تاریخ : چهارشنبه 24 مهر 1398
کد 2623

در نشست بررسی مدلهای اقتصادی تامین مالی پروژه برند گردشگری اصفهان عنوان شد:

عزم جدی اتاق بازرگانی اصفهان بر کمک به توسعه صنعت توریسم/لزوم ایجاد تشکلی قدرتمند در حوزه گردشگری

در نشست کمیسیون گردشگری و برند اتاق بازرگانی با موضوع بررسی مدلهای اقتصادی تامین مالی پروژه برند گردشگری اصفهان بر عزم جدی اتاق بازرگانی به کمک به توسعه صنعت توریسم و لزوم ایجاد تشکلی قوی در حوزه گردشگری تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان و مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری اصفهان در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد، سید حسن قاضی عسگر معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان بر ایجاد یک تشکل قوی در حوزه گردشگری به منظور پیگیری مشکلات این صنعت تاکید نمود.
همچنین محسن ایروانی مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری اصفهان بر الگوگیری از مدل‌های موفق دنیا در حوزه گردشگری بهویژه مدل کشور ترکیه و بومی سازی این مدل‌ها تاکید نمود و گفت: تبلیغات هزینه نیست؛ سرمایه‌گذاری است. پس لازم است از این ابزار برای توسعه گردشگری اصفهان استفاده شود.
محمدرضا رجالی نایب رئیس کمیسیون گردشگری و برند اتاق بازرگانی اصفهان تعامل هرچه بیشتر صدا و سیما را در شناساندن برند اصفهان به افراد و افزایش تعداد گردشگران بسیار مهم ارزیابی نمود.
در ادامه علی کرباسی زاده ضمن تاکید بر اهمیت و نقش برند در توسعه صنعت گردشگری در کشور گفت: علی‌رغم اهمیت برند در توسعه صنعت گردشگری، تاکنون هیچ سازمانی برای تبلیغات برند اصفهان اقدامی نکرده است.
مشاور عالی اتاق بازرگانی اصفهان افزود: با وجود کثرت گردشگر، اصفهان به تعداد بیشتری هتل نیاز دارد و در کنار این موضوع توجه به امنیت و آرامش گردشگران نیز حایز اهمیت است.
وی با تاکید بر نقش موثر صدا و سیما در تبلیغات برند اصفهان افزود: با وجود 42 شبکه داخلی و تعدادی شبکه ماهواره‌ای در حدود 300 میلیون مخاطب خارجی وجود دارد که می‌توان از این ظرفیت در راستای معرفی برند اصفهان بهره مند شد.
کرباسی زاده تصریح کرد: اتاق بازرگانی اصفهان در طول فعالیت خود اقدامات و سرمایه‌گذاری‌های زیادی در زمینه صنعت توریسم انجام داده و امید است با همکاری ارگان‌های مربوطه این اقدامات موثر واقع شود.
فضل اله جوادپور مدیر هتل عباسی اصفهان نیز تبلیغات را نوعی سرمایه‌گذاری دانست و گفت: تبلیغات در رسانه‌های خارجی و توجه به کشور چین به عنوان بازار هدف در توسعه صنعت توریسم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. 
علی لوافان رئیس هیات مدیره مجمع میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان نیز تعامل مستمر بخش دولتی و خصوصی را در توسعه پایدار صنعت توریسم موثر خواند و تصریح کرد: گردشگری پایدار ملزم به استفاده از تمامی امکانات شهری است.
کریم بیگی رئیس اتحادیه هتلداران و هتل آسمان نیز گفت: اصفهان پس از شمال تنها مقصد گردشگری گردشگران داخلی است و برای توسعه این صنعت لازم است به تبلیغات در این حوزه توجه ویژه‌ای شود.
همچنین مسعود صرامی مدیرعامل مجموعه سیتی سنتر و شهرک سلامت اصفهان با تاکید بر این نکته که توریسم داخلی به اصفهان سود می­رساند، بر توجه به تبلیغات رو در رو تاکید کرد.
محمد گوهریان مدیرعامل گز سکه نیز توجه به اصناف را در توسعه گردشگری اصفهان حایز اهمیت دانست.
آلبوم تصاویر نشست کمیسیون گردشگری