراز و نشیب های بازار سرمایه و اقدامات دولت در عرضه سهام در این بازار، وجود بیش از 50 میلیون سهام دار در بازار سرمایه ایران را عدد بی نظیری در بازارهای مشابه دانست و بر فعالیت هر چه بیشتر اتاق بازرگانی در این خصوص تاکید کرد و گفت: این در حالی است که تنها 53 شرکت بورسی در استان اصفهان وجود دارند. 
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در ادامه مصوبه شورای عالی بورس، مبنی بر امکان فروش اوراق قرضه بدون ضامن معادل سود سالانه شرکت های پذیرفته شده در بورس را اتفاق مهمی در تامین مالی کشور عنوان و تصریح کرد: کلید این امر سال ها پیش در اتاق ایران خورده بود. 
گلشیرازی همچنین تشکیل شعب ویژه حل اختلاف اقتصادی صلحی در اتاق بازرگانی اصفهان را بسیار حایز اهمیت دانست و گفت:  در راستای حفظ حقوق فعالان بخش خصوصی اصفهان تعامل و توافق کلیدی با مسئولین دستگاه قضا انجام شده است. 
وی افزود: مشکلات و آسیب های وارده به بخش خصوصی در حوزه های مالیاتی توسط دستگاه قضا بررسی می شود. 
شایان ذکر است در ادامه ضمن اعلام حمایت اتاق اصفهان از شفاف سازی در استقرار دولت الکترونیک و شفاف سازی اقتصاد، مقرر شد گزارشات واصله از اعضای هیئت نمایندگان در عدم پاسخگویی به استعلامات سازمان مالیاتی به قید فوریت توسط کمیسیونهای تخصصی اتاق تنظیم شود.
در ادامه جلسه اعضاء به تشکیل کمیسیون دانش بنیان و کمیسیون سرمایه گذاری و زیرساخت رای مثبت دادند. 
 
آلبوم تصاویر چهاردهمین جلسه هیات نمایندگان