تاریخ : شنبه 2 آذر 1398
کد 2679

رئیس کمیسیون کشاورزی و محیط زیست اتاق بازرگانی اصفهان:

بورس اقلیمی؛ طرحی برای توانمندسازی بهره برداران حوزه کشاورزی

نشست تخصصی بورس اقلیمی و بازار آب مجازی با حضور رئیس کمیسیون کشاورزی و محیط زیست اتاق بازرگانی اصفهان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و اداره های تابع این سازمان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان محمدصادقی، رئیس کمیسیون کشاورزی و محیط زیست اتاق بازرگانی اصفهان هدف از معرفی طرح بورس اقلیمی را تعادل بخشی اکولوژیک و توانمندسازی بهره برداران حوزه کشاورزی دانست و افزود: راه نجات از بحران کم آبی موجود، اجرای طرح بورس اقلیمی است.
در ادامه مهرداد مرادمند، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ضمن تایید طرح بورس اقلیمی توصیه‌هایی درجهت بهبود و تکمیل طرح ارایه کرد و با بیان اینکه کشاورزان باید مورد توجه بیشتری قرار گیرند، گفت: ما باید بدانیم آبی که مصرف می‌شود، در جهت تامین مواد غذایی است یا پیشبرد صنعت؟ مسلماً آبی که برای کشت یک محصول به کار می رود، در جهت تأمین مواد غذایی است؛ ولی میزان زیادی از آب مصرفی صنعت هدر می‌رود.  
در ادامه این نشست مازیار مومنی، عضو کمیسیون کشاورزی به تبیین طرح بورس اقلیمی پرداخت و گفت: از جمله اهداف کلان و مزایای این طرح، کاهش آلاینده‌هاي زیست محیطی، ارتقای ظرفیت اکولوژیک، استفاده بهینه از منابع و افزایش بهره‌وري، تحقق طرح‌هاي آمایش سرزمین، ارتقای کیفیت زندگی، رقابت پذیري تولیدات در بازارهاي جهانی، ارتقای تکنولوژي و حرکت به سوي صنعت سبز، تحقق درآمدهاي پایدار براي شهرها، حفظ و نگهداشت باغ ها و فضاي سبز و جنگل‌ها، کاهش هزینه‌هاي نگهداري جنگل‌ها و فضاي سبز، تحقق فضاي سبز تجاري با رویکرد اکولوژیک، کنترل جریان نقدینگی و ایجاد رونق در بازار سرمایه و جذب سرمایه‌گذار خارجی است.
در پایان این جلسه مقرر شد طرح یادشده به منظور مطالعه دقیق و کارشناسی در اختیار سازمان جهاد کشاورزی قرار گیرد و در راستای تکمیل طرح، جلسات مشترکی میان اتاق بازرگانی و سازمان جهاد کشاورزی برگزار شود.
 
آلبوم تصاویر جهادکشاورزی